Toon posts:

[HOW-TO] Bootable Morphix CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet medetweakerz,

Na een uitgebreide zoekactie (zowel met Google als GOT) snap ik nog geen snars van Morphix. Ik wil namelijk een Morphix cdtje maken. Op www.morphix.org staan wel een aantal pdf bestanden met info, enkel die zijn mij niet helemaal duidelijk.

Voor degene die geen Morphix kennen, Morphix is een Knoppix achtige live-from-cd Linux distro. Enkel het mooie van de Morphix is dat het geheel modulair is. Meer info over dit project vind je op www.morphix.org

Ik heb het ISO-bestand gedownload naar mijn PC. En brand de ISO direct met Nero naar een CD-Rom. Deze is natuurlijk nu niet bruikbaar want de CD is niet bootable. Enkel ik de ISO zit een directorie BASE, en daarin staat een bestand wat boot.img heet ?!! Is dat dan de image die ik moet gebruiken als bootimage? Lijkt mij dus wel. Enkel hoe zit dat dan verder met de data? Er staan een aantal bestanden op, de zogenaamde modules, enkel die hebben .mod als extensie ?!! Ik heb geprobeerd de bestanden te openen met ISObuster, maar ISObuster geeft een melding: PVD is unreadable ??

Iemand meer ervaring met Morphix? En kan diegene me uitleggen hoe zijn Morphix cdtje eruit ziet?

Ik blijf verder zoeken, en houd eventuele anderen geinterreseerden hier op de hoogte van mijn bevindingen. 8)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat is er mis met uitleg zoals die op de Morphix site staat :?
http://morphix.sourceforg...aq/index.php?cat_id=5#q20

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Met andere woorden: die CD behoort dus wel degelijk bootable te zijn. Check na het downloaden de MD5-sum, en voor het branden of die instellingen staan zoals op de site wordt genoemd.

Ik gok dat je nu gewoon de image als file op de CD hebt gezet :/

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 24 June 2003 @ 18:16:

Met andere ... knip....

Ik gok dat je nu gewoon de image als file op de CD hebt gezet :/
Jammer hoor, dat je me zo laag inschat :(

Toch bedankt voor de info, ik kon het niet vinden. Dit is wel heel duidelijk, en stap voor stap. 8)7 Ik had het dus toch goed gedaan... :( toch wilde de cd niet booten, maar dit lag mogelijk meer aan het testsysteem wat ik hier heb. :) low budget ecs bordje met low budget bios....

Hier nog ff in het kort hoe het dus moet met Nero:

Open Nero.
Sluit de wizard als deze automatisch start.
ga naar "File/bestand"
en dan "Burn Image.../brand image".
In het open bestand dialoog, klik op "Image Files (*.nrg)" en selecteer "All files/alle bestanden (*.*)".
Kies de .iso file en accepteer/ok.
Zorg ervoor dat de volgende instellingen correct zijn in Nero:
- Type of Image is: Data Mode 1
- Block size: 2048
- Image header: 0
- Image trailer: 0
- Alle checkboxen zijn uitgevinkt (ongeactiveerd).
Klik "OK".
Zorg dat de "write/schrijf" en "finalize" opties aangevinkt zijn.
Klik op "Write/branden".

Vertaald van de originele website van Morphix...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 20:41 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Sorry hoor :>

Kon me anders niet echt voorstellen waarom het niet zou willen booten, maar blijkbaar lukt dat soms dus toch...wel in het BIOS ingesteld dat 'ie eerst van CD moet booten, right (net zo'n domme vraag, maar dat ben ik ook al eens vergeten, en dan maar zoeken waarom het niet werkt 8)7 )