Stereo PC speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb nu Targa SPK 316 (4Ohm),

maar vind de output power net iets te laag, in ieder geval bij het openzetten van de volume knop >70% (bij muziek wat tussen de -3~0dB zit) wordt de vervorming niet te pruimen... ;)
Ook mag er wel net ff wat meer Bass in zitten.

Had dus vandaag op aanraden van een computerwinkel, Creative SBS250 speakertjes gehaald... vond ze al echt klein, maar ze zeiden dat er behoorlijk wat geluid voor die speakertjes uitkwam...

Naja getest |:( Mijn oude Targa's produceren bij dezelfde vervorming iets van 2~3x zoveel geluidsdruk en de Bass is op zeker zwaarder.

Ik gebruik deze speakers op mijn Live! als rear speakers en neem ze altijd mee op vakantie voor aan een discman... en om die laatste reden wil ik net wat meer power. Dus geen 5.1 set met Subwoofer etc etc.

Maar ik heb echt GEEN idee welke :? Normaal zou ik geen advies vragen om wat te kopen... maar overal zie je alleen maar tests van 5.1 setjes. En het gaat puur om stereo speakertjes

Ik zoek dus geen: 4.1 of 5.1 etc geen stereospeakers met Sub ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 24-06-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80857

je kunt ook 4.1 pakken op je live kun je dan zo instellen dat voor en achter hetzelfde is dus stereo heb ik hier ook klinkt perfect

zoerg wel dat je net als mij een sub van hout hebt klinkt de bas echt super.
heb een 4.1 van cambridge soundowrks

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=335

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 80857 op 24-06-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26881

Dit zijn zeer goede speakers voor weinig geld... dit setje heeft dus een houte baskist waardoor je een lekker zware bas krijgt.

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=322

Is echt een aanrader om in een winkel eens te gaan bekijken en te luisteren.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 09:20

megaleo

Special member

Ik heb zo'n setje van Philips met 2 speakers en een sub. Klinkt best wel leuk. En vervorming heb ik nog niet gehoord. :)
Maar als ik echt muziek ga luisteren vanaf m'n pc zet ik m'n stereo aan. Klinkt toch stukken beter. Veel voller geluid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Je wilt dus een setje stereo speakers, maar dat dan wel met een subwoofer? En hoeveel wil je je er ongeveer aan uit gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 80857 schreef op 24 juni 2003 @ 17:33:
je kunt ook 4.1 pakken op je live kun je dan zo instellen dat voor en achter hetzelfde is dus stereo heb ik hier ook klinkt perfect

zoerg wel dat je net als mij een sub van hout hebt klinkt de bas echt super.
heb een 4.1 van cambridge soundowrks
Ja maar ik heb als front: Magnat vector 77 ;)
Dus die wil ik echt niet inruilen voor een crappy 4.1 setje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
cooolkast schreef op 24 June 2003 @ 17:38:
Je wilt dus een setje stereo speakers, maar dat dan wel met een subwoofer? En hoeveel wil je je er ongeveer aan uit gaan geven?
Nee zoals ik al zei, gaat het puur om 2 stereo speakers...

ff voor de duidelijkheid: GEEN Subwoofer ;) want ik ga echt niet in mn koffer op vakantie een subwoofer meenemen... ;)

En geld tja... hoe goedkoper hoe beter ;) maarja het moet niet boven de 50 uitkomen voor 2 stereo speakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
megaleo schreef op 24 June 2003 @ 17:35:
Ik heb zo'n setje van Philips met 2 speakers en een sub. Klinkt best wel leuk. En vervorming heb ik nog niet gehoord. :)
Maar als ik echt muziek ga luisteren vanaf m'n pc zet ik m'n stereo aan. Klinkt toch stukken beter. Veel voller geluid vind ik.
Ja dat begrijp ik, ik heb mijn PC ook op mijn AMP aangesloten en door mijn Vector's komt behoorlijk wat power ;)
Maar die PC speakertjes zijn ook daarom ALLEEN Rear speakers...

