Toon posts:

Apple brengt Safari 1.0 uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Dit artikel had ook in [SA] gekunt, maar ik wil er een designachtig topic van maken, aangezien de fp crew het niet belangrijk genoeg vond om er een nieuwsbericht aan te wijden, maar voor ontwerpers wel van belang kan zijn, nu MS geen IE meer levert voor de MAC

Ik zie tot nu toe weinig nieuwe opties, allemaal dingen die we in eerdere browsers al hebben gezien.

Ze beweren de snelste browser te hebben die beschikbaar is voor het MAC platform lijkt me niet zo bijster interessant voor ontwikkelaars.

Een handige tool om bladwijzers te ordenen, bladiebla

Een geintegreerde google zoekbalk, heftig dus....

Maar nu komt de voor ons relevante informatie:

Ze claimen alle w3.org standaarden te ondersteunen, maar doen ze dit ook echt?! Heeft iemand met een betaversie hier opmerkingen over?! Ondersteunen ze de standaarden ècht?! Hebben ze ala Microsoft nog een hoop eigen trucs er ingestopt? Werken de Java bestanden goed in deze nieuwe browser!?

Daarnaast komt Safari 1.0 met een optie die ongewenste reclame voorkomt, houdt hij alle 468 * 60 images tegen?! En is het echt onmogelijk geworden om een nieuw window te laten openen?

Hoe handig is de nieuwe privacy uitbreiding?! Wat zal Safari allemaal toestaan, maar vooral wat niet?! Zijn cookies vanaf nu uit den boze?! Wat voor exploits heb je hier als devver verder nog ingevonden?!

Kort om, er zijn genoeg vragen die een nieuwe browser vanuit dev-oogpunt oproepen en het lijkt me dat het hier een goede plaats is dat browser vanuit dat oogpunt te becommentarieren, tips en ergenissen uit te wisselen.

Wil je klagen over het feit dat Safari niet compatibe is met site als bv Microsoft of MSN dan zou zon vraag hier nog net kunnen denk ik, maar alle andere belevenissen en ergenissen als gebruiker zijnde kun je denk ik beter in [SA] posten.

Meer info: http://www.apple.com/nl/safari/
Te downloaden op: http://a1408.g.akamai.net...0030623.Xsd54R/Safari.dmg

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Ben benieuwd wat ie doet.. maar aangezien we om budgetaire redenen meestal de hele Mac al niet ondersteunen, zal ik me voorlopig zelf niet druk hoeven te maken om een splinternieuwe MacOSX browser ;)

Desalniettemin ben ik wel degelijk geinteresseerd in wat ie wel en niet goed doet :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Ik heb safari 1.0, en er is nog vrij veel niet OK. Fok! (forum) is nog vrij veel verkeerd (al 100x beter dan IE5 @ Mac), en kleine dingetjes als label for='' werkt niet.
Verder is het een OK browser, maar Camino is even snel en heeft meer practische features, zoals betere contextuele menu's, searchbar (anders dan google) etc.
JS zut moet ik nog eens testen. Screenies van sites door safari gerenderd moet men maar eens aanvragen hier, maar dan wel van practische test, en niet "mijn site in safari".

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat sommige sites in Safari er niet goed uitzien. Bijvoorbeeld Nintendo.nl, de newspostdetails laat ie gewoon niet zien....

Popups blokt ie allemaal, tenzij ze met n hyperlink geopend worden
(onloads negeert ie dus), maar dat kan je trouwens ook makkelijk uitzetten (in tegenstelling tot Camino (Mozilla variant), waarbij je helemaal naar de prefs moet navigeren).

Andere problemen die ik heb gezien zijn fouten met het tekenen van div's, maar diezelfde fouten kwamen ook voor bij diverse Mozilla's.

BTW, als je geen mac heb, dan kan je ook gewoon ff Konquerror pakken, tis dezelfde engine (KHTML)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 00:33 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 00:30:
Ik moet eerlijk zeggen dat sommige sites in Safari er niet goed uitzien. Bijvoorbeeld Nintendo.nl, de newspostdetails laat ie gewoon niet zien....

Maar als je geen mac heb, dan kan je ook gewoon ff Konquerror pakken, tis dezelfde engine (KHTML)
Konqueror voor Windows? Bestond die maar ;)

http://khtml-win32.sourceforge.net/

Komt nog het meest in de buurt.... (tenzij je Konqueror voor *nix bedoelde.. maar ik neem aan van niet ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 25-06-2003 00:37 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op 25 June 2003 @ 00:36:
[...]

Konqueror voor Windows? Bestond die maar ;)

http://khtml-win32.sourceforge.net/

Komt nog het meest in de buurt.... (tenzij je Konqueror voor *nix bedoelde.. maar ik neem aan van niet ;))
kbedoelde eigenlijk wel de konqueror voor linux e.d. :X (wie runt er nou niet voor de lol linux op n tweede HD/partitie?, okee ik niet, maar ik heb Mac OS X...)

anyways, problemen die ik ben tegengekomen:

- vertekende divjes, maar dat kwam ook voor bij Mozilla (Camino om precies te zijn)
- geen content op sommige plaatsen, news van nintendo.nl als voorbeeld (kan te maken hebben met vertekende divjes)
- Flashplayer wil zo nu en dan niet meewerken

verder is t nu wel mn default browser, voor mn gevoel issie nl zeker wel sneller dan de andere browsers...
Pagina: 1