Toon posts:

[XP] Windows problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb sinds kort dus mijn nieuwe pc

P4 3Ghz 800 fsb
Asus P4C800 Deluxe
Crosair 2x 512 DDR3200
Hercules Prophet 9800rpo 128 mb
Maxtor 30 gig ( oude nog )
52x Cdrom van liton
Creative Audigy 2 Platinum EX
OS = Windows XP Home Edition

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 1 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam GUY
Systeemfabrikant To Be Filled By O.E.M.
Systeemmodel To Be Filled By O.E.M.
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel ~2998 Mhz
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel ~2998 Mhz
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 1006.005, 6-5-2003
SMBIOS-versie 2.3
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\System32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)"
Gebruikersnaam GUY\Guy Teerds
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 289,95 MB
Totaal virtueel geheugen 1,72 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,31 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,22 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Na de eerste installatie van windows XP Home Edition legaal trouwens _/-\o_ Alles goed enzo kon windows gewoon updaten msn ging gelijk aan geen gezeur niets.

Totdat ik paar errors kreeg bleek me geheugen DOA te zijn :r Nou ik gewoon voor de zekerheid weer XP installeren kan ik al met moeite veriferen ( de ID enzo ) Kan geen windows update meer doen msn doet het amper krijg vaak als ik naar site ga dat de certificaat verlopen of niet in orde is etc dus ik dacht hmm verkeert geinstalleer ofzo. Nee dus, na 3 x weer opnieuw windows erop zetten ( en format C: ) zeflde probleem.. Zelfs met een Illigale copy van XP PRO heb ik hetzelfde probleem, toen ik gisteren nog ff een amd in elkaar zetten met dezelfde copy van XP pro kon ik wel alles doen. En MSN Messenger 6.0 doet het helemaal niet op me pc want hij logt niet eens in!

Specs van die pc = AMD Athlon XP 2100+, 786 DDR2700 Kingston , Prophet III

Ik heb geen idee wat ik fout doe en geen idee wat er aan de hand is |:( |:( het is ook zwaar zwaaaaar irritant.

( heb alles geupdate kwa software behalve dan XP Home omdat die dus niet kan al wel staat sp1 op hoe die daar komt I DUNNO! )

Verwijderd

Topicstarter
heeft helemaal niemand een klein idee ?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Windows Operated Systems
En ik snap je vraag/probleem niet? Je zegt dat je geheugen kapot is? Dan lijkt het mij toch logisch dat je ander geheugen moet hebben :?
En je geeft twee verschillende specs, ook niet echt logisch.

Verder svp pas na 24 uur kicken, zie ook de FAQ Forumgedrag - Not-done.

Verwijderd

Ondanks de overdaad aan informatie en specs kan ik geen wijs worden uit je verhaal. Wat is nu je probleem?

Heb je het geheugen al omgeruild? En heb je toen zonder te kijken of dat voldoende was maar meteen XP er weer opnieuw op geinstalleerd?

Ik snap er niets van....

Verwijderd

Topicstarter
oh eh hmm ff helemaal opnieuwe dan :)

Ik heb Windows XP Home Edition legaal gekocht samen met me eigen pc ( de p4 met alles erop en eraan zie boven ). De eerste keer toen ik het dus installeerde ging alles goed kon updaten ( windows update via start>windowsupdate ) Helaas gingen games en proggies foutmeldingen geven. Toen ging ik dus een mem test doen toen bleek dat 1 module kapot is ik had in totaal 2x 512 DDR3200 Corsair modules maar 1 dus kapot. Ik dacht bij mezelf nou ff opnieuw installeren windows met alleen de goede module. Je kan altijd online veriferen windows ( registratie ) hij zij kan niet verbinding maken met het internet, dus ik dacht nou okay dan ff in windows handmatig doen. Lukte niet .. dan dacht ik ga ik via de microsoft hulp lijn veriferen, ID code word dan naar je toe gezonden en toen was alles weer goed.. Toen na dat ik alle drivers had geinstalleerd ff windows update doen. Dat deed het dus niet stond dat er geen updates waren maar de eerste keer kon ik het wel doen dus ik was al verward. Ging ff me mail checken krijg ik telkens van die masseges dat de certificaat is verlopen is of niet geldig..

Dus de vraag is kort samengevat waarom kan ik niet meer windows update doen en waarom krijg ik elke keer die melding van de certificaat is ongeldig ( helaas geen screenshot :( ) en msn boven versie die automatich bij windows zit kan ik niet inloggen.

heb al geprobeerd een nieuwe .net paspoort te nemen hielp ook niet.
daarna heb ik nog 3x windows gereinstalleerd maar niets helpt ( ook format C gedaan ). Alles is legaal er zit niets illigaal op de pc.

Verwijderd

Het antwoord geef je zelf al:

Je hebt met de hand zitten pielen aan de Windows registratie. Het lijkt erop dat het tijd wordt dat je Microsoft belt en een echt mens aan de telefoon krijgt om eea. voor je recht te zetten.

Blijkbaar heeft het "prutswerk" (excuse my language) ertoe geleid dat jouw serial als "verdacht" oid. te boek staat bij Microsoft.

Het ligt dus niet aan het installeren (dat zal je heus wel goed doen), maar meer aan het feit dat er een keer met activeren met jouw serial blijkbaar per ongeluk iets onoirbaars is gebeurd.

