Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Pocket PC aan te schaffen, en wil hem vooral als emulator voor spelletjes gebruiken. Nu heb ik begrepen dat je daarvoor echt het allersnelste nodig hebt, kan iemand me vertellen wat de snelste pocket pc op de markt is. Is bij een pockect pc zoiets als grafische kaart/ chip belangrijk. En als laatste is er ook ook verschil tussen de displays.

Verwijderd

Koop geen pocket pc. Batterijen zijn zo leeg, en het besturingssysteem vreet snelheid. Palm OS is the way to go. En ook emulatoren genoeg.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 13:21:
Koop geen pocket pc. Batterijen zijn zo leeg, en het besturingssysteem vreet snelheid. Palm OS is the way to go. En ook emulatoren genoeg.
Onzin. weet jij waar hij dat ding voor wilt gebruiken?
Kan je met palm Snes/GBA emuleren?

Topicstarter: de snelste zijn nog steeds de 400Mhz Xscale CPUs. Als je deze icm met Windows Mobile 2003 koopt, dan zijn ze snel genoeg voor emulatiewerk (PPC2002 was niet geoptimaliseerd voor Xscale)

"grafische chip" is gelijk bij alle modellen dacht ik. De display heeft wel veel verschillen. de een is helderder/beter dan de ander.

[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 25-06-2003 13:52 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Ehm, mijn Casio Cassiopeia E-125 deed ruim 8 uur en 3 kwartier met de batterijen toen ik m laatst ff wilde testen... dus das lang zat en de meeste hoeven m maar eens in de week op te laden als je er niet de hele dag spelletjes op zit te spelen enzo. Topicstarter gaat dus wel spelletjes spelen ;) maar k denk dat je bij een palm met kleurenscherm ook niet echt 2 maanden lang kan spelen ;)

Als CPU hebben de nieuwste machientjes de Xscale255 (zo schrijf je dat toch?). De 250 is de oudere versie en die heeft een FSB van 100, die 255 heeft een FSB van 200 en dat scheelt enorm. Verder maakt het dacht ik nauwelijks uit of je een 300 of 400MHz koopt aangezien de FSB eigenlijk de limiterende factor is kan ik me herinneren uit tests. Sinds PocketPC2002 moeten alle PDA's die dat willen gebruiken doen aan een aantal eisen zodat de hardware van die dingen bijna allemaal gelijk is. De ene heeft alleen misschien andere extra's. Ik denk dat het bellangrijkste voor je is om te kijken naar welke uitbreidingen je wil kunnen doen wat betreft geheugen en of je ingebouwde WLAN wil ofzo :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Als je games wilt emuleren moet je een pda aanschaffen met sowieso een xscale pxa255 en pocket pc 2003.

(eventueel kun je je pda laten upgraden.)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Als je het snelste wilt hebben kun je denk ik het beste even wachten op de iPaq 2210. Maar dan ben je wel over de 500 euro kwijt :( En nee, niet alle PDA's hebben dezelfde gfx chip, die van de iPaq is een van de snelste, en die heeft ook een van de mooiste schermen (word-of-mouth dit laatste hoor - geen eigen ervaring). Ga idd iig voor een native-PXA255, daarmee bedoel ik dat ie is ontworpen rondom de PXA255. Alle PDA's die eerst een PXA250 met 100Mhz geheugenbus hadden, hebben nl. inmiddels wel een PXA255 processor (intel maakt geen PXA250's meer, en de PXA255 is pin-to-pin backward compatible dus zo te vervangen), maar nog niet de nieuwe 200Mhz geheugenbus. De nieuwe 200Mhz bus hebben o.a. de Acer n10 en de net geintroduceerde modellen met Windows Mobile 2003 (aka Pocket PC 2003).
Pagina: 1