Vastlopers met vastlopende cd speler/writer, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb nu wat raars! Nog nooit meegemaakt.

Enkele dagen geleden liep mn PC hardstikke vast in Win2k
Ik dacht kan gebeuren en reboot. Hoppa opnieuw een vastloper maar deze keer ging ook het rode lampje van mn brander aan en die was toen ook volledig uitgeschakeld. Kon iet meer open of wat dan ook. Dus weer PC uit en af laten koelen, ik dacht dat ie te warm was. Gister deed ie het perfect. nix aan de hand liep de hele avond. Vandaag ineens stop ik een cd in mn gewone cdrom en opeens dat ding hardstikke vast wil niet meer open ook niet na stuk of wat reboots. Loopt later ook windows weer vast zonder reden en begint mn brander keihard te tikken en lampjes branden rood en groen, en jahoor ook vast. ook daar zit nog een cd in.

Ik heb de hele kast al uit elkaar gehaald en alle kabels al opnieuw aangesloten. Ook draai ik met een open kast en heb de diskdrive verwijderd om hitte af te voeren (mocht het dat zijn)
Verder heb ik 2 weken geleden een nieuwe videocard gekocht Geforce 4 mx440, kan dat het zijn icm mn oude pc

PC is:
Abit BEII mobo (SLOT-A)
384 MB geheugen
Asus V3800 TNT2 (Geforce is weer verkocht, klote kaart)
Celeron 500 Mhz

Ben zelf bang dat mn mobo erdoor is of is het toch wat anders, klote install van win2k? Heb het laatst wel opnieuw geinstalleerd

Don't dream your life, live your dream.

Verwijderd

Als je je zorgen maakt om je temperaturen, zoek dan eens naar het progje speedfan. Wellicht vindt die wat sensors in je pc en dan kun je de temperaturen uitlezen.

Zitten je cd-roms alleen op een idepoort, of delen ze de ide-poort met een ander ide-apperaat? Wat gebeurt er als je dat niet doet, dus als je enkel je harde schijf op IDE 1 zet, en enkel één van je cd-rom spelers op IDE 2.

edit: gezien je nieuwe videokaart, zou je op zich wel je oude videokaart er in kunnen hangen om te kijken wat het verschil is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 22:16 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tja probeer eens de standaard dingen zoals:

• memtest uitvoeren
• verschillende onderdelen eruithalen / kabels los halen
• temperaturen checken
• enz.

omdat je je cdspelers noemt, zou ik die eens los halen.
en dan kijken of dat goed gaat.
daarna 1 van de 2 weer aankoppelen, en weer testen.
doet 'ie het goed? 2e cdspeler er weer aan.

gewoon ff dingen testen hè. staat ook veel een de FAQ

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• --JvL--
ben ff teste

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Best kans dat een cd-rom speler kapot kan zijn, of brakke kabel of zoiets. Wel eens vaker gezien dat een systeem helemaal hing op een cd-rom speler die kapot was...

Tweakers Discord

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verder heb ik 2 weken geleden een nieuwe videocard gekocht Geforce 4 mx440, kan dat het zijn icm mn oude pc
nou nee want:
Asus V3800 TNT2 (Geforce is weer verkocht, klote kaart)
en wat was er mis met die Geforce4 mx :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien dat je AGP bus het niet aan kan en moet je die in de bios op AGP 2x of 4x zetten.
eventueel eens een biosflash overwegen.

hang anders alleen ook even je Win2k HDD aan je mobo, dus 1 HDD aan je IDE controller.

iRacing Profiel

• --JvL--
CDrom speler zit op HHD IDE brander op andere IDE poort. maar nu zonder cdromspeler en brander loopt hij al bijna een uur !! echter gister deed ie het de hele avond.
Geforce is de deur uit omdat ie geen Xvid films wou afspelen. Dan had ik geen hardwareondersteuning :( en aangezien ik hem voor de tvout had gekocht met als doel Xvid enz te kijken. Kon hem voor de aankoopprijs verkopen aan een ander dus.. nu gaat er een radeon 9000pro in.

Memtest en temp test heb ik nog niet gedaan. Heb wel een temp prog maar dat staat op cd en jah die doet het dus ff niet.

Morgen weer ff kijken. Tot nu toe bedankt!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dan dl je toch ff MBM? dat een van de beste

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• --JvL--
Ben nu op het werk dus kan ff nix testen maar ik vraag me af in hoeverre het de CDroms kunnen zijn. Ik vind het een beetje vreemd dat ze biede dezelfde kuren vertonen. Als er 1 raar deed meer 2? Ook zaten ze beide op een andere IDE en voedings kabel.

Zal MBM vanavond ff downloaden

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59

Hoicks

Techno!

Ik weet niet of je de cd's al uit de drives hebt gehaald, maar je kunt dat doen door een naald in het kleine gaatje aan de voorkant te steken, waardoor de lade opengaat.

Voor zover dat ik je verhaal begrijp zou ik het probleem eens gaan zoeken bij de IDE Flatcables. Is er geen jumper uit een van die drives/hd gevallen?

• --JvL--
Nope niet gebeurt en de kabels zijn "denk ik" goed want mn HDD draait er wel op. en het zijn verschillende kabels dus dat zou het ook niet mogen zijn, erg toevallig dat er 2 stuk zijn op het zelfde moment.

Las net wat over een mobo waar stond dat een AGP kaart met een hoger voltage schade kan toedoen. Zou het kunnen dat mijn Geforce 4 iets heeft gedaan met mijn oude moederbordje? Ik weet niet op wel voltage die G4 draait en kan dit ook niet vinden. Mijn mobo trekt max 3.3V

Pagina: 1