Toon posts:

E server is niet 'authoritative'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ppl,

Ik heb hier een computertje staan en vond het enige tijd geleden wel leuk om er linux op te zetten, samen met redhat 7.2 om eventueel op later tijd stip een servertje te colocaten (ik host wat kennissen en mezelf op reseller accountje). Ik heb er ook voor het prettige plesk op gezet (control panel).

Nu als ik mijn dns check, op nic.nl dan geeft hij de volgende error

E server is niet 'authoritative' op........

Dit geeft hij bij bijde nameservers, verder is er niks fout ,, en kan zo 1,2,3, ook niks verkeerds spotten.

De vraag, wat kan deze fout veroorzaken en hoe kan ik "e server" 'authorisatie geven'...

Verwijderd

Je nameserver config is niet goed (naar buiten toe). Mag SIDN wel je zonefiles binnenhalen om te controleren? zit er een firewall in de weg? luisteren op verkeerde IP adressen?

E staat voor error trouwens ;) SIDN heeft ook nog dingetjes als W voor warning en I voor info als ik me niet vergis.

deze zeker?
http://www.domain-registr...eserver_check/index.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Het domein staat momenteel nog op andere nameserver aangesloten ,, maar wat ik begreep van de gene die ze moet swichen is dat die "check" succes vol afgerond moet worden... Voordat dat mogelijk is?

Overigens geeft hij nu weer dat hij de server niet kan bereiken :S...
E server onbereikbaar of timeout (status: 'Connection refused')

Hoewel hij wel het ip van de nameservers weet te vertellen als ik..

ns1.domein.nl
ns2.domein.nl

Invoer ,, zonder de ips.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 23:24 ]

Verwijderd

connection refused geeft aan een TCP connectie, die worden typisch gebruikt voor zonetransfers (en grote requests)...welke DNS software gebruik je eigenlijk? Dat die ns1 en ns2.domein.nl resolven komt doordat het in de huidige dns config nog goed staat :)

Verwijderd

Topicstarter
...Ik gebruik plesk ,, aldus hier stel ik de dns in... Die gebruikt bind/named...

Hoe kan ik die tcp connectie open gooien ,, zodat hij toegestaan word.

Is het overgiens zo, dat als hij deze error geeft dat een .nl domein er niet aan gekoppeld kan worden?

Verwijderd

Je zal port 53 udp en tcp moeten openzetten. Udp voor de request en tcp 53 voor transfers

Verwijderd

Topicstarter
Die porten heb ik niet open gezet ,, heb 1 en ander veranderd in de config..
Met enige blijdschap kwam ik er achter dat hij nu alleen nog maar een warning geeft (2, zelfde voor bijde nameservers)....

W SOA refresh (10800) < 4 uur (zie RFC1537)

Ik heb al wat refresh-es veranderd ,, maar ben er niet helemaal achter waar deze staat...
Ook op de faq page van rfc1537 werd ik weinig wijzer...

Verwijderd

Topicstarter
Die warning blijft er nog staan... maar schijnt weinig uit te maken mocht iemand weten hoe ik uhm snel weg kan halen ( in var/named/db.file ) heb ik die refresh op 24 uur staan... dus vind beetje vreemd..

Maar goed iig. allen bedankt :)..

Verwijderd

$TTL helemaal bovenin zetten (of bij je SOA record) en zone serial updaten; dan named restarten...
Pagina: 1