Toon posts:

Pc start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alles start normaal, bootscreen komt. Start verder door tot het moment waarop die windows zou starten, maar in plaats daarvan zie je een dosscherm met een wit streepje linksbovenin.
Specs:
Msi K7n2 n-force2
Athlon Xp1800+
768 mb geheugen (512 kingston/256 dane elec)
Hercules Radeon 8500 LE
Maxtor 40 gb

K heb alles al geprobeerd, alles eruit en erin gehaald. Windows Xp kan je niet opnieuw installeren omdat ie niet wil booten vanaf diskettestation/cd-rom. biosreset gedan, ook dat wilde niet helpen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
In je bios aangeven dat primaire boot device cd-rom speler is werkt dus niet :) ? Lijkt me erg raar dat dat niet lukt

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt niet..primaire boot staat op cd-rom. Maar ik krijg niks anders dan het zwarte streepje

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

nee werkt niet..primaire boot staat op cd-rom. Maar ik krijg niks anders dan het zwarte streepje
En met een Win98/ Me opstartdiskette booten lukt ook niet?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

alles al geprobeerd > misschien andere HDD erin, en dan die als primary boot zetten? BIOS flash? Power management opties nakijken? Daarin kan staan dat ie na het booten gelijk in suspended mode moet, lijkt me stug omdat je de cursor wel blijft zien, maar ok. Wat zegt de POST eigenlijk?

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De PC wil dus gewoonweg niet van FDD/CD booten, ook al heb je de harddisk ontkoppeld?

Verwijderd

Topicstarter
andere hdd ook al geprobeerd. Biosflash is niet mogelijk omdat ik op geen enkele manier kan booten, niet via diskette/cd-rom of HDD (kan dus ook flash-utility niet laden). Ik kom ook niet in dos. Bij biosreset gaan de power management opties ook naar default dus daar zal het niet aan liggen. Post zegt dat alles goed is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer is dat eigenlijk gebeurd? Zomaar ineens? Als je 100% zeker van bent dat de hardware goed is geconfigureerd, dan zou ik maar gewoon de mobo inruilen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja denk ook dat het aan het mobo ligt. had alleen me fsb van 166 naar 175 veranderd in stappen. Zou een n-force2 toch geen enkel probleem van moeten maken? geheugen stond op een 6/5 divider dus draaide niet te hoog.

Verwijderd

probeer eens ander geheugen

zo goed my-life

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal proberen ander geheugen erin te doen, moet ik dan ff lenen van iem. Maar ik moet nu ff een paar uur weg. Zal resultaat wel posten eind v/d middag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:42:
ja denk ook dat het aan het mobo ligt. had alleen me fsb van 166 naar 175 veranderd in stappen. Zou een n-force2 toch geen enkel probleem van moeten maken? geheugen stond op een 6/5 divider dus draaide niet te hoog.
Probeer eens een BIOS-reset?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, om te voorkomen dat iedereen alle vragen uit de troubleshooter gaat stellen, verwijs ik je vast naar de troubleshooter die je gewoonweg via de FAQ/sticky van dit subforum kunt terugvinden: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:49:
Probeer eens een BIOS-reset?
Probeer eens de startpost te lezen? B)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 24-06-2003 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bios reset had ik al gdaan, stond al in mijn beginpost. Ander geheugen nu ook al geprobeerd, maakt ook geen verschil.
Zal de faq eens doorlezen.

edit:

Faq doorgelezen, al het mogelijke nog geprobeerd, maar nog steeds niks, denk dat me mobo gewoon naar de eeuwige jachtvelden is

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 17:46 ]

Verwijderd

Misschien kun je je IDE kabels vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd. ook al met alle ide kabels eruit geprobeerd. Hij geeft dan niet eens een melding dat ie niet kan booten, alleen het streepje :(

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Kun je wel in het BIOS? Zet dan alle cache geheugen eens uit. Booten en kijken of je dan verder komt.

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens gehad dat komt door een instelling in je bios. Ik had soms mijn proc iets opgeklokt en toen mijn pc aangezet... Ik kreeg precies hetzelfde als jij Chicletz het kan ook een geheugen pinnetje zijn probeer er eens een uit te halen....

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu ff niks meer proberen, ik ben nu niet thuis. Morgen zal ik eens proberen cache geheugen uit te zetten. aan het geheugen ligt het niet, heb nog een module uit een andere comp geprobeerd.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Voedingwaardes in bios ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

IDE controller kaduuk?

Verwijderd

Ik had het eerst bij mijn harde schijf, bleek dat mijn Master Boot Record vern*ukt was, ( opgelost door ' fdisk /mbr ' te doen )

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:17:
Ik had het eerst bij mijn harde schijf, bleek dat mijn Master Boot Record vern*ukt was, ( opgelost door ' fdisk /mbr ' te doen )
ja, maar hij kan ook niet booten met fdd en cdrom.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Dat type mobo heeft toch zo'n bracket met 4 diagnostische leds? Heeft die niet wat te melden?

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Precies, MSI heeft diagnostic Leds, altijd ff checken of die ergens blijft hangen.
Topicstarter: Geeft je BIOS wel een initialisatie (zo'n biepje) ofzo?
MSI heeft trouwens als ik mij niet vergis ook een mogelijkheid door HOME ingedrukt te houden, of CTRL+HOME, SHIFT+HOME ofzo, een BIOS-update te forceren.
Misschien niet de mooiste oplossing, maar je kan het allicht eens nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo al opgestuurd voor garantie, nu hopen dat ik het krijg :D

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem....zou je mij kunnen vertellen hoe het afloopt?
Pagina: 1