KVM switch beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 13:59
in de verschillende posts over KVM switches krijg ik niet een duidelijk beeld over de beeldkwaliteit
De een vindt de beeldkwaliteit prima, een ander zegt dat de beeldwaliteit altijd slecht is bij het gebruik van KVMs
wat is hier nu van waar? vraag ik me af, en wat moet je hebben om wel een goede beeldkwaliteit te behalen

zelf heb ik een Belkin OmniView E serie, 2 poorts, actieve digitale switch
waarbij mij de beeldkwaliteit tegenvalt op mijn 1280 1024 @ 85 Hz, Panasonic monitor met Asus V9280 videokaart (in de ene pc)
de switch moet dit gemakkelijk aan kunnen en Belkin schijnt een van de betere merken te zijn. ligt het nu aan de switch of aan de bekabeling?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stja .. kan in princiepe aan beide liggen.
Kijk een wat die doet op 75 Hz, dat is imho wel rustig genoeg .. mischien dat het dan een beetje opfleurt.
In combinatie met van coaxiale VGA-kabel ondersteunt de E-serie ook beeldresoluties tot 2048 x 1536 bij 85 Hz van feilloze kwaliteit. Extra voeding is niet nodig en voordelen als sneltoetsen, toetsenbord- en PS/2-emulatie en twee jaar Belkin garantie zijn standaard. De tweepoorts OmniView™ 'E' KVM-switch van Belkin is een eenvoudige oplossing voor het besturen van twee PS/2-computers met één toetsenbord, muis en monitor.
heb jij wel coaxiale vga kabel? de tekst is nou niet direct duidelijk of ze er standaard bij zitten (vind ik)

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 24-06-2003 17:59 ]

Iperf

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

In de duitse c't nr.12/2003 worden 16 kvm-switches getest. Uit de resultaten uit de test blijkt dat de kwaliteit er altijd op achteruit gaat. De Belkin Omniview E krijgt bij een resolutie van 1024 nog een "+" bij 1280 wordt dat al een "o" en bij 1600 een "-" (schaal ++ tot --). Er wordt een Matrox G550 gebruikt aangezien die de beste beeldkwaliteit levert. Het kan dus ook van je video-kaart afhangen.

één van de betere (lees duurdere) is een "gunterman und drunk" miniMUX4 van bijna 760 euro....
2 andere die het boven de 1024 nog redelijk doen:
Daxten SCOUTkvm
Aten CS-84A

Misschien staat het artikel ook wel over een paar maand in de nederlandse c't.

[ Voor 23% gewijzigd door A_L op 24-06-2003 18:20 . Reden: meer info ]

Verwijderd

Kwaliteit wordt idd. altijd minder, zeker bij hogere resoluties/frequenties. Een KVM is dan ook niet echt bedoeld voor desktops imo.

Stond in de c't test ook een adderview?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Volgens mij had de computer-totaal van deze maand ook een test over kvm-switches. (i.o.d)

Belkin kwam er goed uit :) alleen vrij prijzig (heb alleen snel doorgelezen.)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:14:
...Stond in de c't test ook een adderview?
Nee.

deze werden getest:
Aten CS-84A, Belkin OmniView 4-port KVM E-serie, Belkin OmniView 4-port KVM SOHO-serie, Claxan CL-KVM-5004A, Claxan CL-KVM 5104C, Daxten ScoutAudio, Daxten ScoutKVM, D-Link DKVM-4, Equip SW040C, Guntermann und Drunck miniMUX4, Intos Electronic KS104, Raritan Switchman 4, Sitecom KVM Switch KV-006, Startech SV401, Startech SV411.

• atttze
fish schreef op 24 June 2003 @ 17:54:
stja .. kan in princiepe aan beide liggen.
Kijk een wat die doet op 75 Hz, dat is imho wel rustig genoeg .. mischien dat het dan een beetje opfleurt.
...
heb jij wel coaxiale vga kabel? de tekst is nou niet direct duidelijk of ze er standaard bij zitten (vind ik)
ja het zijn idd (standaard) coaxiale vga kabels die er bij zitten
bij 75 Hz is het beeld nog steeds niet goed, er zit overal een waas naast
normaliter is het beeld wel scherp, met de switch is het echt veel slechter.
ook bij lagere resoluties blijft de waas duidelijk aanwezig

[ Voor 5% gewijzigd door atttze op 24-06-2003 18:51 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb een cybex switchview kvm switch.
Daar hangen 2 pc's aan en hebben 4 monitoren aan gehangen (3x crt tot 21" en 1x 17" lcd).
Alleen met de 21" op 1600x1200 meen ik een slechtere beeldkwaliteit te kunnen waarnemen.

