Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Monitormod

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Met CampZone 3 in het vooruitzicht ben ik nu eindelijk eens begonnen aan mijn geplande monitormod. De bedoeling is om er dus 2 raampjes in te maken en twee casefan's in de bovenkant te bouwen. Eventueel een ccfl erin voor t mooie :)

Hier wat pics van afgelopen weekend:

Afbeeldingslocatie: http://www.fragvalley.nl/media/FragValley/FragValley_4/EdwinB/DSC01378.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fragvalley.nl/media/FragValley/FragValley_4/EdwinB/DSC01381.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fragvalley.nl/media/FragValley/FragValley_4/EdwinB/DSC01383.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fragvalley.nl/media/FragValley/FragValley_4/EdwinB/DSC01387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fragvalley.nl/media/FragValley/FragValley_4/EdwinB/DSC01401.jpg

Verwijderd

hey FragValley!! :D

Hoe bedoel je die shirtjes vallen niet op... :P

maaruh.. word wel lekker stofhappen zo he... er zit nu nl nog steeds geen ruitje in ;)

komt er nog een lampie in??

gewoon stukkie lichtslang @ 220volt ofsow ;)

• EdwinB
Er komen dus iig 2 blauwe casefans in. Eerst ff kijken of die genoeg licht maken... En nog ff verzinnen waar ik de 12 volt vandaan tover uit die beelbuis...

Verder komen er uiteraard raampjes in, maar eerst moet ik de ombouw verven. (zin maken, opzoeken welke verf goed is, verf kopen, uiteindelijk doen...)

Mja. Ik heb iig wel een motivatie dat het voor campzone af moet zijn :)

Ow ja... Zijn er meer mensen met een monitormod? Ik heb ze iig nog niet kunnen vinden hier op GoT. (op de bling site na...)

[ Voor 15% gewijzigd door EdwinB op 24-06-2003 23:17 ]

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Je moet wel wat langer zoeken naar de goede verf deze keer, want die achterbumper van dat peugeotje 306, da's volgens mij niet de goede verf!! :D

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Waarom casefans? Dat zorgt alleen maar voor herrie. 8)7
Je had trouwens beter even kunnen w88 tot ie af was, aangezien mods in progress niet mogen ;)

Koekie?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Zjemm

...

ik vin het wel een origineel idee. tis weer eens iets anders

kewl en gewaagt

opensecure.nl

• EdwinB
Hazuki schreef op 24 June 2003 @ 23:19:
Waarom casefans? Dat zorgt alleen maar voor herrie. 8)7
Je had trouwens beter even kunnen w88 tot ie af was, aangezien mods in progress niet mogen ;)
Ja maar dit is niet zomaar een mod ;)

Enne. Die 306 is niet van mij...

Het eerste plan was om hem in army kleuren te maken met wat gele en groene fan's en ccfl's erin. Maar ik heb mijn plan ondertussen gewijzigd en wordt ie dus (standaard) zwart met blauwe verlichting...

Verwijderd

Leuk zo eens iets anders te zien, nou k wil wel foto's zien as het af is

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

EdwinB schreef op 24 June 2003 @ 23:15:

Ow ja... Zijn er meer mensen met een monitormod? Ik heb ze iig nog niet kunnen vinden hier op GoT. (op de bling site na...)
alleen een paint job , maar je brengt me wel op ideen :)

kunnen we op campzone mooi ff mekaars mod bekijken :

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.thorst/rest.gif

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

EdwinB schreef op 24 juni 2003 @ 23:15:
.........
, maar eerst moet ik de ombouw verven. (zin maken, opzoeken welke verf goed is, verf kopen, uiteindelijk doen...)
........

ik heb mijn monitor ook "gemod" alhoewel, alleen gespoten dan www.floriske.nl/casemod <-onderaan,
edit:
wel brakke pics btw die zijn nog van voor mijn nieuwe digicam

tips voor het spuiten:

Allereerst, ga niet proberen je monitor te schuren, daar wordt het niet mooier op, dus probeer zo min mogenlijk krassen te veroorzaken

voorbehandelen met een ontvetter (geen thinner, maar spiritus o.i.d.)

motip kunststofprimer aanbrengen in een mooie egale enkele dekkende laag (als dit droog is zie je er niets meer van, ga hierdoor niet teveel lagen aanbrengen, wants als je het te dik opzet wordt de hechting alleen maar slechter!

het geheel als het droog is niet nogmaals ontvetten aangezien je dan de primer mee kan verwijderen, wel even het geheel stofvrij maken!

