Waar moet ik beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb nog een oude 486 staan die geen enkele HD pakt maar waar wel een CD-Rom speler in zit (zo`n ding via de geluidskaart) Nou wil ik een boot CD maken met allemaal oude 486 spellen erop. Ik zat zelf te denken aan iets met Linux omdat ik daar de meeste vrijheid mee heb. Als de CD op start wil ik dat er een soort menu tevoorschijn komt waarin je via je joystick kan kiezen welk spel je wil spelen. En dat als je op start drukt het spel opstart. Kan dit? En zo ja waar moet ik beginnen?

Verwijderd

Volgens mij kunnen deze bakjes nog niet booter vanaf cd? of wel?

En ten 2de hoe wou jij gaan saven.. of instellingen wijzigen? hij kan nergens wat wegschrijven.

Verwijderd

Nee, volgens mij kan dat ook niet. Ik heb hier een Pentium staan (166MHZ). Daar lukt nog niet eens mee.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

momania

iPhone 30! Bam!

Als je niet kan booten van CD kan je altijd nog een bootflop maken die iets op de cd start.
Dus booten boot niet zo'n probleem zijn lijkt mij.

Sowtware om zo'n soort menu te maken met joystick ondersteuning ken ik eigenlijk niet...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mpdrichel
Dat booten is niet het probleem. Ik vraag me aleen of waar ik moet beginnen als ik zo`n programma wil maken?

Verwijderd

Ik weet niet meer hoe het heet maar ik heb zo'n programma gehad. Je kon er iconen mee maken waar je bat-files aan kon hangen waarmee je programma's kon opstarten. Na het afsluiten kwam je weer terug in het menu. Dit werkte iig met de muis, joystick weet ik niet (en voor de lolbroeken, dit was niet windows 3.1).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 13:12:
Ik weet niet meer hoe het heet maar ik heb zo'n programma gehad. Je kon er iconen mee maken waar je bat-files aan kon hangen waarmee je programma's kon opstarten. Na het afsluiten kwam je weer terug in het menu. Dit werkte iig met de muis, joystick weet ik niet (en voor de lolbroeken, dit was niet windows 3.1).
Ik ken het wel jah. Heb het zelf vroeger ook gehad.
Die iconen waren ook echt grote knoppen zeg maar.
Het was echt de meest basic vorm van een desktopje met buttons die applicaties opstarten.

Ik heb dus alleen echt geen idee meer hoe het heet :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

was het niet lullie lillie ofzo?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 13:12:
QuickMenu III.
Dit programma heb ik ook gehad :)

Enne, waarom pakt hij geen één harde schijf?
Je hebt toch niet schijven die groter dan 8GB zijn geprobeerd hè?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

r00n187 schreef op 25 June 2003 @ 14:30:
[...]

QuickMenu III.

Juistem, ik was er zo aan gewend dat ik bij de komst van win 95 altijd default naar de dos prompt ging en van daar uit mij spelletjes opstartte...
Ging dus echt als een raket, je kon zelf je indeling bepalen en natuurlijk icoontjes maken! (Ben ik heel wat uurtjes mee zoet geweest :) )

Je moet gewoon de cd-romdrivers laden vanaf flop, in de autoexec.bat opnemen welk bestand gestart moet worden, en op de cd-rom dat menuutje zetten. Ben je volgens mij al een heel eind klaar. Alleen spellen met een "geheugen" hebben een harddisk nodig, of misschien een extra floppydrive?

Ik heb zo een tijdje geserverd, puur uit noodzaak, maar dat ging op zich best. Alleen moest ik de opties waarmee een temp-dir werd gemaakt uitschakelen.

Verwijderd

Zet gewoon Norton Commander erop en stel je muisdrivers in. Hoef je ook geen menu te coden voor elk r0t CD'tje...

• Mpdrichel
r00n187 schreef op 25 June 2003 @ 14:30:
[...]

QuickMenu III.

Ik heb verschillende schijven gebruikt van 100 MB tot 20 GB maar niks word herkent. En ik zal QuickMenu eens proberen :)
Pagina: 1