Who is John Galt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmzzz.

dan zou ik toch met dat ding terug gaan naar de winkel, zo heb je er ook geen kont aan. Belkin zegt zelf "2048 x 1536 bij 85 Hz van feilloze kwaliteit" das dus duidelijk niet zo.

Iperf

• atttze
Ik heb het probleem ge-elimineerd
Ik heb de video kabels rechtstreeks op de monitor kabel geprobeerd
en dan is het beeld slect. dus misschien is het toch op te lossen met kwaliteits video kabels !?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wellicht is dat een mogelijkheid.
Ik draai zelf met een "simpele" Sitecom, bij de Dynabyte vandaan getoverd, en die bevalt op 1280x1024 prima. Ik heb een 19" IIyama CRT (VMPro 450, AH901DT).

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-07 20:53
Ik heb na me Digitus kvm switch een 5 mter lange vga kabel eraan hangen. Ik kan geen verschil zien. Enige is wel dat dit kwaliteit vga kabel is. En ik heb een ati rad. 8500 vga kaart. Andere (van mijn servers) ati xpert 8 MB dingen. Kijk trouwens op 1280 bij 1024. Op een Samsumg Syncmaster 955b

[ Voor 13% gewijzigd door MoBi op 24-06-2003 22:00 ]

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• atttze
Wat zijn goede kwaliteits vga kabels ?
Dan moet het probleem daarmee verholpen zijn!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Mijn vrouw heeft een eigen pc en daarnaast nog zo'n Compaq Citrix-client geval, soort minipc'tje zonder harddisk en andere drives, waarmee ze thuis kan werken via ISDN. Ik heb daar zo'n goedkoop KVM 2weg ding tussen gezet (bij Paradigit voor 18 euro ofzo). Tussen de pc en de switch heb ik een afgeschermde kabel met zo'n busje erop gezet en tussen de thinclient en de switch zit een standaard vga-kabeltje.

Beeld van de pc is stukken beter dan die van de client.

Ik denk dat je met een standaard el-cheapo switch en een afgeschermde kabel een heel end komt.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

atttze schreef op 24 June 2003 @ 18:48:
[...]

ja het zijn idd (standaard) coaxiale vga kabels die er bij zitten
bij 75 Hz is het beeld nog steeds niet goed, er zit overal een waas naast
normaliter is het beeld wel scherp, met de switch is het echt veel slechter.
ook bij lagere resoluties blijft de waas duidelijk aanwezig
Die waas wordt met 99% zekerheid veroorzaakt door slechte bekabeling.
Heb ik nl ook gehad. Had voor 25 gulden even snel een verlengkabel gehaald bij een computerboer om de hoek en kreeg allemaal schaduwen en vaag beeld. Vervolgens heb ik voor 10 gulden een andere kabel besteld bij m'n vaste leverancier en probleem weg. Dus voor minder geld een langere kabel die nog beter beeld gaf ook 8)7

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• atttze
Eigenlijk zou je in de winkel de kabel dus even moeten kunnen testen, dan weet je zeker dat je een goede krijgt.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Problemen met KVM switches worden over het algemeen veroorzaakt door slechte kabels i.c.m. hoge resoluties en/of frequenties. Kies daarom altijd voor een wat duurdere afgeschermde kabel liefst met metalen connectoren.

Tevens een afrader zijn de goedkope meganische KVM switches, deze zijn meestal van metaal en binnenin zit een spaggeti van losse adertjes welke niet echt afgeschermd zijn, of waar maar enige rekening is gehouden met storing. Evt. contactdender kan ook nog eens je videokaart of monitor opblazen.

Zelf heb ik een Cybex i.c.m. een Dell 21" crt monitor en draai standaard altijd 1280x1024 @ 150Hz hier heb ik geen enkel probleem mee.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Goede aanrader voor KVM-kabels zijn die van Belkin, zeker door de levenslange garantie
Pagina: 1