Ik ben bezig aan een applicatie in Access met behulp van VBA
in dit programma vraag ik een getal op uit een tabel, bv 6.2
vervolgens voer ik via sql een berekening met dit getal uit.
bv 6.2*2, probleem is nu dat het antwoord 12,4 is. dus met een comma.
als ik nu de waarde wegschijf in een veld, en vervolgens weer opvraag voor verdere bewerking
dan is het decimaal scheidingsteken niet goed meer.
Dan krijg ik zoiets als 12,4*2 hierop krijg ik een error omdat ik geen komma als scheidingsteken mag gebruiken.
Het probleem ontstaat volgend mij omdat ik een Nederlandstalig OS heb maar de Access JET (sql) engine is engels. Omdat het een applicatie is die in een bedrijf moet gaan draaien kan ik niet gewoon de land instellingen van het systeem op Engels zetten wat het probleem zou oplossen, ik kan de uitgerekende waardes natuurlijk wel met een losse query botweg muteren en weer wegschrijven maar dit is niet echt charmant en ik zoek een beetje een nette oplossing.
suggesties zijn van harte welkom!
thanx..
Mazzl
modbreak: groetjes zijn niet nodig, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten
in dit programma vraag ik een getal op uit een tabel, bv 6.2
vervolgens voer ik via sql een berekening met dit getal uit.
bv 6.2*2, probleem is nu dat het antwoord 12,4 is. dus met een comma.
als ik nu de waarde wegschijf in een veld, en vervolgens weer opvraag voor verdere bewerking
dan is het decimaal scheidingsteken niet goed meer.
Dan krijg ik zoiets als 12,4*2 hierop krijg ik een error omdat ik geen komma als scheidingsteken mag gebruiken.
Het probleem ontstaat volgend mij omdat ik een Nederlandstalig OS heb maar de Access JET (sql) engine is engels. Omdat het een applicatie is die in een bedrijf moet gaan draaien kan ik niet gewoon de land instellingen van het systeem op Engels zetten wat het probleem zou oplossen, ik kan de uitgerekende waardes natuurlijk wel met een losse query botweg muteren en weer wegschrijven maar dit is niet echt charmant en ik zoek een beetje een nette oplossing.
suggesties zijn van harte welkom!
thanx..
Mazzl
modbreak: groetjes zijn niet nodig, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten
[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 24-06-2003 22:49 . Reden: leesbaarder? ]
If you don't stand for something you'll fall for everything