(S-ATA) HDD kabel MAXTOR

Pagina: 1
Acties:

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zit met het volgende;

Ik heb een redelijk oud Mobo met een p3 en ben van plan om tegen eind aug een nieuw mobo en nieuwe porc te kopen.
Maar mijn HDD is kapot nu, dus moet ik een nieuwe kopen.
Maar ik wil graag een S-ATA (ik had gedacht aan een s-ata maxtor 120 GB).
Ik wil dus als ik binnen 2 maand mn nieuw Mobo heb (kdenk waarschijnlijk p4p800 del) dat ik een snelle HDD heb en op dat Mobo zit een S-ata aansluiting.
Maar ik wil ondertussen een werkende pc.
Dus was ik op zoek gegaan naar een s-ata ==> IDE kabel en heeft mij een computerfirma gezegd dat ik dat niet nodig heb, dat ik er een gewone IDE kabel kan insteken en dat als ik mn p4p800 del heb ik de SATA kabel kan gebruiken.

Dan heb ik nu voorlopig dus een HDD maar zonder de seriele functies ?

Klopt dat ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

De Maxtor heeft dat in ieder geval niet, heeft wel een 'oude' voedingsstekker maar verder alleen een s-ata connector, en daar zijn wel converters voor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De HDD's van Maxtor die ik ken, hebben OF een S-ATA OF een IDE aansluiting, maar niet allebei. Die geldt alleen voor de stroomconnectors (hebben er 2).

Je kan ook een los PCI kaartje kopen waarmee je S-ATA schijven kunt aansluiten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tofu
dreeke schreef op 24 June 2003 @ 19:32:
De HDD's van Maxtor die ik ken, hebben OF een S-ATA OF een IDE aansluiting, maar niet allebei. Die geldt alleen voor de stroomconnectors (hebben er 2).

• Tofu
dreeke schreef op 24 June 2003 @ 19:32:

Dat week ik, maar ik was in de war door die uitleg van die firma (die er niets van weet)

Ik ga dus VERDER naar zo'n pci zoeken.
Dus voor de voeding is geen prob, aangezien er 2 mog zijn ?

Dus pci tje en ik kan 2 maand voort ?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat klopt.

Zo'n HDD heeft 2 stroomaansluitingen. Maar niet 2 "data"aansluitingen.
Die winkel was zeker een beetje in de war :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tofu
Tis eigenlijk bijna geen winkel, tis zo'n mneer die ik ken via nen vriend en die heeft 'dracomp' samen met zijn zoon ofzo ..
Ga ik ff verder naar zo'n pci zoeke; maar ik begin toch te twijfelen aan Maxtor als ik hier wat blader in het forum. Ik zie niet echt andere GOEDE HD. Maxtor staat toch nr 1 bij de pricewatch ..

• Tofu
Weet iemand hoe dat noemt of waar dat staat in de pricewatch ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

tofu schreef op 24 June 2003 @ 19:42:
Tis eigenlijk bijna geen winkel, tis zo'n mneer die ik ken via nen vriend en die heeft 'dracomp' samen met zijn zoon ofzo ..
Ga ik ff verder naar zo'n pci zoeke; maar ik begin toch te twijfelen aan Maxtor als ik hier wat blader in het forum. Ik zie niet echt andere GOEDE HD. Maxtor staat toch nr 1 bij de pricewatch ..
Nummer 1 bij de pricewatch wil zeggen dat ie goedkoop is, en het zijn geen slechte schijven, je hebt er altijd slechte tussen zitten natuurlijk maar je hebt garantie :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 13:24
Ik heb zelf goede ervaringen met Promise controllers, maar die zijn wel wat duurder; Promise FastTrak S150 TX2. Hier staan gewone S-ATA controllers.

• Juicy
  • Laatst online: 21-03 07:11
tofu schreef op 24 juni 2003 @ 19:46:
Je kunt je post editten mbv Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif ... Dan wordt je topic ten minste niet elke 3 minuten gekickt.

-

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

tofu schreef op 24 June 2003 @ 19:46:
Je zoekt een I/O controller (term uit de pricewatch) en dan S-ATA

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/271

Maxtor schijven zijn niet slecht, maar ze komen al twee jaar als (op één na) slechtste uit de bus op het gebied van betrouwbaarheid. In een percentage van de verkoop gaat van maxtor 3% stuk terwijl dat bij Seagate (de meest betrouwbare) is dat meer rond de 1,2-1,5%

Ik zeg nu maar een paar waarden... die ik heb onthouden van een onderzoek van maanden geleden. Het ging toen om de 740 serie en 8 plus van maxtor geloof ik en de Baracuda IV van Seagate.
Voor zover hier zelf ervaring mee heb zeg ik ook dat maxtor minder betrouwbaar is dan Seagate, maar maxtor wordt meer verkocht en dan in dat opzicht schijn bedriegen.

Toch... ik zou Seagate kopen, dat is mijn persoonlijke voorkeur. Niet alleen wegens voorgaande maar ook omdat ze het stilste zijn (en gemiddelde of lage warmte afgifte)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Pagina: 1