Toon posts:

Klanten Administratie

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor software kan ik heb beste gebruiken bij de administratie van mijn klanten? Ik zoek een systeem (software, liever geen script) waarbij ik de gegevens van de klant makkelijk kan opslaan en terug halen.

Iets dat bijv. niet goed was:
- ModernBill
Te veel onnodige opties, Engels, vrij lastig werken, te veel velden, via internet en ik heb database liever op eigen computer.

Wat voor dingen zijn belangrijk bij het zoeken naar zo'n systeem en welke wordt het meeste gebruikt en waarom?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

-via internet en ik heb database liever op eigen computer.

dit is goed op te lossen door op die machine een database + webserver te draaien. Dus dat zou geen reden moeten zijn om het niet te gebruiken. Wegens onbekendheid met het onderwerp hou ik het hier maar bij...

Verwijderd

er zijn 10.000.000 programma's voor schat ik zo. ;)
je moet even naar www.google.com gaan.

geschikte search string: klanten administratie software
geeft +/- 7000 hits........... B)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 15:51 ]

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat wil je allemaal opslaan van die klanten ? Alleen NAW of ook welke producten, offertes, facturen enz. enz. Je moet denk ik iets specifieker zijn.
Verder zou je eens naar MS-Access kunnen gaan kijken.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens naar PerfectView http://www.pv.nl

Nederlans fabrikaat met handige functionaliteiten zoals koppeling met postcodeboek, zodat je a.d.h. van postcode en huisnummer gelijk het hele adres hebt.
De 5 onderscheidende kenmerken van PerfectView.

Eenvoud
In onze visie is eenvoud de kracht van iedere PerfectView oplossing. PerfectView staat bekend om zijn heldere opzet en eenvoud in gebruik. Het product is gemaakt vanuit de gedachte van de gebruiker in plaats van de technologische mogelijkheden. Technologisch kan alles maar kunnen de gebruikers ermee omgaan? Gebruikers bepalen namelijk het succes van iedere toepassing. Geen informatie in het systeem door complexe invoervelden betekent al gauw een hoog afbreukrisico van de oplossing binnen de organisatie.

Aanpasbaar
Iedere organisatie heeft vaak overeenkomstige wensen rondom de processen die te maken hebben met relaties. Maar het blijkt dat iedere organisatie weer net even andere specifieke wensen heeft die enige aanpassingen vergen. Met de eenvoudige PerfectView Ontwerpmodule zijn de oplossingen flexibel en kunnen schermen snel aangepast worden zonder al te zware en moeilijke maatwerktrajecten.

Betaalbaar
Omdat PerfectView een eenvoudige maar krachtige ontwerpmodule kent is het mogelijk om relatief snel een oplossing aan te passen naar wens van de organisatie. Waar vele nog bezig zijn met vooronderzoeken en rapporten heeft de PerfectView organisatie of een eigen ICT afdeling de oplossing al tegen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding uitgevoerd. Met PerfectView bouwt men 5 keer sneller omdat PerfectView heel veel standaard biedt daar waar u met andere oplossingen het wiel vaak meerdere malen uit moet vinden. Er kan dus meer tijd besteed worden aan dat wat de gebruiker wil!

Content
Omdat PerfectView al 18 jaar in de Nederlandse markt actief is kennen wij alle wensen van de Nederlandse organisaties op het gebied van relatiebeheer. Intergratie van bijvoorbeeld alle postcodes, huisnummers, plaatsen en straten van Nederland in het relatiesysteem zijn nog steeds een unieke krachtige oplossing. Nooit meer foute adressen invoeren in uw relatiesysteem waar de basis ligt rondom uw gegevens.

