Toon posts:

Ervaringen met ombouw interne brander naar externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee of (en hoe) een interne HP 8100 Plus brander is in te bouwen in de behuizing van m'n defecte externe HP 8200 Plus CD brander? Met de stroomvoorziening van de 8200 is niets mis. De lens leest/brandt echter geen cd meer.

Verwijderd

hmm de behuizing is denk ik het grootste probleem (hard plastik met klik systeem)
maar intern zal het wel gewoon even drives switchen zijn.

Ik heb mijn oude 4 speed Teac scsi brander in een externe tapestreamer kast gebouwd en ik moest alleen een scsi-2/UltraWide adapter kopen :)

Je kan dus met een schroeven draaier proberen m open te porren maar dan kan je de behuizing ook beschadigen.

Misschien kan je gewoon even informeren bij hp ( ze zullen wel een speciaal stuk gereedschap ervoor gebruiken ) maar of je die kan krijgen/kopen...

Verwijderd

Topicstarter
de behuizing is gelukkig geschroefd en ik heb 'm al open gehad (en zegel verbroken haha). jij doet 't voorkomen alsof de rest kinderspel is....dus de interne brander aansluiten op de oorspronkelijke voeding van de externe is helemaal geen issue?

Verwijderd

Bij mijn externe kastje was de setup eigenlijk dat er een interne tapesteamer ingebouwd was met alle "normale" connectoren (voeding en data).
Nu je 'm toch open hebt kan je gelijk kijken of het een intern ide model is met een adapter voor usb en een molex voeding >:) .