Toon posts:

3d prophet 9700 'disk faillure' probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van bovengenoemde videokaart (Hercules Guillemot 3d prophet 9700 PRO).
Helaas, heb ik nog niet van het grafisch geweld kunnen genieten.
Bij het opstarten krijg ik continu 'disk faillure' in beeld.
Een enkele keer ben ik iets verder gekomen en heb ik zelfs 3d mark 2001 kunnen laten draaien.
Ik kwam op een kleine 10.000 punten.

Wanneer ik mijn oude videokaart er weer inzet is er totaal niet aan de hand.

Mijn systeem:

Xp 1700
MSI K7T Turbo
512 mb Kingston geheugen
350 Watt Enermax voeding
Plextor
Pioneer DVD

Graag zou ik willen weten of mijn mobo te oud is?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 22:45 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Voeding trekt het niet waardoor de HDD niet opspint :?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:26

Hu9o

Schokkend

Zou die 350 Watt misschien teweinig zijn??

Probeer eens wat overige dingen lost te koppelen (plextor en dvd, nic, enz) Als het probleem zich dan niet voor doet, zou ik zeggen dat er te weinig vermogen in je voeding zit. Als het blijft, dan is er een ander probleem.

/edit telaat...

[ Voor 6% gewijzigd door Hu9o op 24-06-2003 22:46 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zou eerder denken aan je voeding... 9700 vraagt iets wat meer power dan je oude videokaart (geen idee wat voor een).

Heb je al eens rond gesnuffeld met de search trouwens? Er zijn al aardig wat topic hier over; en dan bedoel ik in de zin van: "Ik heb een zwaardere videokaart erin en nu doet mijn systeem raar..."

;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

350 Watt moet toch meer als voldoende zijn.

• vassago
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:48:
350 Watt moet toch meer als voldoende zijn.
Waarom trekt hij het dan niet?

Als je mensen tegenspreekt geef dan ook een reden of een andere mogelijke oplossing, zo hebben we er totaal niets aan....

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 22:48:
350 Watt moet toch meer dan voldoende zijn.
:P

Dat hoeft niet hoor..zeker niet met een AMD en een zware videokaart, dat zijn ook al van die stroom vreters :)
Misschien kan de TS even zijn voltages nakijken en die hier showen?

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 24-06-2003 22:50 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
quote'te mezelf ipv edit |:(

[ Voor 85% gewijzigd door momania op 24-06-2003 22:51 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

350watt is meer dan voldoende :)

De voeding kan echter wel "defect" aan het raken zijn, en daardoor krijg je probs.

Meet dmv de bios je voltages eens door van je voeding. En meld die even hier :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de symptomen lijken me een duidelijk geval van te zwakke voeding. wat voor videokaart had je er eerst in?

als je een andere (sterkere) voeding bij de hand hebt, dan zou je dat kunnen proberen. en anders denk ik dat ze bij de lokale computerboer wel vriendelijk genoeg zijn om je er even eentje te lenen :) of je neemt je pc even mee en dan sluiten zij het even voor je aan.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

momania schreef op 24 June 2003 @ 22:49:
[...]

:P

Dat hoeft niet hoor..zeker niet met een AMD en een zware videokaart, dat zijn ook al van die stroom vreters :)
Misschien kan de TS even zijn voltages nakijken en die hier showen?
De intel varianten trekken tegenwoordig meer, dus dat is ook geen argument meer :)

Zelfs de goedkoopste el-cheapo 350 watt voeding zou jou config makkelijk moeten trekken, laat staan een enermax 350 watt :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Er werd mij in de desbetreffende winkel verteld dat mijn mobo de hoeveelheid stroom die mijn videokaart vraagt niet aankan.
Mijn mobo zou te oud zijn.

*Mijn oude videokaart is een Hercules Guillemot 3d Prophet II Ultra

Verwijderd

Waarom trekt hij het dan niet?

