Ook nu weer een vraag over Samba...
Samba draait, ik heb nu ff de volgende config:
Onder Win2k werkt alles, zoals het te verwachten valt. Administrator ziet [doc] en heeft toegang, Douwe ziet [douwe] en heeft toegang...
Nu geeft de gebruiker Douwe onder win98se een probleem... hij ziet namelijk [doc] (die alleen voor Administrator bedoeld is) [douwe] is nergens te bekennen... en toegang tot [doc] is ook niet mogelijk...
Nu heb ik gelezen dat met een dingetje in het register de boel op plain-text passwords gezet kan worden, maar aangezien ik encrypted wil blijven heb ik hier niets aan...
Wat kan het dan wel zijn?
Samba draait, ik heb nu ff de volgende config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| [global]
workgroup = GALIE
server string = Samba Server Panoramix
hosts allow = 192.168.1.
security = user
os level = 65
encrypt passwords = yes
[doc]
comment = Webdocs Panoramix
path = /var/www/html
read only = no
valid users = Administrator
force user = root
create mask = 0755
directory mask = 0755
[douwe]
comment = Home dir Douwe
path = /var/www/html/douwe
valid users = Douwe
read only = no
create mask = 0755
directory mask = 0755 |
Onder Win2k werkt alles, zoals het te verwachten valt. Administrator ziet [doc] en heeft toegang, Douwe ziet [douwe] en heeft toegang...
Nu geeft de gebruiker Douwe onder win98se een probleem... hij ziet namelijk [doc] (die alleen voor Administrator bedoeld is) [douwe] is nergens te bekennen... en toegang tot [doc] is ook niet mogelijk...
Nu heb ik gelezen dat met een dingetje in het register de boel op plain-text passwords gezet kan worden, maar aangezien ik encrypted wil blijven heb ik hier niets aan...
Wat kan het dan wel zijn?
It's what it is...