Versatel 2mb verbinding

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
hey

We hebben sinds kort hier een 2mb verbinding (2048/2048) maar probleem is dat de upload niet hoger komt dan 128kb terwijl het makkelijk 250kb moet halen net als download.
ik draai w2kpro en ben niet op intranet ingelogd dus standalone. (ff lekker testen :9 )
weet iemand misschien een verklaring voor of is dat de fout bij versatel.

10Q

Signature

Verwijderd

Speedtest?

Verwijderd

bel de helpdesk?
in win 2k pro was toch ook iets begrensd waardoor je niet je max kon bereiken of was dit alleen win xp?

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
heb al getest bij speedtest.nl maar het komt niet hoger dan 120kb

Signature

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:00

ultimateharry

Team Slayer:-)

mordax.nl is een goede test.
Het zou ook kunnen dat er een fout is gemaakt en jullie de verkeerde verbinding toegewezen gekregen hebben?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Wij hebben hier exact hetzelfde. Ongeveer een maand geleden de 2 Mbit lijn gekregen en ook standalone getest. We kwamen daarbij niet hoger dan 116 Kb/s (speedtest.nl, mordax.nl,meetprogrammaatjes) op een windows 98 bak en een windows 2000 bak. Dat is ongeveer net zoveel als onze huidige 1 Mbit-lijn.

Wij hebben ook gepoogd contact op te nemen met Versatel, maar daar krijgen we steeds het antwoord: 'Ja, we kijken ernaar'. Sindsdien hebben we niks weer gehoord. Wij gaan in ieder geval niet betalen voordat we precies weten wat er aan de hand is. (Bekabeling hier, telefooncentrale, bij Versatel zelf, of welke andere reden dan ook.)

Anyway, speedtest is redelijk onbetrouwbaar. Probeer even een downloadprogrammaatje of een andere snelheidsmeter. :) Maar ik denk dat het toch bij Versatel ligt. Ik blijf in ieder geval bij ze zeiken :)

Sundown Circus

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
ya ik weet speedtest is niet so betrouwlijk maar ik ken geen 1 progie die de maximale uit upload haalt heb wel DUmeter maar die ding haalt nog niet eens 10kb :) want voor dl heb je niet veel ul nodig

maar bedankt boys. fuck it dan me stage is bijna voorbij nog een weekje.
latersss

Signature

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23
Heb het ook met Versatel gehad met een demon lijn. Download was 512 ipv 786 kbit. Veel voor gebeld en veel moeten testen. Na een week hadden we spontaan de 786 verbinding zoals het moest. Vage zooi bij versatel :(

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Op m'n werk hebben we ook 2048/2048 van Versatel, als ik met ftp download vanaf thuis haal ik ruim 60 kb (basic adsl).

Ik ga voor de grap morgen ff testen en laat weten wat het resultaat is.

Verwijderd

Even afwachten wat wappie zijn resultaten zijn.. maar als hij hetzelfde resultaat te zien krijgt zou ik direct even contact opnemen met versatel. Je betaald uiteraard niet voor niets voor zo'n lekkere upload :9

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 18:08:
Op m'n werk hebben we ook 2048/2048 van Versatel, als ik met ftp download vanaf thuis haal ik ruim 60 kb (basic adsl).

Ja kijk ff bij www.speedtest.nl
met ftp kan je maxi download meten maar maxi upload niet

nou ik zie het morgen wel
laterssssss

Signature

Verwijderd

Ik zal ook een bestand van +10mb klaarzetten, dan kun je kijken wat een zelfde verbinding naar buiten schopt en weet ik het ook meteen.

(het gaat worden ftp://sites.marsje.net/test.zip morgen!!)

En als ik het thuis download is het op de zaak upload of bedoel je dat niet met je reactie?
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:08:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 18:21 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Krijg je in je adsl modem of router wel de goede snelheid te zien? In sommige modems kun je dat namelijk zien. Als je de juiste snelheid in je modem niet te zien krijgt ligt het probleem echt bij Versatel.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

fcs

voor zover ik weet kun je niet in de versatel routers kijken. Ze houden denk ik de passworden voor hunzelf...

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

BMW_M3 schreef op 24 June 2003 @ 18:15:
[...]

Ja kijk ff bij www.speedtest.nl
met ftp kan je maxi download meten maar maxi upload niet

nou ik zie het morgen wel
laterssssss
wat denk je dat je gebruikt als je een bestand middels ftp verstuurd :?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Op je eigen router/bridge kun je inderdaad (Telindus, Netopia etc) de snelheid van de lijn zien....hoef je niet voor bij Versatel op de routers te zijn....

Verwijderd

offtopic
kan iemand mij vertellen waar ik op de versatel site info kan vinden over een 2mb verbinding ? :9~ want dat lijkt me toch wel wat leuker als @Homepie :D

ut is nie waar zit je 10min te zoeken post ik heb ik het gelijk :(

klopt het dat jullie 399euro permaand betalen :|

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 23:59 ]

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Animal_X

Rodin

tsja zakelijk SDSL betaal je wat meer voor helaas...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Snik, download 269,9KB | upload 8)7 100,2KB
(meerdere keren getest en niet hoger als 128 up).

Ik zal ff informeren bij m'n manager en dan bellen met die lui van versatel.
We hebben iets van 30 verbindingen bij versatel (1 internet) dus kan wel ff bellen met de account manager.

Je hoort het nog

Verwijderd

Bijdeweg heb de file klaar staan.
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 09:38:
Snik, download 269,9KB | upload 8)7 100,2KB speedtest

We hebben iets van 30 verbindingen bij versatel (1 internet) dus kan wel ff bellen met de account manager.

Je hoort het nog

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14

TeeDee

CQB 241

* TeeDee bookmarked!

Hier ook zelfde probs...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05
Hier hebben we ook deze problemen... upload is maar max 139kb/sec !
download is 244 kb/sec.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als jullie geen 1:1 verbinding hebben, kan de snelheid nou eenmaal lager zijn dan wat je verwacht maarja je betaald ook minder dan een 2Mbit huurlijn dus...
Snelheden kunnen wel beter trouwens maar ik ken versatel niet goed genoeg om daar een objectief oordeel over te geven...

I'm not as think as you stoned I am

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05
WooK schreef op 25 June 2003 @ 15:54:
Als jullie geen 1:1 verbinding hebben, kan de snelheid nou eenmaal lager zijn dan wat je verwacht maarja je betaald ook minder dan een 2Mbit huurlijn dus...
Snelheden kunnen wel beter trouwens maar ik ken versatel niet goed genoeg om daar een objectief oordeel over te geven...
is wel 1:1

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 09:38:
Snik, download 269,9KB | upload 8)7 100,2KB

Je hoort het nog
En weet je al wat meer. bij mij is het nog steeds zelfde 249kb/s down en max 125kb/s up.

Signature

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-04 11:40
zet met een tcp ip editor (bijvoorbeel drtcp) ff je upload packetsize op 1500. dat staat standaard namelijk op de helft.
Pagina: 1