Géén beeld meer na paar uur draaien

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Vandaag net een Abit NF7-S rev2.0 binnen. Krijg ik geen beeld meer :'( Keb echt alles eruit gehaal en dan Sweex voedingkje ;) er af gehaal en ff mijn Enermax aan gehangen. Geheugen ff mee gespeeld (met mijn corsair geheugen en twinmos van die comp.). Het enige wat ik dan voor beeldkaart gebruik is een simpel PCI kaartje en natuurlijk ook nog een GF2 en ook een Xabre maar dat mocht niet baten. Ook had ik alleen nog maar de PWR swtich aangesloten en verder nix. BIOS paar keer gereset en ook lang 15 tot 30 min (ja ik weet hoe dat moet ;) ).

Het was voor en na het flashen en voor het flashen deed hij het weer even.

Ik heb de faq gelezen en net een hele lap text getypt maar toen kreeg ik een 404 toen ik wilde posten en ik had alleen nog het bovenstaande textje in mijn plakboek staan, dus ik hoop dat hier genoeg info in staan :D

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Geen beeld meer, maar ook geen BIOS-piepjes? En je mobo maakt geen sluiting? Is je processor ok (voorzover je dat kunt checken, natuurlijk)?

Systeem

• XoReP
vandenberg schreef op 24 June 2003 @ 22:37:
Geen beeld meer, maar ook geen BIOS-piepjes? En je mobo maakt geen sluiting? Is je processor ok (voorzover je dat kunt checken, natuurlijk)?
Ik had echt helemaal nix veranderd, ineens deed hij het niet meer dus sluiting is uitgesloten ;) . Maar hij piept wel gewoon.

• vandenberg
Master Tweaker schreef op 24 June 2003 @ 22:40:
[...]

[...]Maar hij piept wel gewoon.
1 keer dus? Vreemd, met zo'n probleem. Lijkt erop dat je terug moet met dat mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door vandenberg op 24-06-2003 22:45 ]

Systeem

• XoReP
NVT

[ Voor 100% gewijzigd door XoReP op 25-06-2003 11:39 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Heel stom hoor, maar aangezien je wel gewoon het bootpiepje hoort, is je monitor nog in orde ? Kun je die eens aan een ander systeem hangen ?

• vandenberg
BioWEB schreef op 24 June 2003 @ 23:04:
Heel stom hoor, maar aangezien je wel gewoon het bootpiepje hoort, is je monitor nog in orde ? Kun je die eens aan een ander systeem hangen ?
Ik durfde het idd niet te vragen... :+

Systeem

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, die piep, is dat een standaard piep? Dus een korte piep? Dan lijkt het er toch op dat het systeem gewoon de POST heeft doorstaan, dat is daarvan de melding.

Probeer eerst idd. eens een andere monitor. Controleer ook even of het systeem gewoon verder boot... dit kan je o.a. doen door een bootable CD-ROM in de drive te stoppen en te kijken of het systeem netjes van de CD-ROM boot (mits je je drive in je boot sequence had staan) of nakijken of de HDD activiteit levert (het starten van Windows?).
Het lijkt er een beetje op dat je systeem voor een groot gedeelte nog wel in orde is.

• XoReP
Hij boot niet verder als ik een HD e.d. aansluit. Natuurlijk :D heb ik hem al aan een andere moni gehangen en al 3 goed werkende beeldkaarten gebruikt. :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik begrijp dat je je bios hebt geflasht en dat na het flashen het gewoon over was?

Heb je het flashproces dan wel helemaal gevolgt, er kwamen geen errors?

Als het functioneren idd is gestopt na een biosflash pas ik zo te titel even aan hoor ;)

Anders : na precies wát kreeg je geen beeld meer?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
W3ird_N3rd schreef op 24 June 2003 @ 23:38:
Ik begrijp dat je je bios hebt geflasht en dat na het flashen het gewoon over was?

Heb je het flashproces dan wel helemaal gevolgt, er kwamen geen errors?

Als het functioneren idd is gestopt na een biosflash pas ik zo te titel even aan hoor ;)

Anders : na precies wát kreeg je geen beeld meer?
offtopic:
Psst! beter lezen! </subtiele hint> ;)
Als ik je helemaal goed begrijp gaf'ie eerst af en toe beeld, daarna heb je'm geflashed en toen deed'ie het helemaal niet meer? Lijkt me dat er 'iets' niet goed is met je bios. Hij post wel, dus CPU en geheugen lijkt mij in orde, maar zal daarna wel stoppen omdat'ie een videokaart zoekt die'ie niet kan vinden.

Probeer anders of je de bios kunt hotflashen naar een oude versie, en zoek toch eens naar iets dat sluiting maakt, kapotte mobo-onderdelen, etc.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

FragFrog schreef op 24 June 2003 @ 23:49:
[...]
offtopic:
Psst! beter lezen! </subtiele hint> ;)
Ik heb deze zin :
Master Tweaker schreef op 24 June 2003 @ 22:30:
Het was voor en na het flashen en voor het flashen deed hij het weer even.
Tot 5x opnieuw gelezen, en nóg snap ik 'm niet. Misschien ook omdat er vóór die zin helemaal niks staat over flashen. Je word er eigenlijk niet eens wijs van of het over bios flashen gaat, dat vermoed ik wel (weet eigenlijk wel zeker), maar aangezien het er niet bijstaat kan het ook over het flashen van de firmware van de HD/cd/dvd gaan of het flashen van het bios van de videokaart. Nu heeft de TS al die onderdelen al vervangen, dus da's uitgesloten, maar toch. Sommige mensen willen ook wel eens verkeerde benamingen gebruiken, zeggen "ik heb m'n bios geflasht" en dan bedoelen ze dat ze een cmos clear hebben gedaan (maar dat is het waarschijnlijk ook niet omdat de TS voor die vage zin spreekt over bios resetten).

Maar nog steeds, die ene vage zin zit me dwars. Wat bedoeld is nou :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• XoReP
O sorry, ik bedoel ook het volgende:
Voor het flashen vertoonde hij het verschijnsel van niet beeld geven en daarna deed hij het weer. Toe ging ik mijn BIOS flashen en toe deed hij het nog steeds even, een uurtje later hield hij er finaal mee op. :'( Zo wat duidelijker ;)

FF nog rectifivatie !! Hij piept niet meer :o

[ Voor 10% gewijzigd door XoReP op 25-06-2003 11:39 ]

Pagina: 1