En de reden dat er wat power en bass in moet zitten is dus voor On Holiday ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80857

n00bs schreef op 24 June 2003 @ 17:40:
[...]

ok nu snap ik ik je kun je dan niet een paar magnats achter plaaatsen? in 4.1?

ik snapte je dus bijna je wilt ze dus ook meenemen voor vakantie?

dus en klein en veel power en via eigenstroomvoorziening neem ik aan?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80857 op 24-06-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Euhm neem gewoon die kleintjes mee op vakantie, en koop fatsoenlijke speakers voor achter?:D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 80857 schreef op 24 June 2003 @ 17:44:
[...]

ok nu snap ik ik je kun je dan niet een paar magnats achter plaaatsen? in 4.1?

ik snapte je dus bijna je wilt ze dus ook meenemen voor vakantie?

dus en klein en veel power en via eigenstroomvoorziening neem ik aan?
Op vraag 1: nee geen ruimte voor en vanwege vraag2 is dat een beetje onzinnig ;)
Vraag 3: Allemaal ja's ;) hoeft niet extreem klein... maar niet dikker dan 20cm ofzo... anders past t never ever in een koffer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

n00bs schreef op 24 June 2003 @ 17:40:
[...]

Sinds wanneer zijn Magnat's niet crappy ;-) Maar nee, koop gewoon een logitech Z-serie 2.1 setje, hoor je niets dan goeds over met een uitstekende sub. Of als je geld hebt een Klipsch 2.1 setje. Creative zou ik als ik jou was geeneens aan beginnen aangezien je geen vervorming en toch hard geluid wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
dreeke schreef op 24 June 2003 @ 17:49:
Euhm neem gewoon die kleintjes mee op vakantie, en koop fatsoenlijke speakers voor achter?:D
Ik heb dus al PC speakers zoals in de 1e post te lezen is... maar wat ik al zei, ik wil meer power en meer bass...
fatsoenlijke speakers voor achter, ja sound wordt nu een beetje uit elkaar getrokken natuurlijk met die Magnat's, maar daarom gebruik ik ze ook ALLEEN in games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik zag ook nog in de buurt een Labtech Spin serie... maarja geen ervaring mee, en bij die winkel kan je ze NOG beluisteren, nog je geld terugkrijgen als je niet tevreden bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NOG = NOCH neem ik aan? Labtec Spin hebben ook wel redelijke subs geloof ik, heb ze nog nooit gehoord. Ga gewoon is lusiteren naar logitech en iets in die prijsklasse en kies dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb hier een Target trg-s100 setje. d'r staat 100 watts op maar daar benk nog nie zo zeker over:P ze hebben géén sub ingebouwd versterkertje en klinken wel aardig. (niet zo goed als m'n harman/kardon 2.1 maarja. dat is gewoon wat beter spul) Ik raad de Target trg-s100 NIET aan maar ze zijn wel redelijk klein dus misschien heeft Target wel betere. :)

suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 24317 schreef op 24 June 2003 @ 17:56:
NOG = NOCH neem ik aan? Labtec Spin hebben ook wel redelijke subs geloof ik, heb ze nog nooit gehoord. Ga gewoon is lusiteren naar logitech en iets in die prijsklasse en kies dan....
Precies ja ;) Typo :)

Uhm subs :? maar ik zoek dus gewoon 2 stereo speakertjes ZONDER een losse sub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik verkeerd gelezen, kut, maar dan kan je die sub alsnog gebruiken voor je HT, en ze los meenemen (die sats) op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
dat kan ja. maar daar gaat niet zo'n lekkere bas door. dan mis je die sub. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 18:46
Burner13 schreef op 24 juni 2003 @ 18:06:
Ik heb hier een Target trg-s100 setje. d'r staat 100 watts op maar daar benk nog nie zo zeker over:P ze hebben géén sub ingebouwd versterkertje en klinken wel aardig. (niet zo goed als m'n harman/kardon 2.1 maarja. dat is gewoon wat beter spul) Ik raad de Target trg-s100 NIET aan maar ze zijn wel redelijk klein dus misschien heeft Target wel betere. :)

suc6 ;)
Die 100Watt is hardstikke PMPO, zoek maar eens goed. Als jij een computerboxensetje van 100W RMS hebt mag je mij die pasen :P