Als je mensen tegenspreekt geef dan ook een reden of een andere mogelijke oplossing, zo hebben we er totaal niets aan....
Ik heb anders ook nog geen argumenten gezien waarom het WEL aan de voeding zou kunnen liggen. Er zijn zat mensen die een 350 Watt voeding hebben en die een Radeon 9700 hebben.

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Heb zelf ook een 350 watt voeding, met een P4 3.06 Ghz proc en een radeon 9700 PRO, heb geen enkel probleem. Misschien kun je eens kijken of in de bios de AGP niet op 2x staat, misschien geeft dit wel de problemen.

• vassago
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:52:
Er werd mij in de desbetreffende winkel verteld dat mijn mobo de hoeveelheid stroom die mijn videokaart vraagt niet aankan.
Mijn mobo zou te oud zijn.
Waarom denk je dat je hem direkt op de voeding aan moet sluiten :?

Dat heb je toch wel gedaan hoop ik?

Ik gok dat jouw oude kaart meer stroom trekt via het AGP slot.

• vassago
The_Light schreef op 24 June 2003 @ 22:54:
Heb zelf ook een 350 watt voeding, met een P4 3.06 Ghz proc en een radeon 9700 PRO, heb geen enkel probleem. Misschien kun je eens kijken of in de bios de AGP niet op 2x staat, misschien geeft dit wel de problemen.
Dan heb je zeker heel tactisch over het feit dat zijn HDD niet opspint gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 9700 Pro op de voeding aangesloten.

• vassago
Zet er even een andere PC naast en hang aan die voeding de Radeon.
Als hij het nu wel doet is het zeker de voeding.

• Big4SMK
  • Laatst online: 03-08 12:08
of hang de hele radeon es in een ander systeem. Mogelijkheden om te testen zat zou ik zo zeggen...

Verwijderd

Ten eerste: gefeliciteer met een prettige videokaart :)

Ok dan on topic

Je mobo is niet de jongste meer en in combinatie met die xp1700 kun je sowiezo niet verwachten de hoogste prestaties uit je 9700 te halen dus upgraden kan geen kwaad.

Aangezien de k7t turbo niet hoger dan xp1800 aan kan (k7t turbo 2 kan nog net iets hoger geloof ik, xp2000-2200 ofzo) wordt dat dus een ander mobo.
Is wel weer jammer van je Kingston geheugen :(

Verder kan de powertoevoer idd een rol spelen maar zal dat volgens mij eerder aan je mobo liggen dan aan je powersuply. De videokaart zou teveel stroom van de northbridge(o.a. AGP) kunnen trekken waardoor de southbridge(o.a. IDE controller) onvoldoende krijgt :? (ben geen expert maar dit vond ik logisch klinken :) )

Mijn advies zou zijn:

Asus A7V8x-x mobo +/- 69,- euro
XP2600+ +/- 117,- euro (let op er bestaan 266Mhz en 333Mhz FSB versies hiervan)
512MB DDR 333 +/- 57,- euro (merk A-data niet snelste maar werkt wel goed)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 23:32:
Ten eerste: gefeliciteer met een prettige videokaart :)

Ok dan on topic

Je mobo is niet de jongste meer en in combinatie met die xp1700 kun je sowiezo niet verwachten de hoogste prestaties uit je 9700 te halen dus upgraden kan geen kwaad.

Aangezien de k7t turbo niet hoger dan xp1800 aan kan (k7t turbo 2 kan nog net iets hoger geloof ik, xp2000-2200 ofzo) wordt dat dus een ander mobo.
Is wel weer jammer van je Kingston geheugen :(

Verder kan de powertoevoer idd een rol spelen maar zal dat volgens mij eerder aan je mobo liggen dan aan je powersuply. De videokaart zou teveel stroom van de northbridge(o.a. AGP) kunnen trekken waardoor de southbridge(o.a. IDE controller) onvoldoende krijgt :? (ben geen expert maar dit vond ik logisch klinken :) )

Mijn advies zou zijn:

Asus A7V8x-x mobo +/- 69,- euro
XP2600+ +/- 117,- euro (let op er bestaan 266Mhz en 333Mhz FSB versies hiervan)
512MB DDR 333 +/- 57,- euro (merk A-data niet snelste maar werkt wel goed)
Trekt stroom van de nortbridge, hoe kom je aan de wijsheid dat de northbridge stroom levert!?

