3x 2400+ systeem gebouwd, vallen 1voor1 af? :(

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 16:09

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Het volgende: Ik heb voor een vriendin dr moeder 3 nieuwe compus besteld en in elkaar geflanst. Ik heb al 100 pcs gebouwd, dus dat is het probleem niet.

3x:

xp2400+
asus a7n8x dlx
512mb pc2700
maxtor 80GB (liquid)

1 x club3d geforce 440mx (huiskamerding, vandaar)
2 x club3d radeon9200

en dus 3x een cheapo kast, met een cheapo 300w voeding.

Ik heb eerst 1 pc afgebouwd. Deed het goed. Ik hang een tweede harde schijf er in om een kopie te maken voor pc2, maar toen wilde de pc niet opstarten. Hij begint wel, maar valt na een seconde weer uit.

Ik denk dus: kut, zou die voeding het wel trekken? Toen heb ik de 3 hdd's mee naar huis genomen, en bij mij alles gekopieerd (vlekkenloos). Dus ik de volgende dag met goede moed er terug naar toe, maar zodra ik ook maar 1 hdd er in hang, valt de pc weer uit na een seconde!

Toen heb ik de andere twee pc's gebouwd en die deden het gewoon ok. Nu heb ik gisteren de voeding uit die 1e gehaald, en gezegd dat ze die maar terug moesten sturen omdat ie waarschijnlijk niet 100% was (eerst al niet, en 2 hdd's tegelijk gaf de genadeslag?)

Maar nu bellen ze net op dat de 2e het ook heeft begeven! Ik baal hier dus nogal van, want als bouwer voel je je dan wel verantwoordelijk... Maarja, het moest cheap cheap, dus dan kun je het verwachten... En ik ging er van uit dat het toch wel zou werken, en dat ze anders bij Yorcom wel zouden melden dat dat niet soepel zou gaan werken. (Vanmiddag hebben ze dit ook via de telefoon aan haar doorgegeven).

Maar nu: Zou het inderdaad kunnen zijn dat de voedingen het niet trekken? Ik heb zelf een chieftec 340 en daar kan ik bij wijze van spreken mn magnetron nog aanhangen en dan doet ie het nog, maar deze cheapos zijn wel heel erg!

Dit zijn toch wel syndromen van een te lage voeding?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik denk idd dat het een voeding probleem is, kun je bij je pc leverancier niet tijdelijk een "knappe" voeding lenen? Kun je het even testen in de gebouwde systemen en dan weet je meteen of het ook daadwerkelijk de voeding(en) zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ja, ik zal ze morgen zelf eens bellen, wel klote... Over het algemeen is Yorcom een goede zaak, maar deze order gaat zoiezo niet helemaal lekker aan hun kant geloof ik :P

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

En nog resultaat?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20

Kleintje81

Blaat

Kwaliteit van die cheapo voedingen zullen ook wat lager liggen.
Ik heb goede ervaringen met de FSP (Fortron/Source) voedingen die ze bij Paradigit hebben, en voor de prijs hoef je het niet te laten vind ik (250 kost 29 euro en 300 watt 40 euro).

BF2 stats Systemen

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Nou ik mag de voedingen terugsturen, en dan nemen we maar 3 antec 430's. Stuk duurder, maarja, die doen het tenminste :P

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
hmm ik hoop dak dan een athlon xp 2000 systeem kan maken met een 230watt voeding, wwat ver w88 jullie?

LinkedIn
BlackIntel

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18

Croga

The Unreasonable Man

hmm.... 430 is een beetje enorme overkill voor die systemen, lijkt me. Er zit echt niks raars in die systemen wat veel van de voeding vergt. Over het algemeen zijn het de grafische kaarten die de genadeslag geven, en de MX en 9200 die je noemt zijn nou niet echt stroomslurpers.
Maar ja, de symptomen duiden er inderdaad wel op, zeker als het bij alle drie de systemen gebeurt. Persoonlijk zou ik kijken of je niet met iets minder dan die Antec 430 uit komt. Die dingen zijn meteen wel een stúk duurder....

En een XP2000 op een 230 watt... Ook hier weer: Ligt erg aan de grafische kaart die je er in wilt hangen, én aan de stabiliteit van die 230 watt voeding.
Ik heb zelf ondertussen al een half jaar een XP2200 systeem draaien op een Compaq 250 watt voeding. Daar ligt ondertussen ook een Gf3 in, wat toch ook niet de minste is. Ik moet wel zeggen dat ditzelfde systeem niet wilde draaien op een Chieftec 300 watt.... afijn, you get the picture....

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
volgens mij heb je dan een 300 nodig maar wel een goed merk :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Croga schreef op 26 juni 2003 @ 07:32:
hmm.... 430 is een beetje enorme overkill voor die systemen, lijkt me. Er zit echt niks raars in die systemen wat veel van de voeding vergt. Over het algemeen zijn het de grafische kaarten die de genadeslag geven, en de MX en 9200 die je noemt zijn nou niet echt stroomslurpers.
Maar ja, de symptomen duiden er inderdaad wel op, zeker als het bij alle drie de systemen gebeurt. Persoonlijk zou ik kijken of je niet met iets minder dan die Antec 430 uit komt. Die dingen zijn meteen wel een stúk duurder....

[knib]
Tja, maar das de minste voeding die ze hebben bij yorcom :/

Ik zit te denken om ergens anders die voeding te bestellen, maar de mensen waar ik het voor bouw hebben zoiets van 'alles bij dezelfde anders krijg je gezeur' :|

bv chieftec 340w, die heb ik dus zelf en dat werkt perfect met dat systeem

Verwijderd

neem 3 qtec 400 watters of 450 watters, kosten niks en zijn voor die prijd redelijk goede voedingen heb er in ieder geval goede ervaringen mee.

Er draaien hier 3 q-tec 400 watt voedingen

1 amd 1200 gf2 mx
1 amd 2100 gf4 ti
1 amd 2500 rad 9700 pro

allemaal zonder probs en met meerdere hdd's en andere zooi!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
updateje: Vandaag bij de semi-locale pcboer 3x enlight 300w gehaald en systemen draaien als een uh zon :) laat het een tip zijn voor toekomstige bouwers ;)

-case closed.

Pagina: 1