Kleine uitleg even:

PMPO is fictieve waarde.
Deze is zeer makkelijk te manipuleren door de fabrikant om een hoge waarde te kunnen opmeten. Door bijvoorbeeld de spanning te verhogen. Zo hebben Pioneer autoradio 's zgn 4 x 45 Watt. Dit is echter PMPO en gemeten op 14.4 volt. Gemiddelde auto levert 12 Volt. Hierdoor hou je uiteindelijk 4 x 17 Watt RMS over op 12 Volt, ondanks de fabrieksopgave van 4x27 Watt RMS @14.4 Volt.

PMPO beteken Peak Music Power Output en RMS betekent Root Mean Square. Als de fabrikant een goede meting heeft gedaan (onder reele omstandigheden, goede Voltage + weerstand) dan is RMS (half-wortel 2 x PMPO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Jij bedoelt een Labtec Spin 55 of Spin 60. Die ken ik wel. Klinken redelijk maar zit gewoon geen bass in, logisch ergens ... :)
Op mijn werk gebruiken we een setje om geluidskaarten te testen.

De subwoofers van Labtec vind ik enorm brak.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Zo dat zijn een hoop nutteloze sub reply's

M'n ouders hadden van trust een speakerset waar nog een redelijke bas uitkwam. Het is niet te vergelijken met een subwoofer omdat je een hoop conus oppervlak mist. Toch is er nog best wat redelijks te vinden.

Ga naar een grote zaak waar ze veel setjes hebben opgesteld zodat je dat zelf kan gaan beoordelen. Mediamarkt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 24 June 2003 @ 18:36:
Zo dat zijn een hoop nutteloze sub reply's

M'n ouders hadden van trust een speakerset waar nog een redelijke bas uitkwam. Het is niet te vergelijken met een subwoofer omdat je een hoop conus oppervlak mist. Toch is er nog best wat redelijks te vinden.

Ga naar een grote zaak waar ze veel setjes hebben opgesteld zodat je dat zelf kan gaan beoordelen. Mediamarkt bijvoorbeeld.
idd veel loze reply's ;) (mensen hadden niet goed gelezen wat de bedoeling was :))

Mediamarkt... idee :)
Kijk de winkels hier in de buurt hebben niet tot nauwelijks desktop speakers opgesteld staan... 1 shop is dan nog zo goed, om producten die niet bevallen terug te nemen en volle teruggave van je geld... maarja zo zijn de meeste niet ;)

En ik begrijp ook wel dat ik never ever de bass van mijn Vector's benader of dat van een Sub, maar dat hoeft ook niet, als het maar net ff meer bass is en zeg 1.5 maal zoveel geluidsdruk als ik nu heb met die Targa's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Philips A 1.2+ Fun Power Plus 2*5 Watt RMS :) anyway ben ik ook niet bekend met deze speakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

JVC Boomblaster kopen, ultieme campingervaring.

Maare, ik denk niet dat je er komt met kleine speakers zonder sub.
Wat je wilt is dus het spul aansluiten op je discman als ik het goed begrijp, dus dat zijn óf kleine passieve speakertjes wat je denk ik niet wilt, of een actieve set, maar mét flinke bass.
En toch moet het klein zijn :? Vergeet het maar, dat lukt je niet zonder sub.

Wat je dan nog beter kan doen is een klein versterkertje meenemen en een stel bookshelf/monitor speakertjes.
Dan kan je de buren uit hun tentje blazen misschien, maar voor 50 euro vind je geen actieve speakers mét goeie bass.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Uhm, kijk wat ik al eerder zei ;) ik gebruik de speakers ook als rear... dus een boomblaster heb ik niets aan, en ook niet aan een set met sub.

En Amp's en speakers meenemen in koffer op vliegtuig in een hotel :D nee geen goed id ;)

Daarnaast die TARGA's die ik nu heb (wat je overal hoort dat dit een brak merk is), komt met de bass in de richting... ik wil maar een klein beetje meer bass en meer vermogen... als die goedkope targa's dus al een eind kwamen neem ik aan dat er wel speakertjes zijn die dit overteffen...