En deze jongen vraagt hulp bij een probleem met zijn HUIDIGE systeem, en jij raad hem aan een nieuw systeem te kopen. Als alle winkels zo werkten was garantie ook niet nodig >:)

@TS
1: Probeer een andere voeding, of koppel zoveel mogelijk dingen los in je pc, denk aan extra hd's nic's soundcards etc

2: Flash de bios van je mobo eens en bekijk de instellingen van je AGP (al verwacht ik hier niet erg veel probs mee)

3: Hang de kaart in een andere PC, om te kijken of het niet aan de kaart ligt (bij voorkeur een pc waar NU ook al een 9700 pro in draait).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 23:49 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
100% de voeding, ik werk bij een webshop en kom dit redelijk vaak tegen. Het is ALTIJD de voeding (tot nu toe tenminste). Die radeon zou gewoon moeten draaien op de k7t turbo, dat is het probleem niet.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Nou, ik heb dezelfde grafische kaart, hetzelfde mobo en dezelfde voeding. Alleen dus de rest is anders, zie specs. Werkt perfect, zelfs met oc'de proc (voltage omhoog, dus die trekt minstens evenzoveel als die xp1700)! Ik geloof toch echt dat 350W genoeg moet zijn!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
JayVee schreef op 24 June 2003 @ 23:51:
Nou, ik heb dezelfde grafische kaart, hetzelfde mobo en dezelfde voeding. Alleen dus de rest is anders, zie specs. Werkt perfect, zelfs met oc'de proc (voltage omhoog, dus die trekt minstens evenzoveel als die xp1700)! Ik geloof toch echt dat 350W genoeg moet zijn!
Maar dan kan de voeding nog brak zijn ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kleine titelaanpassing :)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Kan je in je bios of met motherboard monitor of een ander proggie niet ff toevallig de 5 volt en 12 volt lijn van je voeding aflezen als je moederbord het ondersteunt. Als die nou veel afwijken is het je voeding. Heb je de molex van de videokaart bij je HDD aangesloten, zo ja, sluit hem eens op een aparte molex van je voeding aan.

Verwijderd

jongens jongens toch,

jullie weten onderhand toch wel dat de ene 350W voedingen de andere niet is?

Dit is gewoon overduidelijk een probleem van een brakke voeding. Als de TS dit niet onder ogen wil zien en het wil tegenspreken dan moeten we hem dat maar laten doen.

Genoeg mensen die nu al gezegd hebben dat het de voeding is - dus laat hem eerst dat maar proberen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

JayVee schreef op 24 juni 2003 @ 23:51:
Niet als zijn andere apparatuur veel stroom trekt, oftewel energie slurpers zijn, terwijl jouw apparatuur energie zuinig is. Pas als jij een werkend systeem kan maken met precies dezelfde componenten kan je zoiets beweren.

MechWarrior || Monsters Game

• FragFrog
  • Nu online
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 23:32:
Met zo'n config kan'ie nog ruim alle moderne games spelen, waarom zou'ie dan willen upgraden???
Is dat ook weer duidelijk he ;)
Het lijkt mij inderdaad ook aan de voeding liggen, of zelfs je mobo dat te weinig levert. Als dat laatste het geval is kun je nog de fans die je direct op je mobo hebt aangesloten loshalen. Levert niet veel op, maar misschien is het net het beetje extra. Een PC die willekeurig vastloopt heeft bijna altijd een voedingsprobleem :)
Mijn advies zou zijn:
Ben je soms eigenaar van een computerwinkel :?
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:57:
Ik heb mijn 9700 Pro op de voeding aangesloten.
Uiteraard. Als je dit niet had gedaan kreeg je zodra je de powerknop indrukte een error in beeld waarop staat dat de powerconnector niet is aangesloten. Wat je nog steeds niet hebt verteld is of je hebt geprobeerd wat wij hier suggereren. Dus: alle niet essentiele hardware eruit, casefans direct op je voeding ipv op modo, andere voeding erin doen, en als dat allemaal niet wil de kaart in een ander systeem doen :)
GambitRS schreef op 25 June 2003 @ 00:06:
... Pas als jij een werkend systeem kan maken met precies dezelfde componenten kan je zoiets beweren...
offtopic:
Er zijn niet 2 'precies dezelfde componenten', dus zelfs dan nog niet. Beste voorbeeld hierbij is nog de CPU, zelfs mensen met verder precies dezelfde config halen vaak niet dezelfde overclock :)