Dan beginnen met je kleurlagen (liefst ook motip dan) breng eerst 4 a 5 dunne lagen aan tot je een dekkend resultaat hebt. niet schuren tussendoor, maar gewoon even met een stofdoek de achtergebleven spuitnevel verwijderen als een laag droog is

De laatste laag is het lastigst, je moet zorgen dat je een volledig, iets dikkere (zeker wanneer je metallic lak gebruikt) dekkende laag aanbrengt.
Je moet proberen ervoor te zorgen dat , als je met deze laag rond bent, je begin nog niet volledig droog is en je laatste stuk dus ook netjes in elkaar overvloeit, doe je dit niet dan krijg je spuitnevel op je beginpunt welke niet in de lak vloeit
(ik hoop dat je begrijpt wat ik met dit laatste bedoel)

daarna eventueel met blanke lak afwerken en oppoetsen met een niet te aggressief poetsmiddel (doe dit niet als je geen blanke lak gebruikt of heel voorzichtig)

hoop dat je er wat aan hebt, happy modding in ieder geval!!

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 24-06-2003 23:55 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Krijg je daar geen zere nek van als je keyb. niet recht voor je beeldbuis staat :?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

mja vrij doelloos koelers in een monitor voor de herrie ?, doe dan alleen ccfl ofso.

• EdwinB
t!mP schreef op 25 June 2003 @ 00:07:
mja vrij doelloos koelers in een monitor voor de herrie ?, doe dan alleen ccfl ofso.
Die casefans zijn uiteraard niet voor het koelen maar gewoon voor de show :P

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27
EdwinB schreef op 25 June 2003 @ 00:24:
Die casefans zijn uiteraard niet voor het koelen maar gewoon voor de show :P
En da's maar goed ook, want als je een monitor gaat koelen doet'ie het waarschijnlijk niet eens :)

Maar waarom iemand voor de show casefans gaat gebruiken... 8)7

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat! En natuurlijk of statisch plexiglas in een monitor geen rare dingen gaat doen ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
FragFrog schreef op 25 June 2003 @ 00:32:
[...]
En da's maar goed ook, want als je een monitor gaat koelen doet'ie het waarschijnlijk niet eens :)

Maar waarom iemand voor de show casefans gaat gebruiken... 8)7

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat! En natuurlijk of statisch plexiglas in een monitor geen rare dingen gaat doen ;)
Waarom gaat ie niet werken als je m koelt?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je die casefans in je monitor plaats gaat het denk ik niet helemaal flex.
want volgens mij generteert een FAN een magnetische veld, en das iets wat je NIET in je monitor wilt hebben.
(houd daar ook ff met die CCFL rekening mee!!!)

verder vindt ik het wel cool bedacht raampies in je monitor :D

iRacing Profiel

Verwijderd

insan1ty schreef op 25 June 2003 @ 01:12:
[...]

Waarom gaat ie niet werken als je m koelt?
Elektronenkanon straalt alleen elektronen uit als ie heet is, en als je hem dus gaat koelen wordt je beeldscherm (flink) zwakker. Is ook de reden dat je je beeldscherm langzaam ziet aangaan, kanon moet opwarmen.

Voor het geval je echt geen idee hebt hoe een beeldscherm werkt:
Elektronenkanon schiet elektronen tegen de voorkant van de beeldbuis aan, daar worden elektronen omgezet in licht door speciale verf.

Verwijderd

VetT , coole mod . een raampje . hoe verzin je het ;)

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

Gohan-san schreef op 25 juni 2003 @ 01:29:
als je die casefans in je monitor plaats gaat het denk ik niet helemaal flex.
want volgens mij generteert een FAN een magnetische veld, en das iets wat je NIET in je monitor wilt hebben.
((blablabla))
Denk dat dat wel mee zal vallen, maar je kunt het natuurlijk altijd gewoon ff uti proberen door een draaiend fannetje voor je monitor te houden... NIET telang, want dan breng je blijvend letsel toe aan je monitor!

Wat betreft die fannetjes lijkt me niet dat die dusdanig hard gaan koelen dat je je echt druk hoeft te maken over de te-lage temperatuur.. Had vroeger op mijn kamer een CRTje staan, en ookal was het zo koud dat je vingers aan je Toetsenbord vastvroren, die monitor deed het nog gewoon goed hoor!

Wat betreft die 12v, wikkel een (wit (is nl mooier)) snoertje om je monitorkabel, en zorg dat je in de buurt van je VGA aansluiting, een stekkertje maakt op zo'n afdekplaatje, waarop je 12 volt hebt staan.

Verder echt een strakke mod :D

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Voor een Casemod in Progress heb je toestemming nodig van de crew. Mail mij of Phreak even de benodigde info (zie de moderatiepolicy bovenaan de CME-faq), dan kijken we ernaar.

Tot die tijd gaat deze even op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.