Home cinema beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nah!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07-2025
Ik ben van plan een beamer aan te gaan schaffen. Het probleem hierbij is dat er niet echt een zaak is waar er veel beamers te bezichtigen zijn, wat de keus erg moeilijk maakt.

Ik ben op zoek naar een beamer die max 3000 euro mag kosten en deze moet zo stil mogelijk zijn. Verder is het natuurlijk van belang dat de beeldkwaliteit in order moet zijn.

Zijn er mensen die onlangs een beamer hebben aangeschaft en wat zijn jullie bevindingen?
Welke beamer is het meest geschikt voor de Home cinema?

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

Het had mijn vraag kunnen zijn.
Ben ook net op zoek naar een goede betaalbare beamer.
dus mensen komop help ons 2en

Smile !!!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/216

misschien ff wat in die prijsklasse zoeken en wat reviews gaan lezen?
ff searchen kan ook.

Beamer aangschaffen, welke resolutie?
Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Lees mijn relaas over digitale projectoren maar eens door:

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Ik durf je zonder aarsellen de Sanyo PLV-Z1 aan te raden. Met een beetje zoeken koop je die nieuw voor zo'n 1500-1750 euro.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Nah! schreef op 25 June 2003 @ 01:44:
Het probleem hierbij is dat er niet echt een zaak is waar er veel beamers te bezichtigen zijn, wat de keus erg moeilijk maakt.
Pardon ?

http://www.beamerland.nl :Y)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-02 15:49
Op http://www.dvdforum.nl zijn veel mensen met een beamer. Als je het aardig vraagt mag je vast wel bij iemand ff komen kijken.

Coïtus ergo sum

• Nah!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07-2025
Ik heb al redelijk wat rond gezocht op internet, maar de keus blijft moeilijk. Beamerland kende ik nog niet en is zeker de moeite waard om eens een keer te bezoeken.

Tbusquet jij raadde de Sanyo PLV-Z1 aan. Nu is het voor mij een vereiste dat de beamer stil is. Na wat reviews gelezen te hebben, lees ik echter dat hij niet echt stil is. Wat zijn jouw bevindingen?

Zijn er misschien ook al mensen die de LG RL-JA20 in bezit hebben of gezien hebben? Reviews van deze projector zijn er nauwelijks.

Nog even een praktisch vraagje. Als je een breedbeeld beamer zoals de PLV-Z1 aan sluit op je pc, kan de videokaart dan die breedbeeld resolutie aansturen, of zit je vast aan de standaard resoluties? Deze vraag ivm. het afspelen van DVD’s via de pc.

Verwijderd

Even een tip :
bij www.gistron.com zie ik bv. een Benq 1600 ansilumen (contrast 600:1) staan voor maar 1500 euro.
En bij mijn weten kwamen die Benq's behoorlijk goed uit de tests.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Deze projectoren kosten in duitsland het volgende:

Videoprojektor Sharp XV-Z90E 1944,00 EUR
Videoprojektor Panasonic PT-AE300E 1899,00 EUR

Beiden zijn gemaakt voor home-theatre toepassingen alleen is de Sharp een 4:3 DLP exemplaar (kan ook breedbeeld maar dan krijg je boven en onder dus zwarte balken) en de Panasonic een echte 16:9 (native breedbeeld) projector.

Qua prijs ontlopen beide projectoren elkaar niet veel; concurrenten zijn de bovengenoemde Sanyo en ook de InFocus X1. De infocus kun je vinden voor ongeveer 1500 euro maar heeft helaas slechts een 2 speed kleurenwiel waardoor je een regenboogeffect kunt waarnemen bij het snel bewegen van je ogen over het beeld (de een vindt het storend, de ander heeft nergens last van... erg persoonsgebonden dus).

De Panasonic is de stilste van allemaal en heeft mijn persoonlijke voorkeur. Ik ga hem zelf 19 of 26 juli halen in Duitsland. Mocht je t.z.t. nog geen keuze hebben kunnen maken dan laat ff weten, post ik wat pics e.d.

Oh ja nog een tip: www.htforum.nl

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Pagina: 1