5V voedingfanmod, pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:16
Hoi :),

Ik heb net een oude compaq voeding (145W AT, uit een deskpro 4100) ge5vmod. Alleen nu start de voeding helemaal niet meer op :(. Als ik de pc aanzet springen een fractie van een seconde de ledjes van power&HD aan, maar de voeding schakelt daarna meteen uit. Ook spint de fan even op (die dus aan de 5v hangt)

De fan zat aan de printplaat gesoldeerd zonder RPM meter. Ik heb die draad dicht bij de connectie doorgeknipt en aan de 5v lijn (van de AT connector) gehangen.

Het ligt niet aan het mobo, want als ik de voeding alleen aan de HD aansluit schakelt hij nog steeds uit.

Detecteerd de voeding dat er geen fan aangesloten zit? Kan ik bijv. een weerstand op de fanconnector solderen en hopen dat het dan wel gaat werken (wat trouwens moeilijk wordt, want ik heb hem echt kort afgeknipt)?

:?

tvw

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het kan zijn dat hij de spanning op de gele draad niet meer goed op en neer ziet gaan
en denkt dat de fan niet draaid ... en dus uit.

als dit het geval is zul jemet een transistortje en 2 weerstandje moeten werken ...

controleer even met een ander fannetje of dit wel het geval is .......

Iperf

• iets
Aaah :( :X.

Ik heb net per ongeluk de hele voeding opgeblazen dmv kortsluiting. :(

Eniewee, die voeding is nu hartstikke dood en mijn ma heeft die PC morgen weer nodig :X ;(.

Ik denk dat ik de voeding maar vervang door een normale AT voeding, alleen die connector is anders. Dit is een compaq voeding connector:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/connector.jpg

Van links naar rechts:
P2: geel-zwart-zwart-grijs-bruin-bruin-wit-zwart
P1: oranje-blauw-geel met rood-zwart-zwart-rood-rood-rood

Het fijne aan compaq voedingen is, is dat ze zich niet aan de standaart houden :(. Zo heb ik ondekt (dmv molex) dat de +12 oranje is 8)7.

Iemand? ;(

tvw

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
dat je voeding uitschakelde was door een startbeveiliging als de fan geen stroom afneemt. Heb hier zelf een digital prioris met dat probleem: alle 3 fanheaders samengebonden, dikke weerstand ertussen en alles aan 1 fan hangen :P

heb je ipv 3 lawaaifans 1 stille fan, en je voeding denkt nog steeds dat ze alle 3 draaien :P

• iets
Eeh ja maar daar heb ik nou niks meer aan he 8)7. Die voeding is hartstikke dood :P. Ik heb de mod al trouwens wel op 5 andere voedingen met succes uitgevoerd :P. Waaronder een andere compaq die wel gewoon meewerkte.

tvw

Verwijderd

AT voeding ondersteunen niet dezelfde 'voltage mods' als ATX voedingen... Ik denk dat het hiermee te maken heeft..

• iets
Ik heb 2 AT voedingen gemod, en dat ging gewoon goed :P

tvw

Verwijderd

Een geschakelde voeding moet je wel belast testen.

Sommige AT voedingen lusten geen 7V truukjes.

Gecondoleert.

• iets
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 00:25:
Een geschakelde voeding moet je wel belast testen.
Die voeding was wel belast (eerst met de hele PC en later alleen met HD, om te testen).
Sommige AT voedingen lusten geen 7V truukjes.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? :?
Gecondoleert.
Bedankt ;(.

tvw

• iets
Schop.

Weet niemand welke draad wat is van die deskpro 4100? Het is zo zonde om hardware die al 10 jaar braafjes draait weg te gooien alleen maar omdat er geen voeding voor is ;(. Op de (onoverzichtelijke) hp/compaq site kon ik ook niks vinden.

tvw

Pagina: 1