Toon posts:

Landelijk wifi zoals GSM

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er plannen of projecten zijn die het mogelijk maken om flatfee te internetten mbv bijvoorbeeld wifi.

Kabel of adsl is leuk natuurlijk, maar als je een laptop hebt dan is het wenselijk dat je dat ding overal mee naartoe neemt en toch flatfee breedband internet hebt.

Net zoals bij GSM het geval is: overal bereik. Zoiets moet met bijvoorbeeld wifi toch ook mogelijk zijn?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 15:30

qless

...vraag maar...

een GSM-900 heeft een bereik van zo'n 36 km. Wifi in rondstraal opstelling haalt 300 meter...tel maar na hoeveel masten je nodig hebt...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Hmz.. ik las anders dat er wifi masten zijn die tot 7km kunnen..

Verwijderd

Ga je eerst eens verdiepen in de theorie van beide netwerktechnieken zou ik zeggen. Ga dan pas nadenken over "zoiets moet met wifi toch ook mogelijk zijn?".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:42:
Hmz.. ik las anders dat er wifi masten zijn die tot 7km kunnen..
Peer to peer misschien. Niet voor gebruik zoals jij dat wilt.

Verwijderd

Ooit was er deze nieuwspost. Daar is echter niets van terecht gekomen. :(
nieuws: KPN heeft plannen voor Wireless LAN

Verwijderd

Topicstarter
JSS
Ga eerst een leren begrijpend lezen. Er staat: mbv BIJVOORBEELD wifi.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2025
Denk eens aan al die vervuiling!! Krijgen er allemaal kanker gezwellen van

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Daar zijn wel plannen voor, die maken gebruik van UMTS.

WiFi is te duur en haalt de voorsprong die UMTS nu al heeft qua dekking en techniek niet meer in. Zeker niet in de huidige vorm aangezien gewone WiFi hier niet voor ontworpen is. Voordat dat allemaal aangepast is zijn we wel een paar jaar verder.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Wat zijn we weer vriendelijk. Gemiddeld haalt wifi idd 300 meter (max) maar met behulp van antenne en/of versterker. Met een combinatie van gprs en wi-fi zou je overal dekking moeten hebben.. Ik geloof dat die kaarten er ook zijn.

Verwijderd

MauritsvanBaerle schreef op 24 June 2003 @ 14:53:
Daar zijn wel plannen voor, die maken gebruik van UMTS.

WiFi is te duur en haalt de voorsprong die UMTS nu al heeft qua dekking en techniek niet meer in. Zeker niet in de huidige vorm aangezien gewone WiFi hier niet voor ontworpen is. Voordat dat allemaal aangepast is zijn we wel een paar jaar verder.
Toch zijn ze nu in New York met WiFi aan de slag.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Houd maar op jongens. Dom geflame weer |:(

Topicstarter: Met zo'n instelling ga je dus nooit een fatsoenlijk topic met fatsoenlijke replies krijgen.

Dicht dus. Kijk maar in de search voor een antwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.