Gainward GF4 + Iiyama scherm: een van de 2 fucked up?

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 17:37
Ik zit hier dus met een raar probleem, soms heb ik het, soms niet.

Het beeld op mijn scherm vervormt soms. Dan bedoel ik constant versmallen en verbreden. Soms versmalt het zodanig snel en ver, dat heel mijn scherm fucked up is en ik allemaal strepen krijg.
Soms gaat dat weer over en vervormt het nauwelijks meer, soms blijft hij in die "storing" hangen. Scherm af en weer aan zetten helpt nie. Ik kan enkel maar resetten.
PC rebooten helpt niet, scherm af-aan ook niet, stroom volledige uitschakelen op zowel PC als scherm ook niet...

Ik heb "geluk" gehad dat da prob zich juist voordeed toen ik met men webcam bezig was.

In het eerste filmke ziede het al wat bewegen
=>> http://home.pi.be/~ruyckwi/scherm_0001.wmv
In het tweede ziet ge de "storingen" op 00:23 en op 00:29. Ge moet maar keer pauseren op die seconden en vreee traag laten afspelen ....spooky....
=>> http://home.pi.be/~ruyckwi/scherm_0002.wmv

Mijn specs: zie sig, mijn CPU is wat overclocked maar dat heeft er niet mee te zien, want daarvoor had ik het ook

Thx

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Zork99999
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05-2025
Ja dat ik heb ik dus ook met een iiyama vison master pro 452.
Alleen die storing heb ik gelukkig niet maar wel dat trillen maar dan niet van links naar rechts maar van boven naar beneden. De taskbar komt soms echt 2 cm omhoog...
Hij is al 2x terug geweest naar Iiyama(*** teleplan), niks kunnen vinden
Wat allemaal gedaan:
- nieuw speakers afgeschermd 4.1 van creative
- nieuw vidoekaart een 4200 naar 4800
- geaard stopcontact
- uit zetten helpt niet
- rebooten ook niet
- degaus ook niet
- slaan ook niet (zachtjes :P)
/edit
- 1152x 864 bij 85 hz

ik weet het niet meer.....

[ Voor 3% gewijzigd door Zork99999 op 25-06-2003 05:07 ]

Verwijderd

Wat een vage storingen :S

Heeft dit niet te maken met zo'n instelling van het scherm dat hij automatisch je scherm centered en op juiste grootte zet?

Misschien is een testje met verschillende refreshrates ook een goed idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 11:24 ]

Verwijderd

Je kunt altijd nog je DVI uitgang proberen als je die hebt.

Verder zou ik het ff uittesten op een andere monitor om zeker te weten of het aan je monitor ligt, misschien ff bij een vriend in de pc zetten en daar proberen. Ik had eerst ook zulke problemen, dat mijn monitorbeeld ging "kloppen"... groter en kleiner worden.

Aan het eind van de dag hoorde ik een mooie knal uit mijn monitor komen en stonk het ook redelijk. :(

Verwijderd

Wat het naar mijn mening zou kunnen zijn:
- Er staat iets in de buurt wat magnetische straling veroorzaakt
- Er is iets mis met de elektronica van je scherm (dus na een paar uur dat het warm wordt dat de componenten voor de vervormingen zorgen)
- De chip die er voor zorgt dat je van resolutie kan wisselen en die voor de opbouw van je scherm zorgt is gaar.... (heb ik zelf ook eens gehad)
- Ik verdenk je video kaart niet, probeer idd eens met een andere monitor

Verwijderd

Tja, persoonlijk denk ik dat je het probleem gewoon bij Iiyama moet gaan zoeken. Mijn Visionmaster 454 heeft ook af en toe eigenaardige kuren en als je de threads bekijkt op GoT, zijn er heel wat mensen die vreemde verschijnselen meemaken met hun Iiyama monitoren. Ik heb in ieder geval besloten van geen Iiyama meer te kopen. Teleplan lijkt leuk, ze komen je monitor ophalen en je hebt em vrij snel terug, maar bij mij bijvoorbeeld was er gewoon niets aan gebeurd.

• Zork99999
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05-2025
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:57:
Tja, persoonlijk denk ik dat je het probleem gewoon bij Iiyama moet gaan zoeken. Mijn Visionmaster 454 heeft ook af en toe eigenaardige kuren en als je de threads bekijkt op GoT, zijn er heel wat mensen die vreemde verschijnselen meemaken met hun Iiyama monitoren. Ik heb in ieder geval besloten van geen Iiyama meer te kopen. Teleplan lijkt leuk, ze komen je monitor ophalen en je hebt em vrij snel terug, maar bij mij bijvoorbeeld was er gewoon niets aan gebeurd.
ja ik heb ook het gevoel dat teleplan geen zak dan alleen effe schoonmaken van de buitenkant en een plastic sticker er op plakt...

Verwijderd

Buzz_Fuzz schreef op 24 June 2003 @ 16:13:

Ik heb "geluk" gehad dat da prob zich juist voordeed toen ik met men webcam bezig was.
Men webcam?

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 17:37
ja, dat ik direct kon beginnen opnemen, als bewijs en om jullie mijn probleem duidelijker te maken.

eergisteren was het zelfs zo da de monitor in de storing bleef hangen en na reboots niet meer inschakelde (vanuit standby)

gisteren en vandaag was alles normaal, geen vervorming, zelfs nie de kleinste, geen storingen, alles in orde (dus met de warmte van men scherm heeft het ook niet te maken). Stel nu dat ik toevallig dan een ander scherm erop aansloot, zou mijn conclusie geweest zijn dat deze Iiyama omzeep was, terwijl dit eigenlijk evengoed nog kan werken :s

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:42
Ligt zeker weten aan je monitor, ik heb ook een vergelijkbaar probleem gehad met dezelfde monitor, en mijn beeld bleef dan vaak zo staan:
Afbeeldingslocatie: http://asa.gamepoint.net/IMAGE16.JPG
3x teruggestuurd naar Teleplan, kwam hij niet gemaakt terug, daarna naar hoofdkantoor iiyama zelf, was het kwestie van 1 condensator vervangen....
Pagina: 1