[rips op tv] Geluid bij films is HEEEEEL zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben bij mijn vriendin bezig geweest om films (geript) draaiend te krijgen op tv. Ze heeft een laptop (Asus L3500H) waar s-video op zit.

Ik dus leuk kabeltjes leggen: video van laptop naar tv met een s-video kabel en geluid van de geluiduitgang op de zijkant (stereostekkertje) naar de tv (2 tulpstekkers).

Ik kreeg mooi beeld. Geluid was echter ver te zoeken, dus ik die tv harder gezet. Op zijn maximum was er dus een vette ruis door het geluid te horen en was het geluid zelf nóg maar slecht te horen (maar het was er wel!).

Ik heb de instellingen van de laptop ook bekeken en daar stonden de dingen die nodig zijn (master volume, wave en zelfs een één of andere video-optie) helemaal open!

Iemand ideeën hoe ik dat geluid beter krijg? (meer info op bestelling beschikbaar ;))

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:26

mrdjey

That Shit is Wack

Met alle rip's ?

p.s moch nix werken kan je er altijd nog een versterker tussen doen.

ZaanLan.nl

• bdgroot
Heb er 2 geprobeerd die het op mijn eigen pc wel goed doen...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Klippy

Still Game

Beetje meer info :P

Allen video of ook met geluid afspelen?
Waar draai je films mee? Mediaplayer of wat anders? Geluid in Mediaplayer met audio wel goed?
En al eens wat anders op de uitgang geprobeerd? Koptelefoon ofzo?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Kijk inderdaad eerst eens of het met MP3's en andere geluiden wel goed gaat.
Dan sluit je uit waar het aan ligt.

Maar ik heb dat ook hoor bij sommige films moet ik geluid op zn hardst zetten en dan is de geluidsopbrengst op de tv nog vrij laag. Komt ook omdat je direct de uitgang van je pc onversterkt op de ingang van je tv zet, en dat is gewoon een laag signaal. Althans dat viel mij op toen ik van de SB AWE64 naar SB LIVE over ging.

• bdgroot
Volgens mij ook met geluid... en ik gebruik WMP ja. Hoe bedoel je mediaplayer met audio? Andere uitgangen.. zitten er niet op naar mijn idee...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Klippy

Still Game

bdgroot schreef op 24 juni 2003 @ 23:54:
Volgens mij ook met geluid... en ik gebruik WMP ja. Hoe bedoel je mediaplayer met audio? Andere uitgangen.. zitten er niet op naar mijn idee...
Open eens een MP3tje of WMA file ofzo in WMP, kijken of dat geluid wel goed is, misschien staat je WMP volume wel gewoon laag ;)

Normaal moet dat uigaande signaal meer dan voldoende zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• bdgroot
Ik kan het niet hier nu proberen.. maar ik weet wel dat WMP volume voluit aan stond! eerste waar ik naar gekeken heb! maar ik ga het een keer proberen..

[ Voor 14% gewijzigd door bdgroot op 25-06-2003 00:04 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je wel gekeken, of het niet aan de kabel zelf ligt?? En of ie er uberhaubt (lijkt me onwaarschijnlijk maarja :P) wel goed is aangesloten. (het kan zijn dat ie er net 'aanhangt')
:w

Xbox Live ID:Notna8310

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

je had toch niet toevallig de microfoon aanstaan?

• bdgroot
Kabel zelf.. tja.. hebik aan gedacht.. maar was gloednieuwe kabel.. toch nog wel ff kijken ja.. enne.. ze zitten goed aangesloten.. heb ik 10X gecheckt...

• bdgroot
mic aanstaan? die zat er niet aan.. hoewel.. ja.. de interne mic.. maar wat maakt dat dan uit op de uitgang??

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

bdgroot schreef op 25 June 2003 @ 00:06:
mic aanstaan? die zat er niet aan.. hoewel.. ja.. de interne mic.. maar wat maakt dat dan uit op de uitgang??
Dat zou misschien de storing kunnen verklaren maar nog niet waarom het geluid zo zachtjes is. Maar probeer idd ook es andere kabels, en als het kan andere ingang op de tv ofzo

• bdgroot
Ik ga morgen es wat knutselen en proberen! Alvast bedankt allen! En misschien tot morgen (niet te hopen natuurlijk, dan moet het weer werken!)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Tja, rips zijn nou eenmaal zacht opgenomen. Die brom waar je last van hebt komt waarschijnlijk doordat je laptop niet geaard is en je tv wel.

Je zou de audio kunnen versterken met virtual dub :).

tvw

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

ShotGun schreef op 25 juni 2003 @ 00:20:
Tja, rips zijn nou eenmaal zacht opgenomen. Die brom waar je last van hebt komt waarschijnlijk doordat je laptop niet geaard is en je tv wel.

Je zou de audio kunnen versterken met virtual dub :).
Mja voluit het geluid is nooit echt goed.

Maar ben eigenlijkw el benieuwd hoe het nou is afgelopen?

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
robbertb schreef op 01 July 2003 @ 02:37:
[...]

Mja voluit het geluid is nooit echt goed.
Een goede vriend van mij heeft deze laptop ook en daar is het geluid perfect, zelfs dolby prologic 2 klinkt perfect, dus dit klopt niet egt.

Probeer eens in de volumecontrole van windows te kijken of daar het volume van de wave en het hoofdvolume wel goedstaan. Check ook ff of er zown analoge draaiknop voor het geluid opzit, draai die dan bijna maximaal, anders krijg je vervorming.

Check ook ff of de microfoon daar op dempen staat. Die ruist oowk vreselijk, dit had hij oowk.

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Plofkotje schreef op 01 juli 2003 @ 11:00:
[...]

Een goede vriend van mij heeft deze laptop ook en daar is het geluid perfect, zelfs dolby prologic 2 klinkt perfect, dus dit klopt niet egt.
goh ik was al bang voor dit soort reacties, goed denk er dan maar ff *meestal* bij.
Probeer eens in de volumecontrole van windows te kijken of daar het volume van de wave en het hoofdvolume wel goedstaan. Check ook ff of er zown analoge draaiknop voor het geluid opzit, draai die dan bijna maximaal, anders krijg je vervorming.

Check ook ff of de microfoon daar op dempen staat. Die ruist oowk vreselijk, dit had hij oowk.
Uh heb je de rest van de topic wel doorgelezen, dit is eerder ook al aan de orde geweest.

• bdgroot
Nou, ik zal ff de afloop vertellen: er zit op die laptop een irritante extra volumecontrole knopje aan de linkerkant. Met dat volumeknopje regel je dus hardwarematig het volume. Als softwarematig het geluid hard staat, maar hardwarematig zacht, dan hoor je nog niet veel. En dat was dus het probleem: dat ding bleek dus heel zacht te staan, zo dat alleen als je de TV heeel hard zet en het volume softwarematig ook hard zet je nog net de dingen kunt horen.

Enne.. dat gebrom van jullie, dat komt denk ik uit mijn eerste bericht en dat hebben jullie blijkbaar niet helemaal goed begrepen, dat kwam (natuurlijk) vanzelf uit de televisie omdat die op max. volume stond! Er bestaat volgens mij geen televisie die dat niet doet en ik d8 dat jullie dat wel zouden begrijpen.

Nou, toch bedankt voor de reacties iedereen!

Pagina: 1