(NET) MD welke is op dit moment de "juiste" keuze

Pagina: 1
Acties:

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Hallo,

Na veel gelezen te hebben in de bestaande berichten omtrent netmd ben ik er aan het twijfelen welk model ik nu eigenlijk wil. Zeker omdat er de laatste tijd weinig gepost is in de topics.

Mijn uitgangspunten zijn :
- Niet duurder dan 250 euri
- usb upload naar de speler

Ik zie na enkele search diverse modelletjes van Sony voorbij komen,
maar ik ben qua beoordeling van de specs een totale no0b. Wie helpt me.

(trouwens de modelletjes die me opvielen waren de Sony MZ-N710 en de Sony MZ E909 (laatste viel bij de laatste prijscontrole trouwens wel buiten de prijsklasse)

MD goeroe's alvast bedankt.

En graag niet de eeuwig duurende sharp-sony battle hier voortzetten 8)7

• Swa-baldie
eeuh, is d'r :'( niemand die me kan helpen ?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ben zelf voor de MZ-N10 gegaan, maar deze ligt een behoorlijk stuk buiten je budget.

Op het moment zou ik een MZ-N910 aanraden, ook al valt ie net buiten je budget.
Deze is voor 271 euro, ex verzendkosten te koop bij www.mediaran.de, de winkel waar ik ook mijn N10 heb gekocht en goede ervaringen mee heb.
De N-710 is daar te koop voor 200 euro.

Overigens is de MZ E909 waarschijnlijk niet de speler die je zoekt. Deze is namelijk geen recorder, maar alleen een speler.

Voor een overzicht van spelers en recorders kun je terecht bij mindisc.org:
http://www.minidisc.org/equipment_browser.html

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Ook een site waar je veel aan kunt hebben
http://www.mdcenter.nl/
allerlei info en een goed forum. Ook hebben ze een aankoopadvies waar je gebruik van kunt maken

• Swa-baldie
Bedankt voor je reactie THW Arie.

Waarom moet ik een recorder hebben dan? Kan ik anders niet uploaden via de pc?

Verwijderd

Hij moet de data natuurlijk wel in het schijfje branden :) dus een recorder

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 12:20:
Hij moet de data natuurlijk wel in het schijfje branden :) dus een recorder
Minidisc is nog steeds geen optisch medium, dus branden zal het niet zijn. ;)

-

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Juicy schreef op 25 juni 2003 @ 12:26:
[...]

Minidisc is nog steeds geen optisch medium, dus branden zal het niet zijn. ;)
Nou ja, half ;)

http://www.t-station.net/md_tech.html
MiniDisc equipments record audio data onto discs using MO technology (Magneto Optical). The process involves a laser head heating up the recording spot at the temperature of 180C/400F while the recording head uses positive and negative magnetic signals to write audio data paterns. As the disc moves away, new spots are recorded by the magnetic recording head, while the already recorded spots cool down retaining the magnetic signals. All these complicated processes require no physical contacts between the laser/recording heads and the disc itself. Hence, the disc does not wear out even with repeating writings. With that, Sony claims MiniDiscs can be recorded up to at least 1 million times. Only time can prove this statement.
Swa-baldie schreef op 25 June 2003 @ 12:17:
Bedankt voor je reactie THW Arie.

Waarom moet ik een recorder hebben dan? Kan ik anders niet uploaden via de pc?
Precies, je moet dus een MZ-Nxxx model hebben (de N staat voor NetMD of iets dergelijks) en niet een MZ-Exxx (welke alleen kunnen afspelen)

[ Voor 39% gewijzigd door Kanarie op 25-06-2003 12:36 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Swa-baldie
Oke, duidelijk verhaal dus. Wordt me alleen nog niet helemaal duidelijk waarom ik de Sony MZ-N910 zou moeten nemen ipv de Sony MZ-N710.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De 910 is wat kleiner, gaat langer mee op z'n batterij, kan LP met ~32x opnemen tegen ~16x van de 710.
Volgens mij is de 710 ook voor de helft van plastic, waar de 910 volledig aluminium is.

Verwijderd

Ik heb zelf de MZ-N710, wat de 910 meer heeft is een verlicht LCD'tje... ipv een gewoon lcdtje... Daarnaast gaat ie zoals gezegd langer mee, maar deze 710 gaat al een dikke 80 uur mee op LP4 (Long Play 4) En de 710 neemt ook gewoon op 32x op via de PC... Dit is voor de 710: Op SP ==> 1.8x, LP2 ==> 16x, LP4 ==> 32x. En de 710 is helemaal geen plasic!!! Op de AB na dan... :) Dus ik zou lekker voor de 710 gaan, want daar heb je meer dan genoeg aan! Ik heb er zeeeeer goede ervaringen mee! Succes!

