Dual channel DDR?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Als je moederbord dual channel DDR ondersteunt, maakt het dan nog uit wat voor soort/merk reepjes je erin stopt? of ondersteunen die altijd al dual channel?

Is het het waard om dual channel DDR te kopen, je hebt een duurder moederbord en 2 reepjes geheugen nodig, dus het kost meer, maar is dit het waard?

En als je mobo dual channel DDR 400 ondersteunt, kan het dan ook met DDR 333?

mobo is een A7N8X van ASUS.

Alvast bedankt voor je reactie! :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die "Dual Channel Optimized" geheugen, das vooralsnog alleen maar onzin...
En verder maakt het niet uit, wat voor merk geheugen je erin zet, als je maar 2 idenkieke reepjes erin stopt....

Dit is overigens gewoon een zoekvraagje hoor :) Zijn namelijk al topics zat over :)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Of het het waard is, kan ik niet echt antwoorden, maar mbt merk of zo, met dual channel ddr, moet je wel 2 dimms hebben die het liefst precies dezelfde specs hebben (beide ddr333 of ddr400), zelfde latencies en dezelfde groote hebben.

Ik geloof dat je het beste resultaat krijgt als je proc en geheugen synchroon lopen, maar dit kan tegenwoordig met nieuwere biosen anders zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Device Manager op 24-06-2003 20:26 ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Lees deze eens door, en dan met name de laatste alinea :) nForce2 Dual channel en synchroniteit Spoiler: op een nForce2 hoeven ze niet hetzelfde te zijn maar het is wel een aanrader (op de nieuwe Intel chipsets moeten ze overigens wél hetzelfde zijn om dualchannel te activeren). En ja, het hoeft niet per se DDR400 geheugen te zijn (zie ook de manual ;) ) FAQ vraagje dus :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.