Megaworks 550thx veilig op standby?

Pagina: 1
Acties:

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Dit speakersetje kun je via de remote op standby zetten. Is wel zo handig want dan hoef je niet steeds achter de sub te duiken om de schakelaar onderaan om te zetten.

Ik vraag me nou wel af of het veilig is om de set voor langere tijd op standby te laten. Ik heb geen info gevonden over hoeveel watt de speakers in standby mode gebruikt. (Waarschijnlijk een te verwaarlozen aantal zoals bij veel apparaten).

Van TV's weet ik dat ze wel eens in brand kunnen vliegen als ze te lang op standby worden gelaten, vandaar dat ik het vraag...

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Als je hem op standby zet, dan hoor je ook dat het zooitje uitgaat na iets van 20 sec uit gaat met een lichte klik en het koelt af. Dus veel watt zal het dan niet gebruiken.
Ik laat hem altijd op standby. (heb hem sinds januari ergens)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09
Mwa, ti's al meer dan 5 jaar niet meer zo dat TV's in de fik vliegen in de standby hoor :) Zoiets wordt getest en anders mag de TV simpelweg niet verkocht worden.
Ik neem aan dat dit voor speakers E.D. ook geldt. (Je PC staat trouwens ook altijd in standby als ie uitstaat hoor, zoiets heet ATX)

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
ik heb een 20 jaar oude TV thuis :)

en m'n PC zet ik dan ook 'echt' uit als ik een weekendje weg ben o.i.d. (stekker eruit/voedingsschakelaar op uit)

maar inderdaad, de heatsink wordt helemaaal niet warm

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

In z'n algemeenheid kan je niet standaard ervanuit gaan dat stand-by ook daadwerkelijk echt low-power is. Ik kan me een KASSA! achtig programma herrineren waaruit bleek dat sommige TVs er nog lustig 20 watt doorheen stookten @ standby, tegen 3 watt van de TVs die het beter deden.

Als ik méér dan 24 uur wegben gaat de TV iig echt uit, en ook mijn PC gaat van de stroom af. Mijn audio meubel laat ik wel aan vanwege de klok die ik opnieuw moet instellen als de stroom ervanaf geweest is.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE