Horizons is een van de vele aankomende MMORPG spellen van dit moment. En ook een van de meest verwachtte. Het heeft op het E3 vandit jaar 2 prijzen ontvangen:
IGN Vault:
“Vault Network’s editors chose Horizons as this year’s best of E3. Horizons also chimed in with runner up for Best Sound and Artifact pulled runner up with Developer of the Year.”
Dus het is zeker een MMORPG die de moeite waard is zou ik zo denkenDaily Game:
“The DailyGame team awarded Horizons as the Best of Show in the RPG category and runners up in the Overall category for this year’s E3”
Horizons zal geen pvp bevatten, het centrale doel van alle spelers is om de undead te verdrijven uit het land (istaria genaamd). Er zijn 3 manieren voor de speler om dit doel te bereiken:
TradeSkills:
Het vervaardigen en handelen van wapens, het grootste gedeelte van de wapenproductie zal van de spelers zelf afhangen. Wapens maken kan tot in groot detail, Horizons zegt het meest uitgebreide crafting systeem te hebben tot nu toe. Iets kleins als een zwaard wordt al opgebouwd uit verschillende onderdelen (handvat en het blad). Verder zal het mogelijk zijn om met behulp van zogenaamde Techniques modificaties toe te brengen aan de items die je maakt, bijv. edelstenen in zwaarden aanbrengen e.d om te besluiten een korte quote van de Horizons website
Community:25 different blades can be placed on 25 different hilts, 10 distinct tassels could be attached to the hilt, 10 shader effects could be placed along the blade or hilt, 10 particle systems can be placed along the blade or rotating around it and 6 metal alloys usable by crafters allow for millions of permutations.
In Horizons speelt de community een grote rol, aangezien je met groepen mensen samenwerkt tegen een gezamenlijke vijand. Je kan een Personal Property kopen van de overkoepelende AI (Empire), waardoor jij een lap grond krijg waar je op mag bouwen wat je wilt. Maar als je de gronstoffen niet alleen hebt (wat heel waarschijnlijk is), kun je een soort blueprints van gebouwen neerzetten, met een prijs erbij, en andere spelers kunnen dan tegen betaling door jou aan gebouwen op jou grond werken. Verder is het belangrijk dat de community samen grote bouwprojecten onderneemt, zoals bruggen over rivieren, om een nieuwe stuk land te openen. Men bouwt dus samen forten en torens e.d tegen de undead.
Combat:
Tuurlijk zit er in Horizons ook old-fashioned combat, tegen de AI in dit geval. En dat zal een behoorlijk andere ervaring worden dan de meeste gewend zijn (als we de makers mogen geloven). De AI zal zich namelijk net zo grouperen als de spelers dat doen. De AI zal zwakke plekken in de verdediging zoeken en zal zelf ook forten bouwen. Dit werkt d.m.v commanders, een hogere level unit (een lich bijv.) zal ergens spawnen, hij zal dan alle lagere units die hij vind bij zijn leger voegen (skeletten) en zij zullen samen players gaan aanvallen. Uiteindelijk zullen er dus grote undead legers tegenover grote player legers komen te staan.
Verder zijn er nog extreem veel andere features zoals de vele beschikbare rassen, welke rassen er precies inkomen daar is men nog vrij vaag over maar deze worden her en der genoemd:
Humans
Dwarves
Fiends
Dryads
Elves
Goblins
En dan kom ik bij een van de voor mijzelf meest revolutionaire punten, namelijk het dynamic updaten, jawel, de makers kunnen de wereld updaten zonder de servers down te halen. Ze kunnen nieuwe rassen toevoegen en nieuwe stukken land, zonder dat iemand er erg in heeft. (Op dit moment wordt het spel ook ontwikkeld terwijl er een server draait)
Screenshots

Voor meer informatie
Officiele website: http://www.istaria.com/
Interview met makers: Te bekijken op stratics (Klik hier)
Stractics Horizons hoofdsite: Hier
Horizons Vault (zeer veel info): Hier
Het spel is in closed beta op dit moment, ik vroeg me af of er hier iemand is die in de beta test zit
P.S Dit is mijn eerste echte post