Toon posts:

[mp3>wav]Ringtones maken. knippen, en omzetten naar wav

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sommige van jullie hebben vast een telefoon die .wav bestanden kan afspelen (zoals de nokia 7650).

Nou is er laatst een programma gemaakt, wat xingtone heet (www.xingtone.com).

Dit programma zet mp3s om naar wav files, en laat je 30 sec (max) van een nummer kiezen, dit kan je dan weer naar je telefoon sturen. Nou de makers van het programma hebben gezien dat hier goud geld in zit, hebben ze dit programma aardig duur gemaakt.

Nou vroeg ik me af of iemand een programma kon, wat ook makkelijk mp3s naar wav files convert, en waar je ook makkelijk in kan knippen. Tevens moeten de files klein blijven, dus rond de 300 kb max.

Het uploaden doe ik wel gewoon via me bleutooth :)

Weet iemand een programma?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dus niet direct GSM-related, maar meer een softwarevraag. Daarom:
IT -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf ook al geprobeerd met andere progjes dus met Mp3 to wav converter, maar dan krijg ik een hele lelijke kwaliteit, terwijl ik wavs heb van andere sites, die wel heel mooi, en toch klein (en rond de 20/30 sec) zijn! :(

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22
Maybe kun je het converteren met de standaard winamp plugin (DiskWriter heet ie geloof ik?) en dan daarna bewerken (knippen) met een programma als Cool Edit...
Ik weet niet exact hoeveel ruimte dit in gaat nemen.

Mocht dit te veel zijn, kun je eens experimenteren met encoden naar riff wav
Vroeger had ik een MP3 encoder (nu praat ik over een jaar of 5 terug, weet de naam niet meer precies maar dacht dat het zoiets was als "L3 Encoder") die kon converteren naar MP3 en naar riff wave. De vraag is dan natuurlijk of deze indeling van Wave ook ondersteund wordt door je telefoon, maar je kan het allicht proberen.

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik doe het wel ff de hard way, en maak het gewoon een stukje groter... convert hem dan naar 22 Khz