Linux Cd's naar DVD zetten

Pagina: 1
Acties:

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 09:36
Heeft iemand het al geprobeerd om de Linux CD's te branden naar 1 DVD ? Ik bedoel dus alle 3 de CD's op 1 DVD branden. Gaat het dan ook goed met installatie ?

JohnS

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zult er een bootable DVD van moeten maken lijkt me...
Maar wat let je om het op een RWtje te proberen??

• JohnS
Ik kan het proberen

JohnS

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Sommige distro's ondersteunen dat (Uit m'n hoofd in ieder geval Debian, en ik dacht RedHat ook ), maar dan zul je even op de homepage moeten kijken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Brede P
Zit me net te bedenken trouwens, bij mijn Suse Professional 8.1 zaten 7 installatie CD's, maar ook 1 installatie DVD. Dus Suse zal het sowieso ondersteunen lijkt me.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Jups, maar aangezien je SuSE niet kan downloaden, gaat je dat weinig helpen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Brede P
Hehe, da's waar...
Had ik ff niet aan gedacht...

Verwijderd

Ik heb Slackware 9.0 op DVD gezet, met het bootdisk image (floppy). Hij boot niet van dvd, maar daar gebruik ik gewoon mijn 8.1 cd voor. Ik heb een volledige installatie vanaf de DVD gedaan, en geen enkele problemen tegen gekomen

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:44:
Ik heb Slackware 9.0 op DVD gezet, met het bootdisk image (floppy). Hij boot niet van dvd, maar daar gebruik ik gewoon mijn 8.1 cd voor. Ik heb een volledige installatie vanaf de DVD gedaan, en geen enkele problemen tegen gekomen
Klopt, maar dat komt ook doordat de slackware install vaste dir's gebruikt. Gooi je dus alle CD's bij elkaar in 1 tree dan vult het elkaar gewoon op. Doe jij dan een bepaalde install dan pakt hij gewoon direct de goede packages, onafhankelijk van het gebruikte medium. Ergo: de installer weet niet of hij nu van CD1 of CD2 of wat dan ook aan het kopieeeren is :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Inderdaad: definieer 'Linux' - welke distributie zou je het mee willen proberen?

In principe kan dit bij de meeste distro's dus wel, mits de installer er niet al te gek van wordt, en soms moet je daarvoor misschien wat kleine trucjes uithalen.

Dus welke distributie had je op het oog?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Voor Debian is het eenvoudig: maak een DVD met jigdo
Kun je zelf ook kiezen wat je er wél en wat je er níet in wilt hebben. Je bent natuurlijk wel een tijdje aan 't sleuren ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• JohnS
Wilke schreef op 24 June 2003 @ 23:54:
Inderdaad: definieer 'Linux' - welke distributie zou je het mee willen proberen?

In principe kan dit bij de meeste distro's dus wel, mits de installer er niet al te gek van wordt, en soms moet je daarvoor misschien wat kleine trucjes uithalen.

Dus welke distributie had je op het oog?
Met Mandrake 9.1

JohnS

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
http://www.mandrakelinux.com/en/ftp.php3#586

Ik kan even niet op ftp ( @ werk), maar normaal kun je hier gewoon de losse bestanden downloaden. Je moet dus niet de ISO's hebben, maar gewoon de losse files.

Dan zul je er een bootable DVD van moeten maken.
Pagina: 1