ik heb de voglende code met wat geblaat (0 tot 4) om te testen
Ik krijg; de geen rijen gevonden echo. Ik snap dit niet, ik weet zeker dat de zoekopdracht die ik uitvoer wel een rij heeft in de tabel die er bij hoort. En dan nog, hoe kan $result niet leeg zijn (dat lees ik als er is iets gevonden conform je zoekopdracht) maar dat daar geen rij bij hoort.... (als ik $ result echo krijg ik
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| unset($result); $result=mysql_query("select id, voornaam ". "from smoelenboek ". "where voornaam LIKE '%voornaam%' "); if (empty($result)){ echo ("Er is niemand met een voornaam die er op lijkt"); echo ("blaat-1") } else { if (mysql_num_rows($result) == 0) { echo "Geen rijen gevonden, niets te printen, dus stoppen."; exit; } echo ("blaat0"); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo ("blaat1"); $id = $row["id"]; $voornaamarray[] = $id; echo ("blaat2"); // einde database } echo ("blaat3"); // einde als result niet leef is } |
Ik krijg; de geen rijen gevonden echo. Ik snap dit niet, ik weet zeker dat de zoekopdracht die ik uitvoer wel een rij heeft in de tabel die er bij hoort. En dan nog, hoe kan $result niet leeg zijn (dat lees ik als er is iets gevonden conform je zoekopdracht) maar dat daar geen rij bij hoort.... (als ik $ result echo krijg ik
waarbij die 6 soms een ander nummer is)Resource id #6
[ Voor 8% gewijzigd door pietje63 op 24-06-2003 17:37 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!