Vreemd probleempje: Ik heb sinds kort een draadloos setje gekocht 1 PCI kaart en 1 PCMCIA kaart voor de laptop nu wil ik dus draadloos en ethernet koppelen door op mijn windows 2000 server routing en remote access te gebruiken. Hier ondeder het netwerk uitgetekend:
internet-win2kGateway-ethernet-win2kfileserver-wireless
routing and remote access draaid op de win2kfile server
de wireless interface heeft als IP 192.168.0.1
de ethernet interface: 172.16.0.4
en op de win2kgateway heeft de ethernet interface 172.16.0.1 als IP adres en sygate pro als NAT router
ik heb dus op de file server routing en remote access geinstalleerd en alle routing protocollen toe gevoegd. Ik kan vanaf de laptop via de wireless verbinding wel internetten maar ik kan niet op het 172.16.0.x netwerk komen (kan er geen eens naar pingen) wel kan ik naar het 172.16.0.4 adres van de file server pingen. Ik vind dit een vreemd probleem want ik dacht dat je met routing en remote access 2 netwerken kon verbinden met elkaar. Op alle clients staan de gateways ook gewoon goed ingesteld. Iemand ideen?
internet-win2kGateway-ethernet-win2kfileserver-wireless
routing and remote access draaid op de win2kfile server
de wireless interface heeft als IP 192.168.0.1
de ethernet interface: 172.16.0.4
en op de win2kgateway heeft de ethernet interface 172.16.0.1 als IP adres en sygate pro als NAT router
ik heb dus op de file server routing en remote access geinstalleerd en alle routing protocollen toe gevoegd. Ik kan vanaf de laptop via de wireless verbinding wel internetten maar ik kan niet op het 172.16.0.x netwerk komen (kan er geen eens naar pingen) wel kan ik naar het 172.16.0.4 adres van de file server pingen. Ik vind dit een vreemd probleem want ik dacht dat je met routing en remote access 2 netwerken kon verbinden met elkaar. Op alle clients staan de gateways ook gewoon goed ingesteld. Iemand ideen?