Nu ik eraan denk vroeger had je Targa's op een metalen standaard, vrij zwaar in gewicht en ook HOOG vermogen en goed geluid, alleen nergens zie je meer targa's (waren overigens toen niet duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Correctie die dingen die ik vroeger had gezien waren Trust gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Jammer dat er zo weinig replies komen... anyway Ik heb van een maat gehoord die weer een maat heeft dat zijn Compaq ubl Pro speakers :? :? duidelijk meer bass hebben en harder kunnen dan mijn speakers... maarja die dingen worden nergens verkocht.

Ook net nog Sony a205 (geloof ik) geluisterd... waren vrij duur 50 Euro! 2*10Watt RMS, maar vond het geluid nou niet bepaald.... goed, kan gelegen hebben aan het crappy setje waar ze op aangesloten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb zelf iets van Labtec staan, wat al weer een aantal jaartjes oud is. Dat beukt best aardig voor de maat. Het gedeelte met de versterker er in is nog redelijk zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Welke serie is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik heb er nog niet eerder aan gedacht om deze pic in AV te posten, maar op de achtergrond zie je heel vaag een trust pc speaker zonder front. Dat ding geeft voor een pc-speaker (niet sub-sat) echt een behoorlijke bas. Het was zo'n beetje de laatste serie voordat de sub-sat setjes echt doorbraken.

Het is een Trust Soundforce 480, nu natuurlijk niet meer te krijgen, maar met z'n 4 liter bas-reflex voldoet hij denk ik wel aan je eisen. Niet dat je daar wat aan hebt :p

De foto ging ergens anders om, maar hij is wel te zien, heb nog wel een duidelijkere foto maar deze stond nog op me webspace van een ander topic.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/pcspk/vinger.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 25-06-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Leuke vinger ;)

Is de pijn al over :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Vrijdag met de cirkelzaag "behandeld" maar gaat al weer goed, verband is er af, van het weekend weer lekker verder bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-06 17:41
Hier thuis hebben we deze speakers die echt HEEL hard kunnen http://www.guardian.com.au/audio/speakers/ystm15.htm In de pricewatch staan ze niet meer en ze zijn inderdaad al aardig oud maar misschien kan je ze nog vinden ergens anders op internet. Ze hebben ook een goede bass.
Afbeeldingslocatie: http://www.guardian.com.au/audio/speakers/graphics/ystm153.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Flippie Flink op 25-06-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 25 June 2003 @ 20:28:
offtopic:
Vrijdag met de cirkelzaag "behandeld" maar gaat al weer goed, verband is er af, van het weekend weer lekker verder bouwen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/13028.jpg

Dat zijn waarschijnlijk de opvolgers ervan 450P SOUNDWAVE.

Anyway die jij bedoelt zijn die Trust's van een paar jaar geleden toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
GNIFFEL schreef op 25 juni 2003 @ 20:30:
Hier thuis hebben we deze speakers die echt HEEL hard kunnen http://www.guardian.com.au/audio/speakers/ystm15.htm In de pricewatch staan ze niet meer en ze zijn inderdaad al aardig oud maar misschien kan je ze nog vinden ergens anders op internet. Ze hebben ook een goede bass.
[afbeelding]
Dat zijn geen kleintjes ;) aan de specs te zien... 10W per kanaal ook nog eens,
Good old days ;)

Lijkt wel of ze tegenwoordig alleen maar Crap Stereo speakertjes verkopen voor VEEL geld... want elke 5.1 set is even duur of goedkoper dan de betere stereo speakertjes die het niet eens halen bij de middenklasse van 6 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
check marktplaats: bijv

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/geluid/10814.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/geluid/10750.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/geluid/10705.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Woehoe dat 2e plaatje... dat lijken op die oude Trusts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz al die speakers zijn niet in de buurt... :(
Wordt toch ergens nieuwe vinden

http://www.sony.nl/view.x...13160&prod=2089&loc=en_NL
Dit lijkt mij trouwens wel wat :)