Toon posts:

[C/linux] File copy preserve file attributes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik vanuit C een filecopy kan doen en de file attributes (met name tijdstip e.d.) kan behouden?

Dit voor een Tux module die een bestand moet kopieëren maar i.v.m. een rsync proces mag de filetime niet worden gewijzigd. Qua C ben ik een echte n00b dus een stukje voorbeeldcode is wel op zijn plaats :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er bestaat vast wel een functie waarmee je de filetijden mee kunt instellen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 16:09:
Weet iemand hoe ik vanuit C een filecopy kan doen en de file attributes (met name tijdstip e.d.) kan behouden?

Dit voor een Tux module die een bestand moet kopieëren maar i.v.m. een rsync proces mag de filetime niet worden gewijzigd. Qua C ben ik een echte n00b dus een stukje voorbeeldcode is wel op zijn plaats :)
Ik ga geen code lopen kloppen voor je, maar hier wat hints :

Files kopieeren doe je gewoon door 2 bestanden te openen, te lezen uit 1, en te schrijven in de ander. Inderdaad, er is geen 'copieer bestand' functie.

Attributen behouden doe je met stat() (lezen), en utime(), chown(), chgrp() en chmod() om te zetten.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Nog een hint: files copieren is geen nieuwe operatie, en het systeem kan dan ook doen wat jij wil...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant