Toon posts:

[WIN98SE] Installatie-error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil win98se installeren, krijg ik dit bericht:
"Kan geen tijdelijke map maken. Als u HPFS of NTFS hebt geinstalleerd moet u een MS-DOSpartitie voor Windows installeren."

Nou dacht ik dat gedaan te hebben met fdisk, maar hij geeft dan weer dezelfde foutmelding aan...

What 2 do?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

na fdisk al een format gedraaid?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat meer info geven? Hoe heb je je partitie's ingedeeld? Op welke schijf wil je Win98 installeren, master, slave? Primaire?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Primaire Master Slave, Maxtorretje, 80 GB...1 schijf wil ik gewoon hebben, de C schijf. Uhm, verder geen partities. Asus P4PE moederbord..

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle herhaalt zijn vraag: Na de Fdisk een format gedaan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja nu net gedaan, geen effect. Het rare is echter dat ik nu ook een D: schijf heb met enkele bestanden en als ik die wil formateren zegt ie "Het formatteren van de D:-schijf wordt niet ondersteund"......Nu snap ik er helemaal niks meer van...

Verwijderd

Topicstarter
Oh yeah, tis al gelukt, ik weet niet hoe, maar hij werkt nu. Dank voor de reacties!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 16:28:
Het rare is echter dat ik nu ook een D: schijf heb met enkele bestanden en als ik die wil formateren zegt ie "Het formatteren van de D:-schijf wordt niet ondersteund...
de schijf die je bootdisk maakt :X :?

[ Voor 14% gewijzigd door Stewie! op 24-06-2003 16:30 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• The Eagle

The Eagle

lol. Die D-schijf is de ramdrive die je bootflop aanmaakt. Mijn advies: na format doe je een sys c:
Dan kopieer je de map win98 naar je hdd, noem hem w98setup oid. dan reboot je en dan start je setup vanuit die map w98setup. Dat zou moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, ik windows geinstalleerd, blijkt dat windows de schijf maar als 1gb aangeeft. Stom! Dus ik weer geformateerd, maar nu zit ik met een probleem. Want fdisk zegt dat mijn schijf maar 12gb groot is, terwijl dat 80gb moet zijn. Dus wat moet ik nu doen?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Opnieuw fdisken en bij de vraag voor ondersteuning voor grote harde schijven dit keer wel JA kiezen ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, dat had ik toen ook al gekozen.....:S Hijs nu weer aan het checken, ik wacht af.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ok, even zo voor de duidelijkheid:

Download dit:

http://russelltexas.com/delpart.exe

Flikker die ff op je Win98 bootflop. Of op een andere flop.

Boot dmv je Win98 flop of CD-ROM naar DOS.

Run dat delpart.exe programma..

Zo,.. ff ALLES wegflikkeren en weer opnieuw beginnen met fdisken. Nu weet je iig zeker dat je HDD kaal is en ready om partities aan te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 24-06-2003 17:16 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nu weer alles gechecked en nu zegt hij nog steeds dat de schijf maar 12gb groot is, ik ging het formatteren, maar nu doet hij er jaren over om te formatteren, kan ik dit process stoppen? Want anders moet ik echt een uur voor lucht wachten ofzo...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 17:24:
Ik had nu weer alles gechecked en nu zegt hij nog steeds dat de schijf maar 12gb groot is, ik ging het formatteren, maar nu doet hij er jaren over om te formatteren, kan ik dit process stoppen? Want anders moet ik echt een uur voor lucht wachten ofzo...
Hoe snel gaat het ongeveer dan? 80 GB is ECHT NIET zo klaar hoor..

Maar goed.. als je geen geduld hebt kan je hem cancellen met CTRL+C en format hem dan maar opnieuw met de optie: format c: /q

Dan is ie binnen 5 sec. klaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij formateerd maar 12gb! Maar ik ga het proberen :)

CTRL+C geeft een errorpiepje en vervolgens gebeurt er niks (hij is nu op 57% terwijl ik al iets van 30 minuten aan het formatteren ben)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, het heeft nu geen nut meer, hij is al op 93%. Maargoed, dus wat jij me aanraad is dat programma'tje te downloaden, ff runnen in DOS en dan zou het goed moeten gaan?

Edit:
Zucht :þ. Nu zegt ie dus dat hij 78gb groot is en dat klopt want de D schijf is 2gb, eindelijk! Dankje...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 17:53 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hehe, np :) iig heb je weer een hoop geleerd ;)

Pagina: 1