Toon posts:

Nog 1x: DDR PC2700 333

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een matsonic mobo, een MS8137C+ om precies te zijn. Hier draait een AMD Athlon XP 2200+ processor op met in titel genoemd geheugen. Op het mobo zit een KT266 chipset.

Na het inbouwen van het mobo heb ik in 3 dagen 3x Win XP opnieuw moeten installen. Er verdwijnen steeds systeembestanden als hal.dll

Mijn vraag is: wordt dit veroorzaakt door mijn geheugen chippie, en is dit eigenlijk wel compatible met de KT266 chipset?

Sinds de komst van DDR ben ik de draad een beetje kwijt...

Alvast bedankt en plz geen slotje

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het geheugen draait op 133MHz dus het zou wel moeten werken, omdat PC2700 geheugen maximaal 166MHz aankan, maar misschien is het geheugen brak? Probeer het eens met een ander reepje en kijk of de problemen over zijn! :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou op dat mobo sowieso geen PC2700 zetten, het zijn vrij instabiele mainboards als het om geheugen gaat.
Zou er gewoon een PC266/PC2100 (is hetzelfde) in zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai anders memtest om het zeker te weten :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Ook voor dit soort vragen is Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen interresant ;). Als je je geheugen niet vertrouwt ga je dat dus eerst testen met memtest.

Als je wat meer wil weten over achtergronden van geheugen, DDR, etc moet je ook eens in de faq kijken : er staat genoeg documentie over ;)

Ook over welke chipset met welk geheugen overweg kan staat informatie in de faq ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 24-06-2003 21:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.