Norton Internet Securities delen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Topicstarter
Is het mogelijk om met 1 licentie op een netwerk van 8 computers NIS (dus Internet Securities en AntiVirus) te laten draaien zonder dat er problemen ontstaan en er boetes op volgen?

Het gaat om een peer to peer netwerk, met ethernet kaarten. Inkomend verkeer komt al door een hardwarematige firewall (Draytec 2200 router).

Dat is ook alle informatie die ik tot nu toe heb. Op of aanmerkingen over hoe dom deze configuratie of vraag is, zijn ook altijd welkom, mits een beetje goed beargumenteerd en voorzien van een betere oplossing.

Nogmaals, het gaat hier niet om een hobbynetwerkje.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

chromeeh

the Gnome

Licentie technisch mag het niet, tenzij je een bedrijfslicentie hebt!
Maar ik denk niet dat je er al te veel problemen mee zult krijgem, aangezien men bij particulieren toch zo goed als nooit controlleert!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Het zou wel moeten werken.. Wil je het helemaal legaal doen, raad ik je aan om de Proffessional edition van je pakket aan te schaffen. Hiermee koop je 2 licenties. Bij een "normaal" pakket koop je maar 1 licentie.

• TheKeeper

TheKeeper

Topicstarter
nextware schreef op 24 June 2003 @ 15:45:
Het zou wel moeten werken.. Wil je het helemaal legaal doen, raad ik je aan om de Proffessional edition van je pakket aan te schaffen. Hiermee koop je 2 licenties. Bij een "normaal" pakket koop je maar 1 licentie.
dus met 1 licentie op het hele netwerk gaat niet lukken?

[ Voor 74% gewijzigd door TheKeeper op 24-06-2003 16:12 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TheKeeper schreef op 24 juni 2003 @ 13:12:
Is het mogelijk om met 1 licentie op een netwerk van 8 computers NIS (dus Internet Securities en AntiVirus) te laten draaien zonder dat er problemen ontstaan en er boetes op volgen?
[..]
Nogmaals, het gaat hier niet om een hobbynetwerkje.
Doe eens een gok :?
Als het geen hobbymeuk is, maar profi zut, moet je niet miepen op zulke dingen en er gewoon 8 lics tegenaan knallen :Z

=[EDIT]=
Wat bedoel je nu :?

• 1 Licentie, maar deze op 8 PC's installeren ?

• 1 Licentie, die op 1 PC installeren om vervolgens 7 verschillende C$ te connecten en te scannen ?

Theorethisch is het laatste legaal, vraag is of je dat wel wilt.
De Scan-doos wordt traag, en je bandbreedte wordt onnodig verbruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Koffie op 24-06-2003 16:24 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TheKeeper

TheKeeper

Topicstarter
Koffie schreef op 24 juni 2003 @ 16:20
Doe eens een gok :?
Als het geen hobbymeuk is, maar profi zut, moet je niet miepen op zulke dingen en er gewoon 8 lics tegenaan knallen :Z
Alles moet van een minimum budget he... de zorg...

Zit inderdaad een probleem in van veel bandbreedte verbruiken, maar met adsl valt het wel een beetje mee denk ik. En meestal worden er geen grote dingen gedownload, maar gaat het meer voor het surfen.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
TheKeeper schreef op 24 June 2003 @ 16:11:
[...]

dus met 1 licentie op het hele netwerk gaat niet lukken?
Het zal wel werken met 1 licentie, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Met de proffessionele editie kun je je software op een centrale plaats in je netwerk zetten en vanuit daar alle pc's controleren / mee laten werken.
Hoe het werkt met 1 licentie weet ik niet. Nog nooit geprobeerd om het centraal te installeren en vanuit daar te laten werken (hee.. ik heb vanavond ineens iets te doen.. :+ )

Ik zou zeggen, give it a try (Proffessionele editie kost nogal wat pleuro's |:( )
Pagina: 1