TV Kaart: Storing in Signaal

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat dit het beste in Overige HW thuishoort.

Situatie: Ik heb een computer met TV Kaart. Uit de muur komt een kabel, welke gesplit is in een kabel voor het kabelmodem, en een kabel voor de TV kaart.

Probleemstelling: Ik ervaar storing in de kanalen op de TV kaart. Het beeld heeft een soort van golvende lijntjes, welke lijken mee te dijnzen op het geluid. Maar soms ook weer niet.

Informatie: Het kabelmodem heeft al sinds dat dat ding aangezet is een ontzettend stabiele verbinding en altijd hoge snelheid. Als ik een televisie aansluit op die kabel geeft deze een glashelder beeld. Het gaat om een Pinnacle PCTV kaart. Geluid is "onboard" AC/97 o.i.d. Het gaat om een NTSC signaal vanwege mijn woonlokatie maar dat zou niet mogen uitmaken lijkt me ;) De kabel naar de TV kaart is van hoogwaardige kwaliteit. (schroefaansluitingen, maar dat is normaal in de USA) Verder is de PC op een ge-aard stopcontact aangesloten. De TV in de andere kamer geeft ten alle tijden een goed beeld.

Mijn vermoeden
Andere hardware in mijn PC "stoort" op een of andere wijze de TV kaart, waarbij ik het onboard geluid het meeste verdenk! Ik heb 1 AGP en 3 PCI sloten, welke momenteel zo zijn ingedeeld:

AGP: Geforce 4 MX 420
PCI1: Pinnacle TV Kaart
PCI2: Intern modem (kan ik er zo uithalen, gebruik ik toch nooit)
PCI3: FireWire kaart

Zou het helpen als ik de TV kaart in een ander PCI slot stop? De kaart staat dan verder verwijderd van de geluidschip. Het modem kan er eigenlijk toch wel definitief uit, ik heb em nog nooit gebruikt maar die kwam standaard in de PC ;)

Zou dit bijvoorbeeld een goede setup zijn:

PCI1: geen kaart
PCI2: FireWire kaart
PCI3: TV Kaart

Zou het wissellen van positie iets mogen uitmaken in storing?

Wat denken de tweakers?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33
hangt van je irq indeling af maar ik denk niet dat dat je beeldsignaal beïnvloed.
wat je natuurlijk altijd kunt proberen is de PC zo kaal mogelijk maken en kijken of hij het dan wel goed doet.

eerlijk gezegd zou het best eens een hardware defect (in de PCTV-kaart) kunnen zijn..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Krij je ook n 'glashelder beeld' als je de tv annsluit op de kabel die bedoeld is voor de tv kaart? Snap je wat ik bedoel?

Verwijderd

PC geaard?
TV kaart zo ver mogelijk van CPU/VGA af?
Kabel direct op hoofdaansluiting van CAI aangesloten al getest?
Andere apparatuur al uitgeschakeld?
Aardlusfilter al geplaatst?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

weet je echt zeker dat de kabel ok is? Ik had namelijk zelf dat als de buitenste rand van de COAX kabel de stekker niet raakt het beeld ontzettend slecht is...

offtopic:
je bedoelt toch slecht signaal, i.p.v. slechte tv... want soms...
slechte tv is meestal oplosbaar door te zappen of de tv uit te zetten

[ Voor 13% gewijzigd door samo op 25-06-2003 11:49 . Reden: goddelijke ingeving ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
samo-arne schreef op 25 June 2003 @ 11:12:
weet je echt zeker dat de kabel ok is? Ik had namelijk zelf dat als de buitenste rand van de COAX kabel de stekker niet raakt het beeld ontzettend slecht is...

offtopic:
je bedoelt toch slecht signaal, i.p.v. slechte tv... want soms...
slechte tv is meestal oplosbaar door te zappen of de tv uit te zetten
Kabel is zeker OK... het is een gloednieuwe :) En de TV op *dezelfde* kabel geeft een perfect, helder beeld.....

Momenteel zit die kaart trouwens pal naast de VGA chip in het AGP slot. Maakt dat wat uit?

Ik denk dat ik em toch maar es ga verhuizen naar de andere kant van de PC :)

Dank zover! _/-\o_

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Nu het tegenovergestelde ...Tv kaart zo dicht mogelijk bij hoofdaansluiting van kabel proberen...Ntsc wel aangevinkt in software van tv kaart neem ik aan.
Pagina: 1