Toon posts:

Red Hat Linux 9.0 disc 2 failed

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen?? Ik ben bezig Red Hat Linux 9.0 te installeren. Daarvoor heb ik de drie data disc's van de ftp afgehaald. Alledrie de iso's geven geen problemen bij het checken met MD5, maar als ik ze brand en via de startup van Linux de cd's checkt, dan is alleen mijn tweede cd corrupt / failed. Bij de installatie van het programma komt deze fout bovendrijven wat resulteert in het beeindigen van de installatie.

Heb al andere mirror's gebruikt, van personen die zeker weten dat de disc werkt, maar ik krijgt continue dezelfde fout.

Help???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 16:25 ]

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 23:14

cdl

Ik heb geen problemen gehad met de installatie. Heb ze trouwens gebrand met Alcohol 120%. Probeer dat is.

Dat zeg ik!

Verwijderd

bij mij gaat het downloaden al mis doordat die server steeds een time out heeft weet iemand een goede ftp download?

Verwijderd

Zet Red Hat Linux 9.0 eens op een cd-rw of zet de images van RedHat 9.0 op een FAT32 partitie.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 17:25:
bij mij gaat het downloaden al mis doordat die server steeds een time out heeft weet iemand een goede ftp download?
Zoek de mirrorlijst bij redhat eens op, staan er genoeg tussen lijkt me ;)

Maar als het bij een 2e server ook foutgaat, zou ik eens naar je ftp-client/verbinding gaan kijken als ik jou was ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 20:21

Heidistein

Blah

en weet zeker dat je ze binary neerhaalt, niet ASCCI :-/

Edit:
Ook niet ASCII :Z

[ Voor 23% gewijzigd door Heidistein op 24-06-2003 17:52 ]

Maybee we are alone... After all.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 13:44
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 17:25:
ftp.surfnet.nl
ftp.snt.utwente.nl

Topic starter, het is misschien niet de mooiste oplossing: Als ik het me goed kan herrinneren met een oude versie kon je de pc via internet installeren. Is dat misschien een oplossing?

[ Voor 28% gewijzigd door ge-flopt op 24-06-2003 18:27 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Als je per ongeluk/door een gare browser (Netscape comes to mind) in ASCII mode download, klopt de MD5-sum niet, dus dat kan het niet zijn. Raar, krijg je de fout ook steeds bij hetzelfde bestand (ook bij verschillende CD's?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik krijg continue dezelfde fouten. Heb de CD al 9 keer opnieuw opgehaald van verschillende servers, opnieuw gebrand en geprobeerd. MD5 check het als goed, maar als ik hem brand en check via Linux is hij niet goed (failed) en kan de installatie niet voortgezet worden.

Heb m al met verschillende programma's gebrand. Zal het eens proberen met Alcohol. Iemand gaf me ook een idee dat het bij hem ook gebeurde, maar dat de oplossing het branden op volle snelheid was bij een volle snelheid CD... Zal ik ook eens proberen!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Iemand gaf me ook een idee dat het bij hem ook gebeurde, maar dat de oplossing het branden op volle snelheid was bij een volle snelheid CD...
Dat kan ik me bijna niet voorstellen, maar proberen kan geen kwaad :)

Ik had hetzelfde probleem bij RedHat Linux 8.0, hij deed het toen ik alle KDE pakketen uitvinkte. Later kon ik de RPM's wel gewoon installeren, raar maar waar!
Je zou eens kunnen vragen of iemand anders hem voor je brand & download.

Verwijderd

Topicstarter
Alcohol geprobeerd...... En nee...... (anders gedacht>>)

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde verschijnsel gehad met RedHat 8.0. Ik heb hem drie keer gebrand op m'n broers computer en telkens gaf de test aan dat de cd niet goed was. Ook heb ik (eigenwijs dat ik ben) de installatie door laten gaan en het ging telkens mis bij hetzelfde pakket. Vervolgens heb ik de iso (dezelfde) op mijn eigen pc gebrand en toen ging het wel goed.

Welke cd dit was weet ik niet meer, maar de andere cd's zijn wel met m'n broers brander gebrand en die doen het gewoon. Ook andere cd's worden gewoon goed gebrand.

Er is natuurlijk een mogelijkheid dat juist die drie cd's niet goed waren, maar dat lijkt me sterk. Een verklaring weet ik ook niet eigenlijk. :|

[ Voor 5% gewijzigd door Alain op 24-06-2003 20:13 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 16:03
ik had dit probleem met de red hat 7.2 ik heb toen destijds ze bestelt op www.tienpiek.net , omdat ik ze toch wou hebben .. daar zou je ze dus kunnen bestellen mocht het branden van red hat echt niet willen

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat me zo snel niet vangen.... Een echte d'Uur koopt niets (leuk om dat over je eigen pseudoniem te zeggen). We zien wel!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 23:04
Heb dit probleem ook meegemaakt maar dan net iets anders ;)

De 3 iso's gedownload gebrand en geinstalleerd, weet zo uit m'n hoofd niet meer of ik cd2 ook getest heb maar ik kwam geen problemen tegen. Vervolgens het hele setje meegenmomen en ergens anders geinstalleerd ging weer goed maar toen ik een kopietje wou maken ging het mis: cd1 en 3 geen problemen maar cd2 was simpelweg niet te kopieeren, heb er 3 cd's aan verspilt :( Thuis kan ik m wel in 1x kopieeren :/

Dus dat je problemen hebt met die iso verbaasd me niks, maar of dat nou aan je cd brander of de iso zelf ligt? Tja zeg het maar...

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister geprobeerd iso uit te pakken en inhoud te branden.... Vindt ie ook niet zo leuk.... :(

Zal vandaag eens proberen op mijn buren hun computers te branden..... Handig, buren

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Misschien is dit een manier waarop het wel gaat lukken :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb ook de cd-check gedaan en bij mij gaf hij ook aan dat cd 2 corrupt was. Gewoon genegeerd en geïnstalleerd, geen probleem. Gewoon proberen, zeer hoogstwaarschijnlijk werkt het wel.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Heb met alle CD's geprobeerd te installeren, maar iedere maal hangt hij op dezelfde fouten. Uitvinken van die programma's is onhaalbaar, omdat het er aardig wat zijn.. Harddisk install heeft ook geen zin, omdat ik het ook mobiel mee moet kunnen nemen voor andere gegadigden!...., Helaas. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:55 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Wazig, je zou beginnen te denken dat het niet aan de CD's ligt...probeer misschien memtest86 eens te draaien :?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Kan het niet zijn dat het aan je CDROM drive ligt? Steek hem es in een andere drive / ander IDE kanaal. Ik heb iig nog nooit geen problemen gehad. Andere media al gebruikt ook? Mijn neef zijn Verbatim spindle cd's gaan geen 2 weken mee terwijl mijn platinum's al een paar jaar goed draaien.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Allen geprobeerd, niets gelukt.... Helaas.. :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

http://www.troubleshooters.com/linux/coasterless.htm
heb je de md5sum gechecked direct van de cd? (dus niet op de .iso file op de hd, maar via de cdrom?)
Of als je nog helemaal geen linux install hebt, rip de cd naar een .iso (weet even niet hoe je naar een iso9660 ript onder win.. uitzoeken dus, het zou kunnen dat brandprogjes nl een niet helemaal standaard .iso formaat aanmaken...) en check daarvan de md5sum, weet je meteen of je cdrom problematisch is of niet.

Oh ja, standaard dingen al gedaan: alle zaken in je bios op default/failsafe etcetc??
Pagina: 1