Plextor premium + bijgeleverde CDRW = crash

Pagina: 1
Acties:

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe plextor premium fikker gekregen, fijn ingebouwd en plextools + nero + incd geinstalleerd. Nu had ik nero actief en stopte ik de bijgeleverde CDRW erin (er staat ultraspeed CDRW en Plextor op), maar daarna werd het venster van Nero helemaal wit. Ik probeerde explorer te openen maar er verscheen niks, en ook plextools deed niks meer. Ik kon al die processen niet killen met CTRL-ALT-DEL en ook bij het afsluiten van windows kon ik niets anders dan gewoon resetten.
Tijdens dit alles kan het laatje gewoon open, dit verandert niks aan de situatie.

Bij het rebooten moet ik ook het laatje open laten, als het dicht is weigert windows het explorer onderdeel echt te laden, het staat wel bij processen maar geen startbalk etc, kortom het wordt niet opgestart.
Ook als het laatje open is is het niet meer mogelijk explorer oid op te starten, pas na reboot weer.

Herkennen jullie dit probleem?
En kan anders iemand me uitleggen hoe ik tegenwoordig de GoT search moet gebruiken? Want wat ik tegenwoordig ook wil zoeken, ik krijg totaal irrelevante topics terug terwijl ik vaak bijna zeker weet dat er echt wel meer topics moeten zijn :?

• Pnothy
Hij doet het dus ook met een andere (volle) cdrw, zelfs als ik niks met deze cdrw doe.
Ik doe hem in de speler, daarna maak ik de speler weer open en met de speler leeg open ik een explorer venster. Althans, dat probeer ik, want dat lukt dus met geen mogelijkheid meer.

Logoff werkt wel, maar bij logon zijn alle processen die iets met het opvragen van de status van F: deden, nog steeds actief (bijv. explorer, winamp (add dir -> hang)).
Het systeem afsluiten gaat op geen enkele manier, dan blijft windows hangen bij "shutting down..." en alleen reset werkt nog.

Geperste cd's (plextools, nero) die bij de brander geleverd werden leest ie gewoon goed, heb ik ook vanuit de brander geinstalleerd. CDR branden doet ie ook gewoon goed, DMA staat aan (ATA33), de CDRW wordt door mijn DVD speler gewoon gegeten en ook bij een reboot met een CDRW in de brander krijgt windows dus explorer.exe niet gestart (alleen desktopachtergrond, geen startbalk oid).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gek

Maar het klinkt als verrotte media!

....tja...maar de brander doet het..en dat is goed nieuws!

There is no place like ::1

• Pnothy
nou ja :) ik vind het dus gek dat de media niet verrot zijn en het toch mis gaat.
Want in de dvd-speler doet die volle cdrw het gewoon goed...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pnothy schreef op 24 June 2003 @ 23:53:
nou ja :) ik vind het dus gek dat de media niet verrot zijn en het toch mis gaat.
Want in de dvd-speler doet die volle cdrw het gewoon goed...
Nukkig spelertje...heb je al firmware 1.02 erop gekwakt?

• Pnothy
Ja firmware 1.02 en plextools 2.04... maar het blijkt aan de Ahead InCD service te hebben gelegen (gevonden via error log in winxp management). Ik heb InCD eraf gegooid en nu is het probleem foetsie. Even kijken of het wel werkend wordt met InCD, want in principe zou dat toch moeten kunnen werken (en nu kan ik niet packetwriten/mount rainier)...

maar nu weet ik tenminste dat met de brander zelf niks mis is :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

InCD...oh damn...dat is troep! Maar dat is algemeen bekend!

Packet Writing CD is hoe dan ook troep. Zelf maak ik liever cd's met...10 x een sessie erop ( je weet wel, multi-sessie ) dan dat ik een packet-cd onder mijn ogen krijg!

• Pnothy
Nou ja zo algemeen dus niet, want ik had er nog nooit mee gewerkt :)
Ik dacht eens even mount rainier uit te gaan proberen, maar daar dacht mijn sysje anders over :P

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mount rainier is nog het beste op packet writing...maar...ja...de techniek is gewoon niet goed genoeg.

Een CD-RW is een heel leuk medium, en zeer geschikt voor het opslaan van data en dat meerdere keren.

Maar Packet Writing slaat de plank gewoon mis!

Heb er een keer mee gewerkt en na de derde actie kon ik de CD-RW alweer gaan blanken!

Verwijderd

WXP kan ook prima cds draaien met explorer, :) heb je geen INCD Voor nodig :P

installeer het ook niet, net als die van Roxio. die eiks t zelfde werkt :P

Verwijderd

Pnothy schreef op 24 June 2003 @ 22:44:
Hij doet het dus ook met een andere (volle) cdrw, zelfs als ik niks met deze cdrw doe.
Ik doe hem in de speler, daarna maak ik de speler weer open en met de speler leeg open ik een explorer venster. Althans, dat probeer ik, want dat lukt dus met geen mogelijkheid meer.

Logoff werkt wel, maar bij logon zijn alle processen die iets met het opvragen van de status van F: deden, nog steeds actief (bijv. explorer, winamp (add dir -> hang)).
Het systeem afsluiten gaat op geen enkele manier, dan blijft windows hangen bij "shutting down..." en alleen reset werkt nog.

Geperste cd's (plextools, nero) die bij de brander geleverd werden leest ie gewoon goed, heb ik ook vanuit de brander geinstalleerd. CDR branden doet ie ook gewoon goed, DMA staat aan (ATA33), de CDRW wordt door mijn DVD speler gewoon gegeten en ook bij een reboot met een CDRW in de brander krijgt windows dus explorer.exe niet gestart (alleen desktopachtergrond, geen startbalk oid).
Ik heb dit zelfde prob.. alleen met mijn Aopen 5224 brander..
Zo goed als alle cd's leest hij, maar doe ik mn Battlefield cd 1 (officiele disc) erin dan loopt hij standaard vast.
Doe ik een andere cd erin dan start hij wel op gewoon. Wat hij wel bij alle cd's doet is erg langzaam installeren.. verder werkt het prima... iemand enig id hoe dit komt???

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:31:
[...]

Ik heb dit zelfde prob.. alleen met mijn Aopen 5224 brander..
Zo goed als alle cd's leest hij, maar doe ik mn Battlefield cd 1 (officiele disc) erin dan loopt hij standaard vast.
Doe ik een andere cd erin dan start hij wel op gewoon. Wat hij wel bij alle cd's doet is erg langzaam installeren.. verder werkt het prima... iemand enig id hoe dit komt???
IDE kabel al gecheckt, klinkt als een losse kabel!

• Pnothy
Madoperator: Wat je bij winxp dus kunt doen: in de event log kijken bij management van je systeem (zo ben ik ook bij het probleem gekomen). Daarin worden alle errors en warnings gelogd die optreden. Als het systeem gaat hangen, komt er daar vast iets in te staan.

Te bereiken via My Computer (rechterknopmenu) > Manage > Event Viewer.
Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Pnothy op 27-06-2003 01:46 ]

Pagina: 1