Bellen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien een idee waar ik die nummer kan vinden voor het nederlands ik kan namelijk amper surfen op microsoft sites door die Certificaat errors enzo :)

toch raar dat Winxp Pro het ook niet ging updaten .. was zelfs ene copy :s this is such a wierd thing ...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het ligt helemaal niet aan dat je hardware verandert. Het is namelijk het beveilingscertificaat die afgesteld op Intenet Explorer. Ik heb het ook gehad. Probeer gewoon Internet Explorer 6 er opnieuw op te zetten dus via www.microsoft.com/ie en dan naar IE6setup gaan en dan opnieuw downloaden. Dat wil wel eens werken. Kijk ook eens naar je c:\windows\windows update.log. Daar staat een failed waarschijnelijk met adres. Kopieer dat adres naar Internet Explorer en dan vraagt die waarschijnelijk of je het certificaat wil accepteren. Is je hardware erg verandert dan gaat je windows met zijn wpa zeuren maar dat is het niet. Het is gewoon je Internet Explorer dat heel verveeld doet en dat zorgt voor de problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Productactivatie
U wilt informatie over Microsoft Product Activation.
Wilt u Windows XP of een Office XP-product telefonisch activeren of ondervindt u problemen bij de activatie van uw product? Bel dan gratis 0800-0233487.
Vwala!

Verwijderd

Moet je als je een reepje RAm vervangt tegenwoordig je hele pc opnieuw installeren om 'legaal' te zijn??? Zijn we daar al beland? Of was dit niet nodig?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Gewoon even naar Microsoft toe bellen en vragen of zij niet toevallig kunnen helpen. Als je XP hebt gekocht, heb je imho wel recht op een beetje ondersteuning met dit soort problemen. Of je gaat naar je verkoper toe.

MSN 6.0 kan het niet doen, aangezien het nog een beta is, dus daar moet je geen waarde aan hechten (dat hij niet logt).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Max Kool die bel ik altijd als ik wil activeren toen ik dus een Microsoft medewerker kreeg vroeg ik dat ook waarom het niet deed zij wisten het niet =\

@Wernerdebijl nee natuurlijk niet ;) Ik wilde gewoon alles in top conditie hebben

Excuseer mij volgende LANGE post
2002-06-26 13:12:09 11:12:09 Success IUCTL Starting
2002-06-26 13:12:09 11:12:09 Success IUCTL Downloaded iuident.cab from http://windowsupdate.microsoft.com/v4/ to C:\Program Files\WindowsUpdate\V4
2002-06-26 13:12:09 11:12:09 Success IUCTL Checking to see if new version of Windows Update software available
2002-06-26 13:12:09 11:12:09 Success IUENGINE Starting
2002-06-26 13:12:10 11:12:10 Success IUENGINE Determining machine configuration
2002-06-26 13:12:11 11:12:11 Error IUENGINE Already tried all proxies. Will not retry. (Error 0x80072F05)
2002-06-26 13:12:11 11:12:11 Error IUENGINE Querying software update catalog from https://v4.windowsupdate....utoupdate/getmanifest.asp (Error 0x80072F05)
2002-06-26 13:12:11 11:12:11 Success IUENGINE Shutting down
2002-06-26 13:12:11 11:12:11 Success IUCTL Shutting down

Zie paar keer errors en precies van die windows update!
Ook Explorer helemaal opnieuw geinstalleed no change :( Hoop dat jullie nog meer ideeén hebben :)

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 13:48 ]

Verwijderd

Effe een complete re-edit van mijn originele post.

Hieronder een letterlijke kwoot van van de Microsoft WindowsUpdate Troubleshoot site:
Error 0x80072F05 in Windows Update.log file when trying to run GetManifest.asp

Problem Description:

You will see an error entry like this in the Windows Update.log file:

Error IUENGINE Querying software update catalog from https://v4.windowsupdate.microsoft.com/getmanifest.asp (Error 0x80072F05)

Resolutions:

Make sure that the computer's time and date settings are correct. This is the most likely cause of this error. If those settings are correct, then check that valid SSL certificates are installed on the computer using the steps below.
1. Open Internet Explorer, click "Tools," and then click "Internet Options."
2. Select the "Contents" tab and click "Certificates."
3. Select the "Trusted Root Certification Authorities" tab.
4. Check for a certificate called "Microsoft Root Authority."
5. Double-click it.
6. On the "General" tab, make sure that the "Valid from" dates are correct. The dates should be something like "1/10/1997 to 12/31/2020."
7. On the "Certification Path" tab, under the "Certificate Status" section, make sure it says "This certificate is OK."
8. Click "OK," and then locate a certificate called "NO LIABILITY ACCEPTED."
9. On the "General" tab, make sure that the "Valid from" dates are correct. The dates should be something like "5/11/1997 to 1/7/2004."
10. On the "Certification Path" tab, under the "Certificate Status" section, make sure it says "This certificate is OK."
Googelen op "0x80072F05" kan heel verhelderend werken....

Suc6!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
omgomgomg I CAN JUST KISS U !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Make sure that the computer's time and date settings are correct. This is the most likely cause of this error. If those settings are correct, then check that valid SSL certificates are installed on the computer using the steps below.

Hij stond op 26 juni 2002 tja je kijkt niet zo snel naar de datum o.O echt ontiegelijk veel bedakt Max_kool je hebt geen idee hoe blij ik nu ben :) GEWELDIG M8!!!!!!!!!!!!! A TOAST FOR MAX_KOOL!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 23:31 ]

Verwijderd

O-) :*)
Pagina: 1