[XP] nic stuurt geen packets

Pagina: 1
Acties:

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier de pc van mijn zusje die plotseling opgehouden is met packets versturen.

De netwerkkaart (een el-cheapo 10mbit Reatlek 8129) verstuurt geen packets meer, in WinXP zie je dan Verzonden: 0, Ontvangen: 0.

De bekabeling is goed want op de hub brand het lichtje keurig.

Ik heb al een andere nic (zelfde type) geprobeerd maar probleem blijft.

Mijn zusje wil graag internetten, wie helpt me?

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb dit ook een keer gehad, oude situatie werkte wel, niets veranderd opeens niks meer. Bleek uiteindelijk de kabel te zijn. HEt lampje brandde aan beide kanten, HUB en NIC. Blijkt dat het lampje niet aangeeft dat de kabel goed is. Ff andere kabel proberen, of als je zelf geknepen hebt andere stekers. suc6

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjoerdb schreef op 24 juni 2003 @ 19:19:
Ik heb dit ook een keer gehad, oude situatie werkte wel, niets veranderd opeens niks meer. Bleek uiteindelijk de kabel te zijn. HEt lampje brandde aan beide kanten, HUB en NIC. Blijkt dat het lampje niet aangeeft dat de kabel goed is. Ff andere kabel proberen, of als je zelf geknepen hebt andere stekers. suc6
Ik heb verschillende kabels geprobeerd, zowel UTP als BNC (zit ook op hub en nic).

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16

StarWing

Huh ?!?

probeer eens aan de stekker zelf te prutsen:
wat omhoog duwen => proberen
naar beneden duwen => proberen

Ik heb me vandaag 4u rot gezocht achter zo een probleem, alle lichtjes branden, software van de kaart geeft aan dat em verbonden is, maar toch deed hij nix :'(

bleek dan een verneukte stekkeringang te zijn op de kaart (heb ik opgelost door de stekker omhoog te binden :p )

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Ehm, anders even nieuwe drivers voor de NIC proberen? Misschien vergezocht, maarjah, met computers weet je het nooit.