[XP Pro] remote login op LAN met ICS

Pagina: 1
Acties:

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik gebruik internnet connection sharing voor filesharing en internet delen op 2 win XP PRO machines. Nu wil vanaf de client remote inloggen op de servercomp. Ik kan wel van buitenaf (vanaf de comp van een vriend) via connectie maken met een extern bureaublad op mijn computer komen. Maar ik wil dit ook kunnen vanaf de client van het ICS Lan. Is er iemand die dit gelukt is ooit? Moet ik gewoon mijn lokale IP invullen?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Sneak[3G]
verbinding met extern bureaublad op een LAN van 2 computers waar ICS op actief is
(kleine schop)

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Sneak[3G]
tjees dit weet toch wel iemand?

Verwijderd

De servercomp is bereikbaar via 2 IPs voor zover ik dit goed begrijp dus moet het met het invullen van beide IPs lukken. Moet je bij WinXP niet bepaalde hosts/machines authorizen om op naar je desktop te verbinden?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
is mij gelukt.... en nu ?

• Sneak[3G]
ok dank je wel voor je hulp Silex, kun je ook uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
bij het authorizen kan ik objecttypen opgeven.
1 Ik kan dan een vinkje van gebruikers aan en uit doen
2 ik kan maar een locatie invullen (namelijk het cc nummer van mijn @home account)
3 en dan kan ik nog objectnamen invullen

firewall staat uit op beide comps. Ik snap er niks van.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34
Ik snap er eerlijk gezegt geen hout van...
Hoe heb je alles aangesloten dan?
Je hebt 2 pc's met WinXP Pro die beide ICS doen?? (dat staat er letterlijk)
En je wilt vanaf de client op de servercomp... welke is dan de client, en welke de servercomp? De computer van je vriend; waar komt die ergens in het verhaaltje voor?

Maak anders even een schets in Paint ofzo..

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 25-06-2003 16:52 ]

Pvouput live

• Sneak[3G]
ik heb 2 computers A en B. Op A komt internet binnen en daarin zitten 2 netwerkkaarten. Op NIC1 van A komt kabelinternet binnen. op NIC2 van A gaat een cross linked kabel naar NIC1 van comp B. Ik wil vanaf B connectie maken met A en andersom. Kan dit. Ik deel het internet dus op computer A.

• Krypt
Ik neem aan dat je Remote Desktop (Extern Bureaublad) bedoelt..

Dan is het antwoord simpel... ja dit kan...
Moet je wel op beide computers Remote Desktop aanzetten.. Zorg er wel voor dat de user die wilt inloggen ook een wachtwoord heeft; zonder ww werkt RD niet..

En dan gewoon op de interne ip adressen connecten...

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 25-06-2003 17:00 ]

Pvouput live

• Sneak[3G]
hmmz ja en dat lukt dus niet. Ik krijg het niet voor elkaar om bij externe gebruikers van B computer A te vinden en vice versa. Moet de gebruikersaccount van A waarmee ik inlog op B overeenkomen met gebruikersaccount op B?
dus op A
CompA :Computer
wachtwoordA : pass

CompB: Computer
wachtwoordB : pass

??

[ Voor 43% gewijzigd door Sneak[3G] op 25-06-2003 17:10 ]

• Krypt
Wat voor meldingen krijg je dan?
Je logt remote aan.. dus het account waarmee je op PCa wilt inloggen moet natuurlijk wel op PCa aanwezig zijn.. en vise versa

Pvouput live

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volg eens wat Krypt zegt...

Maak een remote desktop connection van B naar A.... Dan kan je inloggen met een account die op A staat... simpel toch !

Als je zegt dat het via een connectie van een vriend van jouw wel werkt; hoe log je dan in ?? Nou, die procedure moet je thuis ook doen !

Suc6

PS: kom eens met concrete vragen !
Pagina: 1