Parhelia retail op K7S5A geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 06:40
Ik heb een vervelend probleem,

Onlangs overleed mijn VIA KT266a board en dat board functioneerde prima met mijn Matrox Parhelia 128mb.

Dat mobo heb ik vervangen door een K7S5A (3.1) i.c.m. een XP 2400+ en aanvankelijk leek alles prima te werken. Echter wanneer ik een muziekje of video af wil spelen op iedere willikeurige mediaplayer (Real, WMP, etc. etc.) dan loopt mijn systeem vast.

3DMark 2002SE wil al niet eens opstarten. Het systeem gaat rebooten!

Andere OpenGL applicaties weigeren dienst. Multimonitor werkt in principe wel mits er geen al te moeilijke zaken worden gebruikt. De gebruikte monitors zijn een Hitachi CML-174 SXW (DVI) en een Sony GHM-5411 (21" flat trinitron)

WinXP pro meldt dat de drivers van Parhelia brak zijn, maar dat kan ik maar moeilijk geloven. Wie wel?

Welk moderboard werkt wel lekker met een Parhelia. Ik overweeg om de ECS te vervangen door een Nforce board

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Krijg je niet eerst een blue screen :? zo ja wat zegt deze :?
anders:
Spontane reboot

toch maar eens de nieuste drivers van de Matrox site afhalen :? of de drivers die bij de kaart geleverd worden installeren :),

heb je dit probleem ook onder een ander OS :? (like 2k of 9x)
wie weet is dat het proberen waard :)

• poes
nee, spontane reboot dus. Heb nagevraag gedaan bij verschillende leveranciers. Het blijkt dat SIS 735 en Matrox elkaar niet zo leuk vinden. ga nu pionieren met een nForce2....

Alle drivers waren de laatste versie (Matrox en AGP....)

Verwijderd

noname geheugen???
de k7s5a heeft namelijk nogal moeite met goedkoop geheugen.

• poes
nee, gewoon samsung. De nForce doet het tot nu toch nog uitstekend.
Conclusie: de k7s5a is een prima boardje, maar verder gewoon standaard onderdelen gebruiken en niet al te gek doen!