Voortdurend random shutdowns......wat is nou het probleem?!?

Pagina: 1
Acties:

• GoeniGoeGoe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:20
Beste gasten, ik heb al een tijdje een (best wel groot) probleem met mijn computje. Meestal ben ik zelf degene die de probleempjes ook weer oplost.....maar nu tsja ik weet de oplossing niet. Dus ik dacht op GoT zijn er zoveel mensen die nog 20x zoveel verstand van compu's hebben dan ik en die kunnen me vast wel helpen....!

Het probleem:
Nou ja staat al in de titel......Om de haverklap schakelt mijn computer zichzelf uit en dan is het ook niet meer mogelijk om de compu gelijk weer aan te doen. Eerst dacht ik dat het aan de voeding lag => nieuwe voeding => hielp niet. Ligt het aan de videokaart?? => ander videokaart erin => helpt ook niet......hmmm? Van alles nieuwste drivers erop pleuren => helpt ook niet............aaargh!! Temperatuur van de cpu +/- 50, van het systeem +/- 30. Ik weet het echt niet meer waar kan het aan liggen??? Wie helpt mij..???

Bij voorbaat dank!!

Mijn setupje:

Cheap OEM case
Q-Tec 400W P4 Dual Fan Gold Low Noise
Epox 8RDA+ met laatste bios
Club3D Radeon 9700
AMD Athlon XP 2200+
Twinmos DDR333 512 MB PC2700
Plextor PlexWriter 12x10x32a
Pioneer DRV-105
Soundblaster Live Value
Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe zit het met de temperaturen op het moment dat deze zichzelf uitschakeld :?
hoe hoog zitten ze dan?

en random, is dat in games, of ook gewoon als je op je desktop zit :?

hoe zit het met de airflow in je case, en wat zijn de overige temperaturen die je meet vlak na de spontane shutdown

krijg je een blue screen of niet?

wat is je OS :? alle updates (SP's etc. gedraaid)
welke drivers gebruikje voor je hardware :?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ongeveer eenzelfde probleem gehad.

Ik heb dat toen opgelost door die Q-Tec voeding te vervangen (ja, ik had dezelfde) door een degelijke Aopen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
fredkroket schreef op 24 June 2003 @ 15:56:
Ik heb ongeveer eenzelfde probleem gehad.

Ik heb dat toen opgelost door die Q-Tec voeding te vervangen (ja, ik had dezelfde) door een degelijke Aopen.
Ik heb dezelfde voeding die hij ook heeft, ik heb er totaal geen problemen mee :)
verder heeft hij de voeding al eens vervangen, van een andere naar diegene die jij beschrijft :)

• Sluuut
  • Laatst online: 13:46
QTEC is nou de laatste tijd niet bepaald bezig hun reputatie hoog te houden. Veel mensen in mijn omgeving hebben slechte ervaringen met de laatste 400Watt/550Watt QTec voedingen. Lijkt me aan de voeding te liggen die brak is geworden.... tevens kan dat met voedingen ieder moment gebeuren.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• GoeniGoeGoe
AMD_er schreef op 24 June 2003 @ 15:54:
Hoe zit het met de temperaturen op het moment dat deze zichzelf uitschakeld :?
hoe hoog zitten ze dan?

en random, is dat in games, of ook gewoon als je op je desktop zit :?

hoe zit het met de airflow in je case, en wat zijn de overige temperaturen die je meet vlak na de spontane shutdown

krijg je een blue screen of niet?

wat is je OS :? alle updates (SP's etc. gedraaid)
welke drivers gebruikje voor je hardware :?
Aan de temperaturen ligt het niet als ik em vlak daarna weer opstart (met truukje) staan de temperaturen niet overdreven hoog cpu 50 en system 30.

De reboots kun op elk moment komen in spelletjes, tijdens filmpie kijken, cd/dvd branden etc soms al als mn compu een dag niet heeft aangestaan en windows xp net opgestart is.

Voor drivers Windows XP SP1, verder alle nieuwste drivers. Mn memory is ook pas 3 maanden oud dus als die nu al kapot is zou het wel heel erg vaag zijn. Het vage is dat ie het een tijdlang goed gedaan heeft, maar nu wordt het alleen maar erger, de shutdowns worden steeds frequenter. Echt vreemd!!

• GoeniGoeGoe
Sluuut schreef op 24 June 2003 @ 16:05:
QTEC is nou de laatste tijd niet bepaald bezig hun reputatie hoog te houden. Veel mensen in mijn omgeving hebben slechte ervaringen met de laatste 400Watt/550Watt QTec voedingen. Lijkt me aan de voeding te liggen die brak is geworden.... tevens kan dat met voedingen ieder moment gebeuren.
Met mn oude voeding had ik hetzelfde probleem, iig bedankt!!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Allereerst welkom op GoT. Via de search vindt ik niet veel, maar in ieder geval wel dit topic: [BC3] Dringend :( compu start na crash niet mee op)

Een goede mogelijkheid lijkt mij toch een probleem met je geheugen. Dit omdat er maar 5 onderdelen zijn die bepalen of je pc aangaat. Nl. voeding, mobo, CPU, videokaart en geheugen. Voeding en videokaart is het niet. Check je geheugen eens met memtest86.

Daarnaast kun jeven controleren of alle onderdelen wel echt goed vastgedrukt zitten. Een los contactje zou ook verklaren waarom het soms wel werkt en soms niet....
Aan de temperaturen ligt het niet als ik em vlak daarna weer opstart (met truukje) staan de temperaturen niet overdreven hoog cpu 50 en system 30.
Wat voor 'truukje' gebruik je? het kan iets vertellen over de aard van je probleem.

Als laatste ingeveing, heb je misschien een shutdown temperatuur in je bios ingesteld die je pc afsluit als je CPU warmer wordt als een bepaalde waarde?? Zou toch jammer zijn als het zoiets onnozels zou zijn :P

9800x3d

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een open deur: Heb je je cpu overgeklokt?
Zo ja, even terugzetten en kijken of het dan werkt.
Pagina: 1