[Photoshop] Batches met datum

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik heb een vraag betreffende de batches die je in Photoshop kan uitoefenen.

Ik wil een soortgelijk datum display als op http://www.watetenwevandaag.nl hebben, maar dat betekent dus dat ik alle dagen, dagnummers, maanden en jaartallen handmatig moet maken.

Dat zijn dus 7 + 31 + 12 + 10 = veel werk.

Ik wil dat dus automatiseren via een batch, maar is dit mogelijk met Photoshop batches. Zo ja, hoe?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Verwijderd

is het die datum rechts bovenin ?
Het makkelijkste lijkt me dat te doen in php met dynamische plaatjes.
Hier even een artikeltje : http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=37 :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 18:35 ]

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Je zou erover kunnen denken om met php i.c.m. gd aan de gang te gaan. Er zijn genoeg voorbeeld scripts te vinden. Je kunt dan een ttf instellen en aanroepen met
HTML:
1
[img]plaatje.php?text=dinsdag+15+juli[/img]

kijk eens op www.phpbuilder.com
edit: http://www.phpbuilder.com/columns/rasmus19990124.php3

[ Voor 13% gewijzigd door sjoerdb2 op 24-06-2003 18:36 ]

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je kan ook een web-gallery genereren via Automate in het File-menu. En dan kan je ook zorgen voor een automatische datumtijd tekst. En anders met php ja.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. hij vraagt een oplossing in Photoshop en komen we aan met PHP-oplossingen... jaja.. dus tegenwoordig moeten we grafisch werk al met een serverside scripttaal op gaan lossen :P

Sorry, volgens mij kan het niet met Photoshop.. wie weet zijn er andere batch-progs die wel direct datum/tijd erin kunnen zetten?

Verwijderd

Volgens mij hebben ze het gedaan zoals je zegt. maar valt opzich wel mee qua werk hoor.

7 plaatjes maken.. elk maandag tot vrijdag.
31 plaatjes. 1, 2, 3, 4,..,31
12 plaatjes maken, Jan/Dec
en ja.. eind datum.. 2003.. nou ik weet nie hoe lang jij denkt door te gaan met je site.. maar zullen er wel niet zoveel zijn..
En die plaatjes worden dagelijk geladen door middel van te kijken welke datum het is. scripting heb ik geen verstand van dus kan ik geen vorbeeld van geven :)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je de cijfers 0 t/m 9 maakt kan je daarmee toch alle getallen maken?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

ik heb eens een stukje forum gevolgd bij adobe waar ze mbv de script zooi in PShop heel makkelijk zulke dingen konden doen, zoek daar eens zou ik zeggen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

script zooi in PShop
que?

Verwijderd

in een heel donker verleden heb ik het ook een x met Java gedaan. Die kan JPEG inlezen en outputten. Daarnaast kan je zelf een tekst op de canvas ( je plaatje ) zetten.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Tja. Ik maak gewoon altijd drie photoshop bestanden, en maak 12, 7, en 31 layers met tekst erin en klaar is mr. alien :) Zie het probleem niet, dit is toch zeker een uurtje werken (rustig werken natuurlijk, willen geen RSI!!) dus is weer een uur meer op de teller...

Maar kun je niet PhotoShop aanspreken met Windows Scripting Host en COM; en zo nieuwe document generen en een text layer aanmaken etc.? Moet vast wel kunnen! :7

[url]ttp://partners.adobe.com/asn/photoshop/scripting/docs/PS7ScriptingGuide.pdf[/url] Heb nu alleen geen tijd om effe een scriptje te maken, maar hiermee moet het wel lukken!

[ Voor 80% gewijzigd door alienfruit op 25-06-2003 16:07 . Reden: ga door naar start idee 8) ]

Pagina: 1