Snelle acceptatie
PerfectView roept niet alleen maar dat het product eenvoudig werkt, we onderzoeken het ook. PerfectView schermen zijn tot stand gekomen in een gebruikers laboratorium in Delft. Hier testen we uit of we echt zo gebruikersvriendelijk zijn en kijken we naar de intuïtieve handelingen van de gebruiker. Door deze onderzoeken en de praktische verwerking in PerfectView oplossingen merken dat het product razendsnel geaccepteerd wordt door de gebruiker. De gebruikers bepalen namelijk het succes van een systeem. Als de informatie niet in het systeem gezet wordt komt het er ook nooit uit!
PerfectView biedt standaard oplossingen voor:
Overheid (vierkant) klik erop en je komt op onderstaande tekst
MKB (driehoek)
Non Profit (rondje)

[ Voor 88% gewijzigd door Luppie op 24-06-2003 15:27 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 15:19:
Wat voor dingen zijn belangrijk bij het zoeken naar zo'n systeem
Wat wil je d'r in opslaan?
Zijn het alleen NAW gegevens of ook bestellingen e.d.?
Met alleen NAW gegevens kan j net zo goed een adresboek van een mail programma gebruiken.
Voor meer opslag mogelijkheden moet je even verder zoeken.
Wat ben je behalve ModernBill al tegengekomen?
Waar heb je naar gezocht en met welke keywords (misschien gebruik je de verkeerde)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Wacht, ik heb het juist liever niet via internet. Juist allemaal op eigen computer. Maar Excel en Access werken dus bijvoorbeeld niet goed genoeg. Ik heb ook graag de volgende functies erin:
- facturen
- herinneringen
- klanten-logs
- zoeksysteem op klanten
Graag juist geen Script als ModernBill
Op Google.nl heb ik niets geschikt gevonden, voorkeur gaat naar gratis programma.

Ik zocht naar:
"clients software free information"
"klantenbestand opslaan gegevens software gratis"
Van dat soort dingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 15:29 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 15:26:
voorkeur gaat naar gratis programma.
B) Veel success met zoeken, als je zo'n insteek hebt als ondernemer kom je een heel eind. No offence, maar denk je echt dat wat je wil gratis te vinden is ?

Wat dacht je van support en/of onderhoud, dat vindt je met geen een gratis pakket wat je op de lange duur heel duur kan komen te staan bij problemen.

Gratis bestaat niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Luppie op 24-06-2003 15:31 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

kijk eens op ohmega.nl, een totaal administratiepakket (ook voor boekhouding) en de light versie is geheel gratis.
En aangezien het van eigen bodem is ook nog toegepitst op alle nederlandse regeltjes..

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft niet echt uitgebreid te zijn hoor, maar ik zoek eerst een simpel programma met weinig opties. Later kan ik eventueel overgaan op aanschaf van groter uitgebreid programma.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
zoek eens naar de afkorting crm (customer relationship management ofzo)
misschien is tutos wel iets voor je http://www.tutos.org/homepage/index.html
maar ik ken dit programma niet echt...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 15:23:
er zijn 10.000.000 programma's voor schat ik zo. ;)
je moet even naar www.google.com gaan.
Help TS dan even met een geschikte search-string :/

Anyhoe: Je moet de afweging maken... goedkoper (of gratis) betekent vaak weinig tot geen functionaliteit... Veel zaken zijn zelf te bouwen, maar kosten ook tijd.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het belangrijke is een mooi programma (goede make-up) waar ik klanten-gegevens in kan voeren zonder internet te gebruiken.
Opties als facturen etc. zijn mooie extra's. Maar ik vind het belangrijker dat het eenvoudig werkt en de klanten gegevens duidelijk weergeeft. (Nu heb ik nog zelf gemaakt systeem in PHP, kan werkelijk niets. Ook heb ik ModernBill bekeken, maar dat was ook niets)

EDIT:
Ohmega was een supertip, ik zal het bekijken.
TutOS was een php-script.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 15:38 ]

Verwijderd

Daar ben ik dan ook wel ff naar op zoek geweest.
Ik gebruik het voor de gehele administratie van een stichting .. het werkt prima.
Ook het maken van rapporten, bijhouden leden/klantenadministratie. Alles vrij simpel.

Ik ben er iig erg tevreden over. Ze geven zelfs (via email) support !
Pagina: 1