Toon posts:

R9800 pro crashed met Q3 engine based games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:(

Mijn compie crashed dus met q3 engine based games, ik heb zover ST: elite force 2 geprobeerd en quake 3 zelf.

Specs:
P4 3.0ghz
Epox 4PCA3+
1024 PC3200 merkloos! :'( (2x 512 dimms)
Club 3D Radeon 9800 Pro (blijkt een build by te zijn)
Catalyst 3.5

De eerste game, Q3 crashed elke keer na a 2 minuten in een map zitten.
scherm freezed, geluid word herhaald. kan niks anders dan resette

ST: ef2 (demo!) geeft deze foutmelding zodra het intro filmpje is afgelopen en je je kan bewegen in het level.

Afbeeldingslocatie: http://critical.doodvogeltje.nl/error.gif
De foutmelding zegt wel iets over het geheugen maar ik heb daar met geen enkel andere game/programma problemen mee!

Op de rage3d site is er ook niet echt veel over te vinden, maja daar werkt bij de helft cs wel en de andere helft cs ook weer niet...

weet iemand wat dit kan zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 13:17 ]

Verwijderd

Misschien eens je geheugen timings lager zetten? Of met één bankje geheugen gamen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Geen problemen hiero met Q3 en radeon9800 pro (Sapphire), eerst wel maar dat was omdat mn q3config.cfg nog stond ingesteld op de Ti4800Se die ik voor de 9800pro had..

Misschien bij jouw ook iets met je cfg's oid?

Systeem Specs

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
Je hebt toch wel opengl geinstalled staan he? :P

Verwijderd

mischien omdat 3.5 nog niet officieel uit is en dus mischien q3 bugs bevatten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 19:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 19:24:
mischien omdat 3.5 nog niet officieel uit is en dus mischien q3 bugs bevatten?
Catalyst 3.5 drivers zijn wel officieel uit, kijk maar eens op www.ati.com of hier: ATi Catalyst 3.5 (beta) :)

En ik neem aan dat de topicstarter ook wel even wat oudere drivers heeft uitgeprobeerd.

The devil is in the details.

Verwijderd

ah ik had de meuktracker nog niet bekeken! :)

bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja opengl aan, catalyst 3.4 geeft hetzelfde, probeer morge 3.1 lijkt me sterk dan die het wel doen maarja :) en ik heb idd de officiele 3.5

iemand nog andere suggesties?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
• Defragmenteren
• 1x 512 MB dimm eruit halen, zo verklein je de kans dat het om een conflict gaat tussen je geheugen dimms
• Nieuwe OpenGL installeren

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Defragmenteren: done, prbleem blijft :s
Dimm eruit halen: doek morge !
Nieuwe OpenGL: Ik heb catalyst 3.5, daar zit toch gewoon OpenGL in? Er zijn volgens www.opengl.org geen files die je moet downloaden behalve de drivers.
En ohja, ik speel cs supersoepel op opengl dus eigenlijk kan dit het niet zijn?

Btw zou dit ook kunnen komen doordat ik Build by drivers gebruik ipv Powered by.
Mijn kaartje is dus van Club3D maar hij ziet er totaal niet zo uit als op de plaatjes van de Club3d site (Tbh ziet hij er precies zo uit als de echte Ati versie alleen zit er nog 1 heatsink kleine heatsink ergens links bovenopen. Ik heb een guide gevolgd om je kaart te identificeren en als er 1002 ergens stond ofzo dan was ie build by en dat was bij mij het geval. Maaaaarr.. op de doos staat dus wel Pwered by. Maar eigenlijk kan dit het toch niet zijn? :/

Verwijderd

Topicstarter
En nee niks mis met mn config :)
Pagina: 1