Toon posts:

[3ds Max] Blend animeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een blend materiaal gemaakt en dat wil ik graag animeren.
Ik heb dus 4 objecten naast elkaar en het 2e materiaal van de blend moet ze om de beurt eventjes oplichten in een animatie.

Dus:

- - - - (frame 00 - 00)
o - - - (frame 00 - 10)
- o - - (frame 10 - 20)
- - o - (frame 20 - 30)
- - - o (frame 30 - 40)

en weer terug,
De 'o' is het 2e materiaal de '-' is het eerste materiaal.

Ik heb de max handleiding erbij gepakt, maar daar staat maar een heel sumier stukje.
Probably the easiest way to animate the change of one material into another is to create a Blend material, make the two other materials its sub-materials, and then animate its Mix Amount parameter.
Jullie misschien een idee? Het hoeft niet eens een overgang tussen materiaal naar materiaal te zijn. Gewoon aan/uit is voldoende. (oplichten zou natuurlijk wel beter zijn :) )

Verwijderd

Wat je kunt doen is het volgende ('t is maar een redenatie hoor, niet geprobeerd)
-Maak een blend material met daarin de 2 materialen (normaal en opgelicht)
-Doe dit voor ieder object apart.
-Zet bij '-' de mix amount op 0 (aan de kant van het normale material)
-Met autokey kun je dan de mixamount animeren. (bij '0' op 100)

edit: Zoals de reference zegt dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat probeer ik, maar uiteindelijk licht er helemaal niks op :/ ik ehb zelfs 'mix' geprobeerd bij mix map.

Verwijderd

Werkt je 'oplicht materiaal' wel goed ? (dan weet je iig dat je het daar niet hoeft te zoeken)

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel vreemd, maar het werkt ineens :)
Ik deed precies hetzelfde als ik al deed, dus ik snap niet wat er de eerste keer verkeerd ging. :(

Alleen jammer dat hij al vanaf frame 0 begint met oplichten (oplichten gebeurd pas bij frame 100, maar dit zal wel ergens een instelling zijn, want hij blijft maar de animatie aan elkaar knopen ipv los achter elkaar te zetten.

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 23:01:
Het is heel vreemd, maar het werkt ineens :)
Ik deed precies hetzelfde als ik al deed, dus ik snap niet wat er de eerste keer verkeerd ging. :(

Alleen jammer dat hij al vanaf frame 0 begint met oplichten (oplichten gebeurd pas bij frame 100, maar dit zal wel ergens een instelling zijn, want hij blijft maar de animatie aan elkaar knopen ipv los achter elkaar te zetten.
Kijk anders 's in de Track View bij de eigenschappen van de material, of je daar de keys kan aanpassen (verschuiven).

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat was het, sorry voor de laatste vraag, ben een beetje nieuw met max animatie.
Maar mijn eerste animatie word gerenderd op dit moment, ik zal hem morgen wel posten in het post je 3d topic. :)

bedankt PJanssen en MrData

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Doe anders even deel 4 van de tutorial in mijn sig, want daar wordt zeer uitgebreid besproken hoe keys werken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1