Toon posts:

HP 8200 Plus brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HP 8200 Plus (gekocht in USA) heeft het net begeven, na zo'n 150 cd's..... Alles lijkt te functioneren, maar de brander herkent, i.e. leest geen cd meer....beschreven noch onbeschreven.....hmmmm....

'De winkel' vooronderstelt (ongezien) dat de lens versleten zal zijn, maar is dat na misschien 300 branduren niet een beetje snel? Kan het een ander/kleiner euvel zijn?

dank, marjan

Verwijderd

Kan best,

Mijn vriendin had een Aopen 48x brander, die het na 3 weken begaf (power calibration error)

Meestal is het de lens die kuren veroorzaakt, je zou kunnen proberen om de lens zuiver te maken met een cleaning-cd, of clone-cd gebruiken en laser afstelling doen...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het zin een cleaning-cd te gebruiken als de lens niet lijkt te lezen? Geen idee hoe dat werkt....en wat is een clone-cd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 21:55:
Heeft het zin een cleaning-cd te gebruiken als de lens niet lijkt te lezen? Geen idee hoe dat werkt....en wat is een clone-cd?
Ja,

Het kan soms zijn dat stof e.d zich verzamelt heeft op de lens, waardoor dus ook een cd niet goed meer te lezen kan zijn.

Clone-cd is een programma waarmee je cd's 1 op 1 gemakkelijk kunt kopieeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt. ik ga een cleaning cd proberen!