[Java] CTRL-key down in JTable

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 11:44

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Ik heb een vraagje over iets waar ik maar nie uitkom. Ik heb een JTable waarin rijen met gegevens te zien zijn (duh :)). Op het moment dat de JTable in beeld komt selecteerd hij alles. Nu wil ik dat als je op een rij klik, hij die ene rij de-selecteerd (dus net alsof je de CTRL toets in gedrukt houd en delen van je selectie aan en uit zet). Als ik nu op een rij klik selecteert hij uiteraard die rij en wist ie de rest van de selectie en hou ik 1 geselecteerde rij over :(

Is het mogelijk om de CTRL toets in die JTable "vast te plakken" en als de gebruiker klikt hij zo zijn selectie kan veranderen?

Alvast bedankt!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Je kunt met de class KeyStroke (zit in javax.swing) een ingedrukte toets te voorschijn toveren. Hier KeyStroke (Java 2 Platform SE v1.4.1) de link naar het stuk JavaDoc.

Deze tutorial maakt hier ook gebruik van.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jah maar ik wil em dus niet "getten" ,maar ik wil em door het programma laten uitvoeren. Ik kwam al op
try
{
Robot robot = new Robot();
robot.keyPress(KeyEvent.CTRL_DOWN_MASK);
}
catch (Exception ex){}

,maar dit blijkt niet te werken :(

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ben eruit, als je KeyEvent.CTRL_DOWN_MASK vervangt door KeyEvent.VK_CONTROL werkt het :) Deze mag dicht :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

modbreak: toch even wat dingen kwijt hoor
• wij sluiten geen topics op commando maar als een topic kansloos is. topics die 'af' zijn blijven gewoon open zodat users in de search kunnen zien dat het een goed topic was
• leer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif oftewel edit-knop te gebruiken
• nofi, als je dit binnen 24 minuten zelf op kon lossen was het geen vraag hier waard. quickfixes is P&W niet voor bedoeld

Professionele website nodig?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
modbreak: toch even wat dingen kwijt hoor
• wij sluiten geen topics op commando maar als een topic kansloos is. topics die 'af' zijn blijven gewoon open zodat users in de search kunnen zien dat het een goed topic was
- Ok, ben ik mee eens :)

• leer de [afbeelding] oftewel edit-knop te gebruiken
- Ik wilde laten zien wat ik allemaal gezegt had in losse berichten, ook om jouw hierboven genoemde reden zodat je kan zien hoe we tot de oplossing kwamen en niet alles in 1 bericht.

• nofi, als je dit binnen 24 minuten zelf op kon lossen was het geen vraag hier waard. quickfixes is P&W niet voor bedoeld
- Euhm, ik was hier al dik een week mee aan het klooien, weet ik veel dat ik ineens op de oplossing zelf kom.Ik had het al nagevraagt bij iemand die veel verstand van Java heeft, maar wij kwamen er niet uit, vandaar het topic.

Ohjah, ik was even een poos offline, dus vandaar nu pas de reactie :)
Pagina: 1