P.S. Geloof dat de 910 op 64x kan opnemen bij LP4. Maar je computer moet eerst de file converteren naar ATRAC3, en volgens mij houdt je computer dat niet bij dan. Want bij mij op 32x gaat het al bijna gelijk op...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 10:46 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 10:40:
Ik heb zelf de MZ-N710, wat de 910 meer heeft is een verlicht LCD'tje... ipv een gewoon lcdtje... Daarnaast gaat ie zoals gezegd langer mee, maar deze 710 gaat al een dikke 80 uur mee op LP4 (Long Play 4) En de 710 neemt ook gewoon op 32x op via de PC... Dit is voor de 710: Op SP ==> 1.8x, LP2 ==> 16x, LP4 ==> 32x. En de 710 is helemaal geen plasic!!! Op de AB na dan... :) Dus ik zou lekker voor de 710 gaan, want daar heb je meer dan genoeg aan! Ik heb er zeeeeer goede ervaringen mee! Succes!

P.S. Geloof dat de 910 op 64x kan opnemen bij LP4. Maar je computer moet eerst de file converteren naar ATRAC3, en volgens mij houdt je computer dat niet bij dan. Want bij mij op 32x gaat het al bijna gelijk op...
Mijn P4 1,6 ghz houd mijn MZ-N10 wel bij met converteren en schrijven @ 32x LP2, LP4 gebruik ik niet.

Ik heb de punten waarop ik denk dat de N910 significant beter is ff dik gedrukt.

Sony MZ-N710
ATRAC DSP Type S
Max 32X download speed (LP4 mode)
200 second (?) G-Protection
Charge stand w/USB connection, USB connection also on main body
9-character LCD on main unit
Group mode support
Jog Lever
Automatic time-based track marking (5,10,15 minute interval)
LCD remote
Body has aluminum top
Sony MZ-N910
ATRAC DSP Type S
Max 64X download speed (LP4 mode)
200 second (?) G-Protection
6-band equalizer & Virtual Sound
Bookmark and group mode functions
3 line display on main body
Charge stand (power only, no USB connection)
Personal disc memory (remembers settings for 20 discs)
Melody Alarm (avoid missed train stops)
Jog Lever
Variable playback speed (80-110%)
Microphone sens. selector
Name bank
Joint Text (!)
Automatic time-based track marking (5,10,15 minute internval)
Date/Time stamp recording
backlit LCD remote
Fully aluminum body.
PowerMode option (PowerSave/NORMAL) (may not be identical to "Quick mode" of other 2003 MZ-Nxx units, the manual only mentions it changing the LCD (remote & main) on-time delay when something is connected to the LINE/Headphone jack).
Toch is het meer een kwestie van smaak en geld welke van deze 2 je kiest.

• Swa-baldie
Dit is idd handige informatie, ik denk dat ik dan voor de 910 versie ga omdat de voordelen die genoemd worden in de regel wel handig zijn voor mijn gebruiksdoeleinde ( mountain biking (is de aluminum body wel handig denk ik zo :) ) en verder is mijn pc snel genoeg om die upload te halen, en daar ik nogal vrij onrustig ben is het wel handig dat het snel klaar is.

Bedankt!

• Swa-baldie
THW Arie schreef op 25 June 2003 @ 10:41:
Op het moment zou ik een MZ-N910 aanraden, ook al valt ie net buiten je budget.
Deze is voor 271 euro, ex verzendkosten te koop bij www.mediaran.de, de winkel waar ik ook mijn N10 heb gekocht en goede ervaringen mee heb.
De N-710 is daar te koop voor 200 euro.
Zit hier dan een duitse of een meertalige handleiding bij?
En hoe gaat het met betaling creditcard?
Levertijden?
Als je me die info ook nog zou kunnen verstrekken dan heb je me helemaal over _/-\o_

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Swa-baldie schreef op 26 June 2003 @ 12:35:
[...]

Zit hier dan een duitse of een meertalige handleiding bij?
En hoe gaat het met betaling creditcard?
Levertijden?
Als je me die info ook nog zou kunnen verstrekken dan heb je me helemaal over _/-\o_
Zitten tig handleidingen bij, waaronder Nederlands en Engels.

Levertijd was bij mijn < 1 week.
Ik heb betaald met een overschrijving, van tevoren dus dat was een beetje eng :) Volgens mij kun je niet met een credit card betalen.

Op het forum van www.mdcenter.nl kun je lezen over de ervaringen van mensen met mediaran (allemaal positief).

• Swa-baldie
Ik blijf lastig, maar ik zie dat er ook een S versie is (spatwaterdicht enzo) is dat wat?

Of doet deze kwalitatief teveel onder voor de N910?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dat is de sport versie ja....vind het persoonlijk 3x nix :P
Hij is groot en lelijk, wel een NetMD

http://minidisc.org/part_Sony_MZ-S1.html

imo doet ie dus zwaar onder voor de N910, maar ik ben dan ook geen watersport oid :P
\

Pagina: 1