Toon posts:

[WINXP] LSASS.EXE: Er is een ongeldige ingang opgegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten van XP steeds dit bericht : LSASS.EXE: Er is een ongeldige ingang opgegeven. Als ik dan op 'OK' klik rebot de computer bijna direct.. Ik ben nog 1 keer in Windows gekomen, maar toen deze het netwerkgebeuren, virusscanner etc ging laden kreeg ik een BSOD.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:42

momania

iPhone 30! Bam!

Wat je moet doen is eerst deze stap uitvoeren (waarschijnlijk in safe-mode):
Mijn computer herstart steeds
en dan deze doorlopen met de informatie van je BSOD
Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm even een mega de mega kick, maar dit is het enige topic wat ik er over kon vinden.

Ik heb pcies de zelfde error melding steeds:

PC aan windows XP laad scherm laad dan gaat ie normaal gesproken naar inlog scherm maar dan krijg ik dus bovenstaande melding. Kan ik alleen nog op OK drukken en dan reboot ie weer.

Na een keer of 2 / 3 dan boot ie wel weer door, vervolgens is er niks in de event logs terug te vinden van deze error melding en een BSOD er na krijg ik niet, hij werkt gewoon perfect tot ie dat weer eens aangeeft bij het booten.

Iemand ideetjes hier over hoe ik er achter kan komen waar het aan ligt en wat ik er tegen kan doen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door SithWarrior op 22-04-2004 20:39 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal even netwerk / internet eruit en start in safe mode.
Controleer op blaster-achtige dingen.
(er was één variant die niet netjes gecode was en errors gaf)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen is het meer een symptoon van een virus en spambot..

Tis namelijk een exploit op een bug in dat bestand, MS heeft een patch gemaakt..alleen bij mij heeft ie weinig nuttigs gedaan.. viva la MS.

Ik heb onder ander met 16 verschillende removal tools, waaronder die van blaster, netsky, en erkez gescand en met NAV 2003, Adaware en spybot.. allen zonder resultaat.. ik sta dan ook op het punt om me HD te formatten

linkje naar symantec: http://securityresponse.s...curity/Content/10108.html

• SithWarrior

SithWarrior

Mijn dank is alvast erg groot, het is dus igg geen hardware probleem?, daar was ik in eerste instantie bang voor..

Ook ik ben druk met Adaware / S&D en NAV 2004 bezig alleen adware heeft tot nu toe 1 of andere dialer gevonden, voor de rest weining nieuws onder de zon voor als nog.

[ Voor 43% gewijzigd door SithWarrior op 22-04-2004 20:59 ]

Verwijderd

Voorzover ik weet niet, alle hardware in mijn bakkie werkt prima voor zover ik weet. Verder, om te voorkomen dat ie reset kun je als je de kans krijgt heel gauw shutdown -a bij run inrammen.. dat voorkomt de RPC bug zodat je niet hoeft te rebooten.

Alleen, hierdoor gaat lsass wel op zijn smoel wat er voor zorgt dat je geen admin rechten meer hebt, en onder andere niet meer kunt afsluiten.. dit blijft zo tot je reboot

als je meer weet post het maar hier, kep het gevoel dat meer mensen hier last van krijgen

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm Na alle mogelijke scans er op los te hebben gelaten, reg cleaners & regfixers heb ik maar een system restore point terug gezet van 2 dagen voor het gezeik begon. En (Afkloppen) tot nu toe het probleem niet meer gehad. Dus het lijkt weg te zijn denk ik.

• brainstormer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb nu hetzelfde probleem.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd op een lege hd. Maar na de windows update krijg ik dus dit probleem. Ik heb systeemherstel ook al geprobeert. Maar dat helpt ook niet.
Het kan geen virus zijn want hij is opnieuw geinstalleerd. :'(

Kan iemand mij helpen? |:(

Verwijderd

Je kreeg het meteen na het updaten? of zat je ook nog te surfen op internet?

Misschien een beetje domme vraag, maar je had al een Virus scanner met up to date virus defs aan staan voordat je het internet op ging?

Verder zou ik (als je het nog niet gedaan hebt) de patch waarnaar ik gelinked heb een paar posts eerder proberen. Verder, heb ik eerlijk gezegd geen enkel idee wat die nou eigenlijk veroorzaakt.

edit - Toen ik deze bug had, kreeg ik ook in een flits de command prompt langs.. http://securityresponse.s...ta/hacktool.lsasssba.html - het blijkt dus dat dit beestje gebruik maakt van de LSASS bug. Dit is dus een Mogelijke, lees wel mogelijke oorzaak zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:36 ]

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm ik kreeg geen command promt langs, echt meteen error melding en dan kon je alleen nog rebooten. Het was dat die system restore point nog uitkomst bracht, anders had ik em ook opnieuw moeten installeren denk ik.

Verwijderd

Wat behulpzame links :

[rml][ XP/2K] LSASS.EXE foutmelding? Lees dit![/rml]

nieuws: Sasser-worm gaat Blaster wellicht achterna

http://securityresponse.s....sasser.removal.tool.html

Iemand zin om bij de schrijver van dit virus langs te gaan met een honkbal knuppel of twee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 16:21 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De openings-post is van juni 2003.. Toen was die Sasser worm er dus nog niet.. Er zijn ook problemen bekend dat tijdens het opstarten een foutmelding gegeven wordt over die lsass.exe.. Dit heeft dan niks met een virus te maken maar met een beschadigd bestand in de windows-installatie.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goh.. ik lijk wel een vooruitziende blik te hebben :P
BackSlash32 schreef op 22 april 2004 @ 20:40:
Haal even netwerk / internet eruit en start in safe mode.
Controleer op blaster-achtige dingen.
(er was één variant die niet netjes gecode was en errors gaf)
laten we nu "opeens" Sasser hebben en het schijnt dat daarvan ook een corrupte variant in omloop is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SithWarrior

SithWarrior

Mja zoals al eerder gezegt, ik had het probleem dus ook, die hele machine is 3 delig over hoop gescanned met allerlei virus scanners en weet ik het, ik denk toch dat het geen virus was maar eerder een software fout ofzo. Het was ook niet zo dat ie elke keer opnieuw aan het opstarten was, maar hij gaf het soms weer als je de machine aanzetten. Kon rustig zijn dat je er daarna paar keer geen last meer van had.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SithWarrior schreef op 02 mei 2004 @ 20:21:
Mja zoals al eerder gezegt, ik had het probleem dus ook, die hele machine is 3 delig over hoop gescanned met allerlei virus scanners en weet ik het, ik denk toch dat het geen virus was maar eerder een software fout ofzo. Het was ook niet zo dat ie elke keer opnieuw aan het opstarten was, maar hij gaf het soms weer als je de machine aanzetten. Kon rustig zijn dat je er daarna paar keer geen last meer van had.
Ik wil je toch vragen om eerst dit topic door te lezen:

[rml][ XP/2K] LSASS.EXE foutmelding? Lees dit![/rml]

Weet je zeker dat het niet om het virus in kwestie gaan dan mag je zelf een nieuw topic openen. De kans is te groot dat hier allemaal mensen met de zelfde problemen reageren dit toch last blijken te hebben van dit virus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.