[ Voor 12% gewijzigd door FragFrog op 25-06-2003 00:11 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ga eens naar je bios
en kijk daar eens voor de health monitor (of hoe die ook bij msi mag heten) in ieders geval
als je daar even de voltages uit zou kunnen lezen
want we kunnen wel allemaal gaan zitten blaaten dat de voeding het niet trekt of weer wel
of dat de agp poort het niet trekt
er moet gewoon gekeken worden of hij het trekt ja of nee ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Als reactie op B3rtjexp:

Waarschijnlijk heb je gelijk wat betreft mijn verhaal over de north -en southbridge. Zoals ik al aangaf geen kaas van gegeten. 8)7

Echter er zit een idee achter dat niet geheel uit de lucht is gegrepen omdat ik ook een vreemd stroom gerelateerd probleem heb gehad met mijn k7t turbo + raid bordje.

Situatieschets:

Vantec cooler op mijn xp1500
Extra case fan, 5,25 inch hdd cooler, onderbouw dual fan hdd cooler en actieve koeler op m'n northbridge gebouwd die ik van een oude pentium processor afgebikt had.
(verder 2x hdd en brander en dvd speler erin en geforce 3 videokaartje, de pre-Ti versie, tevens een standaard 300Watt voeding)

Het geval wilde dat wanneer ik de extra case fan op de cpu-fan2 aansluiting zette en mijn vantec cooler op cpu-fan1, de fan van mijn vantec cooler vaak niet aanging.
Zorgde ik er echter via een converter voor dat de case fan direkt zijn stroom kreeg van de voeding dan was er niks meer aan de hand.
Hieruit heb ik dus uitgemaakt dat mijn voeding wel in staat was om voldoende Wattjes te leveren.

Natuurlijk kan het geen kwaad om er een zwaardere voeding in te gooien en dit is uiteraard ook veel goedkoper dan mijn oplossing.
Dit kan zeker geen kwaad temeer je hem binnen 8 dagen naar de winkel kunt terugbrengen (uiteraard wel in dezelfde staat als je hem gekocht hebt)en je geld terug kunt krijgen als het niet de oplossing blijkt te zijn.
Simpel, snel en efficient 8)

Had iemand niet al eens gezegd dat de simpelste oplossing vaak ook de beste is? :*)
Bij mij begint iig een belletje te rinkelen en een lampje te branden B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties en felicitatie!

Heb ondertussen mijn cd- en dvd-speler en geluidskaart losgekoppeld.
Ik heb de pc nu een paar keer aan gehad zonder problemen.

Het lijkt zoals jullie al zeiden aan de voeding te liggen....
Ik ga morgen deze voeding ophalen: VOEDING QTEC 550 WATT DUALFAN
Helaas niet de beste en ook zeker niet de stilste, maar heb qua tijd weinig keus.

Er zijn hier wat mensen die mij het advies gaven om eens in de bios te kijken m.b.t. voltages.
Maar aangezien ik daar helaas geen ervaring mee heb, heb ik dit nog niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen es gekeken of ik iets wijs kon worden in de bios bij de voltages.
Dit is wat er stond:

Vcore = 1.49 V
3.3 V = 3.41 V
5 V = 4.88 V
12 V = 12.54 V

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:26 ]

Pagina: 1